План-конспект урока Shopping is our life

Тема: Shopping Подтема: Atthesupermarket. Types of shops. Цели: а) сформировать навыки распознавания и понимания лексических единиц; развивать навыки аудирования и диалогической речи; б) развивать способности и готовность вступать в иноязычное общение; развивать различные виды памяти (вербальной, образной), внимания, коммуникативности, воображения; развивать умение переноса знаний в новую ситуацию; развивать языковую догадку; г) воспитывать коммуникативно-речевой такт, коммуникабельность в общ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Класс 6

Тема: Shopping

Подтема: At the supermarket. Types of shops.

Цели:

а) сформировать навыки распознавания и понимания лексических единиц; развивать навыки аудирования и диалогической речи;

б) развивать способности и готовность вступать в иноязычное общение;

развивать различные виды памяти (вербальной, образной), внимания, коммуникативности, воображения; развивать умение переноса знаний в новую ситуацию; развивать языковую догадку;

г) воспитывать коммуникативно-речевой такт, коммуникабельность в общении со сверстниками и взрослыми

Оборудование: учебник, рабочая тетрадь, тематические картинки, раздаточный материал, магнитофон, карточки для фонетической разминки, карточки для групповой работы со списком покупок и названиями магазинов.

Тип урока: урок совершенствования речевых навыков.

ХОД УРОКА

I. Подготовка к восприятию иноязычной речи.

1. Приветствие.

2. Введение в иноязычную атмосферу.

1) Фонетическая разминка

Now we are going to have some speaking. Please tell me

What is your favourite food and drink?

Do you like…?(Cartoon Do you like?)

3) Стихотворение

Some people I know, are shopping mad
They love to walk the malls
Those shoppers get me so hopping mad
When shopping so enthralls

They shop for this, they shop for that
It makes no difference what
Earrings, perfume, skirt or hat
Their budgets go to pot

It makes no sense at all to me
That this to them is living
Insane it is to some degree
That's why I am forgiving

3. Сообщение темы и цели урока.

Т: Today we'll continue to speak about food and shopping. But what is today's topic? You have to answer some questions and then guess

1. You can go out without them (Shoes)

2. It has body and sleeves. (shirt)

3. Girls love them, it can be small, big, from leather or chamois lether,textile(bag)

4. Something to impress(dress)

5.You are protecting your head with….(hat)

6. When it is raining you are wearing the….(raincoat)

T: So, I think you are ready to tell the theme of our today's lesson is "At the market. Shopping for clothes".

II. Основная часть урока.

  1. Активизация лексических единиц по теме "Clothes", "At the supermarket".

1) Работа с диалогом "At the Supermarket" (аудиозапись)

Учащиеся слушают и отмечают ЛЕ, названные в диалоге. Затем пытаются воспроизвести прослушанное.


  1. Выполнить упражнение


  • What size T-hirt does the customer want?

  • ______________

  • Does the shop have a purple T shirt?

  • ______________

  • What colour T-shirt does the customer try on?

  • _______________

  • Does the customer buy the red T shirt?

  • _______________

  • How much does it cost?

  • _______________

  • Does the customer pay by credit card or with cash


  1. Развитие монологической речи "WE CAN BUY…. AT THE…."

Teacher: Now, tell me please, what you would like to buy in my other kind of shops.

Отработка - I'd like…

Teacher: what would you like to buy in my food shop?

Student: I'd like a bottle of lemonade….

1) Введение новых лексических единиц (развитие языковой догадки):

BUTCHER'S

FISHMONGER'S

BAKER'S

GREENGROCER'S

DAIRY

SWEET SHOP


Where do we buy food? Of course, in the shop. But do we buy all products in one shop or department? That's it. In different departments. And do you know the names of these departments in English? I'll tell you about them.

Look at the picture, please (изображение кондитерского магазина) Can you see what is there on it? And how do we call this shop? Absolutely so and in English it is called "sweet shop"(показываю табличку с написанием данного слова и его транскрипцией, прикрепляю на доску в качестве зрительной опоры ). Repeat after me please. What can we buy here? Quite right. Now let's say it in English(показываю картинки с изображением сладостей). We can buy sweets at the sweet shop. (Прикрепляю картинки сладостей на доску вокруг таблички с названием магазина). Do you often go to the corner's? Tell me once again what we can buy at this shop(На доске написано начало предложения, ученики по одному проговаривают, что можно купить в данном отделе). Great! But we have some other shops to speak about.

Look at the picture once again and say the name of this shop in Russian first (изображение хлебного магазина). In English it will sound "the baker's"(показываю табличку с написанием данного слова и его транскрипции). Repeat after me please. What can we buy here? Absolutely so. We can buy some bread(показываю картинку с изображением хлеба). Now it's your turn to say what we can buy here.

Our next shop will be the following: Сan you guess the kind of this shop? Quite right. And in English it will be "The butcher's" (показываю табличку с написанием этого слова и его транскрипции). Repeat after me, please. What can we buy at the butcher's? That's it! Let's say it in English: some ham, sausage, bacon, meat (показываю картинки мясных продуктов и прикрепляю их вокруг таблички с названием магазина). So, this is our third shop. Tell me once again what we can buy here. For example: We can buy some meat at the butcher's (ученики проговаривают предложения с опорой на наглядность).

Now let's go to the next shop (на экране появляется изображение овощного магазина). Can you guess the kind of this shop? Quite right. And in English it will be "The Green grocery's" (показываю табличку с написанием этого слова и транскрипцией). Repeat after me, please. What can we buy at the green grocery's? That's it! Let's say it in English: some potatoes, tomatoes, oranges, apples and other fruit (показываю картинки овощей и фруктов и прикрепляю их вокруг таблички с названием магазина). Tell me once again what we can buy here. (ученики по одному проговаривают, что можно купить в овощном отделе).

Now let's repeat all these names once again(ученики еще раз повторяют названия магазинов для закрепления навыков произношения). And now I will check how well you've remembered the names.

3. Динамическая пауза

Every shop has a break. Let's do some exercises. Will you stand up.

Up'n down, up'n down.

Which is the way to London town?

Where? Where?

Stand up! Clap! Clap!
Arms up! Clap! Clap!
Step! Step! Arms down!
Clap! Clap! Please, sit down!

Thank you.

5. Развитие диалогической речи.

А) Подготовка к диалогической речи, отработка реплик

And what about you? Do you often go to the market?

What do we usually say in the shop when we want to buy something? (учащиеся предлагают варианты ответов: "Я хочу купить…", "Сколько стоит…?") Let's learn these phrases. Look at the board, please.("I'd like to buy… ", "How much does it cost?"). Repeat after me, please and then translate.

These are the phrases which we say and what about the phrases the salespersons say? (учащиеся называют типичные фразы продавца). You are absolutely right. And here are they in English ( "OK" "It will cost you…"). Repeat after me, please and then translate. Now we can make the whole dialogue.

Is everything correct here? I think that something is missing. Try to guess what? (стихотворение о вежливых словах). That's it! The words "Please, thank you". What conclusion can we make? We should always be polite. Don't forget about it when you go shopping.

Let's practice it. Imagine that you are at the market. Can anybody of you be a salesperson? (в роли продавца выступает кто-нибудь из учащихся). You are welcome. We have the freshest products and the cheapest prices! Who will be the first shopper?

Б) Составление диалогов

T: Act out the situation "At the Market". Use the shopping lists you've got on your desks.

(Учащиеся разыгрывают диалог «На рынке», пользуясь списками покупок (раздаточный материал))

III. Заключительная часть урока.

1. Домашнее задание.

Сост. диалог «В магазине»

2. Подведение итогов урока.

Great!now our lesson is over and Im going to put your marks. Thanks everyone, it was great pleasure to work with you. I think that you will never forget our lexic on the theme. Good bye! Have a nice day!


© 2010-2022