План-конспект урока в 6 классе Road Safety

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Класс: 6

Предмет: английский язык

УМК: Английский язык. 6 класс : учеб. для общеобразоват. учреждений /

[Ю. Е. Ваулина, Дж. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс]. - 2-е изд.- М.: Express Publishing : Просвещение, 20013. - 136 с.: ил. - (Английский в фокусе)

Тема учебного занятия: «Безопасность на дороге»

Место урока в учебном плане: Module 3 «Getting around»; 3a «Road safety»

Продолжительность учебного занятия: 45 минут

Тип учебного занятия: урок

Тип урока: комбинированный

План-конспект урока


Цель урока: научить обучающихся составлять инструкцию по безопасности движения, высказываться по теме «Правила дорожного движения».

Задачи:

  1. Активизировать употребление лексики по теме «Транспорт, правила уличного движения» и повелительного наклонения.

  2. Совершенствовать навыки аудирования, чтения и говорения по теме «Правила уличного движения».

  3. Развивать умение работать в группе, развивать чувство взаимопомощи.

Режим работы: фронтальный, индивидуальный, парный, групповой.

Виды упражнений: языковые, условно-речевые, речевые.

Оснащение урока: компьютер (презентация), мультимедийный проектор, экран, доска, картинки, магниты, рабочие листы учащихся (раздаточный материал).

Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность обучающихся

I. Вводная часть.








Упр.1 с.26








II. Основная часть урока


Упр.2а с.26



Упр.2b с.26




































Аудирование упр.4(a) с.26

Упр.4b c/26



























Рефлексия.



Good morning! I am glad to see you.

How are you?

OK. So, at the last lesson we spoke about requesting services. And your home task was to learn the dialogues.

Please, let's listen to them.Опрашиваю три пары.)

Well, now let's remember how you go to school?

I live not far from school so I go on foot and what about you?

Tell me, please, how do you get to school?

Обращаю внимание детей на употребление предлогов с названиями видов транспорта"by bus, by car, on foot".

Фонзарядка (отработка чтения лексики по новой теме. Сначала читают за мной, затем по цепочке с переводом) (Дома нужно было слова записать в словарь)

Речевая зарядка.

Which of these things can you see on the road (on your way to school)? Are you careful?

Фронтальный режим работы

(T-P1; P2; P3).

Cлайд 2,3,4.

Учащиеся смотрят на экран (картинки) и отвечают.

Work in pairs.

Read and match the word and the word definition. P1-P2, P3-P4, P5-P6, P7-P8, P9-P10. Cлайд 5.


  1. Parking zone

  2. Pedestrian

  3. Zebra crossing

  4. Traffic warden

  5. Pavement

  6. Traffic sign

a) A person who is on foot, not by car/ bike, etc.

b) White stripes on the road. People can cross the road on it.

c) A sign on the road.

d) An area which people use for walking.

e) A name of a job. This person watches the traffic and makes it safe.

f) A place where you can park a car.

Учитель хвалит учащихся.

You are smart.

Объявление темы урока. We know much about transport and signs. What are we going to speak at the lesson? Слайд 6

Работа над языковым материалом

Make up the word combinations

Слайд 7

Задание 1

Now, please, think in pairs, go to the blackboard and place the sentences correctly. What is dangerous and what is safe on the roads? Слайд 8

Use "It's safe to, it's dangerous to".

На доске магнитами прикреплены листы бумаги с фразами:

wear a seat belt

walk straight across the road

walk on the pavement

look both ways when you cross the road

talk to the driver

cross between cars

look for a zebra crossing

push others when you enter the bus

lean out of the window

run onto the road


Динамическая пауза.

Let's have a break.

Stand up,

Look up,

Look down,

Look at your neighbor,

Sit down,

Stand up

Turn around,

Bend left,

Bend right,

Sit down,

That's all right.

Я. Well done. And now some grammar. Look at p.26 ex3, read the eg.

Повторение темы «Повелительное наклонение (The imperative)

- повторение правила (объяснение учителя с примерами на доске)

  • Повелительное наклонение образуется с помощью глагола без подлежащего и всегда обращено ко 2-му лицу единственного или множественного числа (Sit down.Take your books.)

  • Отрицательная форма образуется с помощью «Do not/Don't» и смыслового глагола (Do not/Don't talk to him.)

  • Повелительное наклонение используется для того, чтобы

  • отдать приказание (Stop that noise!);

  • проинструктировать кого-либо (Cut the paper into two pieces.)

  • предложить что-либо (Have some cake.)

  • выразить просьбу (не забывайте про слово «please» в начале или конце предложения (Be quiet, please.Please be quiet.) Обратить внимание на запятую перед словом «please» в конце предложения.

  • конструкция «Let's + глагол» - приглашение сделать что-либо вместе (Let's help her.)


Look at the slide and make imperatives, please. Слайд 9



Now, look at ex.4 p.26,please.

Now you will hear the instructions of road safety.

Please, listen and choose the title to each paragraph of the text.

Задание 2

And now we know what is safe and what is dangerous to do on the roads. Let's make instructions how to be safe on the street, in the car and on the bus. You are on the street. You are in the car. You are on the bus. What should you do and what mustn't you do.

Раздаю ситуации по группам.

Слайд 10.

When on the street

When in the car

When on the bus

wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12

don't talk to the driver and don't lean out of the window

look both ways before crossing. Don't run onto the road

Задание 4

I know how to be safe, and I think now you know how to be safe too, let everybody know how to be safe. Let's write instructions together . Look at the pictures and give your instructions.

Раздаю картинки по группам и памятки «Как вести себя на улице».

1.Stand well back until the bus has stopped completely.

2. Never carry a second person on your bike.

3. Cross the road only when the light is green.

4. Look left, then right, while crossing the road

5. Don't run on the road

6. Don't cross between cars

7. Wear a bicycle helmet.

8. Wear a seat belt

9. Don't cross the road when the light is red or yellow.

10.Don't play on the road

11. . Don't cross when the light is red even you are at zebra crossing.

12. Cross the road only on zebra crossing.

13. Check your breaks and tires regularly.

14. Never carry a second person on your bike.

15.Ride with the flow of traffic, not against it.

16. Use bike lanes.

17. Use handgrips if there aren't free seats.

18. Don't push others when you enter the bus.

19. Don't talk to the driver.

20. Don't lean out of the window.

21. Don' run onto the road in front of he moving car.





Учитель снимает картинки, скрепляет и прикрепляет обложку. These are our safety rules.

Если останется время (упр. 8 с.27)

Учитель дает домашнее задание. Слайд 6. Write down your homework. At home I want you to make a poster about safety rules when playing outside. At the next lesson we will discuss them.


Подведение итогов урока.


Я. Let's make a conclusion of our lesson. What did we do at our lesson? How did you like the lesson? Was it useful to you?
Can you tell this instruction to your mum, to your Granny, to your Dad? I think our book will help you.

And I want you to remember the proverb: BETTER SAVE THAN SORRY. Слайд 11

Thank you for your active work at the lesson. Your marks for your work are…. I hope you will always remember the traffic rules and will never get into trouble . Слайд 12

Good bye. See you on Wednesday.

Good morning! Glad to see you too.

Fine, thanks.


I go to school on foot. I go to school by bus. I go to school by car of my father.





Parking zone

Pedestrian

Traffic sign

Traffic warden

Zebra crossing

Pavement

Traffic lights

Yellow lines


Обучающиеся в парах обсуждают, совмещают слова и определения и читают вслух.

1f

2a

3b

4e

5d

6c



Обучающиеся говорят, чем будут заниматься на уроке

To speak how to be safe on the road and make the instruction


Обучающиеся в парах обсуждают, по очереди подходят к доске и прикрепляют магнитами листы с предложениями. Затем вслух читают предложения.

It's dangerous to walk straight across the road.

It's safe to look both ways before crossing the road.

It's dangerous to run onto the road.

It's dangerous to talk to the driver.

It's safe to walk on the pavement.

It's dangerous to lean out of the window.
























Обучающиеся получают ситуации, в группах обсуждают и отвечают.

When on the street look both ways before crossing. Don't run onto the road.

When in the car wear a seat belt. Sit in the back if you are under 12.

When on the bus don't talk to the driver and don't lean out of the window.


Обучающиеся в группах обсуждают, подписывают картинки и читают вслух надписи, прикрепляют на доску подписанные картинки.

1.Stand well back until the bus has stopped completely.

2. Never carry a second person on your bike.

3. Cross the road only when the light is green.

4. Look left, then right, while crossing the road

5. Don't run on the road

6. Don't cross between cars

7. Wear a bicycle helmet.

8. Wear a seat belt

9. Don't cross the road when the light is red or yellow.

10.Don't play on the road

11. Don't cross when the light is red even you are at zebra crossing.

12. Cross the road only on zebra crossing.

13. Check your breaks and tires regularly.

14. Never carry a second person on your bike.

15. Ride with the flow of traffic, not against it.

16. Use bike lanes.

17. Use handgrips if there aren't free seats.

18. Don't push others when you enter the bus.

19. Don't talk to the driver.

20. Don't lean out of the window.

21. Don' run onto the road in front of he moving car.





Обучающиеся записывают домашнее задание.




We spoke about road safety.

Now we know how to be safe on the road.

говорили о безопасности на дорогах, составили инструкцию.

Высказывают свое мнение об уроке

Good bye.











© 2010-2022