- Преподавателю
- Иностранные языки
- Развитие навыков чтения (конспект урока английского языка)
Развитие навыков чтения (конспект урока английского языка)
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Овчинникова Ю.В. |
Дата | 16.08.2015 |
Формат | doc |
Изображения | Есть |
ASSIGNMENT
Name: Овчинникова Юлия Владимировна
Aims of the reading : by the end of the lesson student will be able to read the text about Ваth for the gist and for specific information
Text chosen (title, type, authenticity, topic, content) Bath
Reading subskills developed: scanning and skimming
Личностные результаты_____________________________________________________________________
Метапредметные результаты_________________________________________________________________
Main coursebook used and the unit you are going to use this material in________________________
Phase
Procedure and instructions
Aims
Личностные результаты
Метапредметные результаты
Pre-reading
-
Teacher uses cut-out pictures of book covers, newspapers, brochures and ask pupils to guess what kind of printed matter they are (e.g. scientific, reference etc). Then teacher asks pupils if they often read tourist brochures, tourist booklet and what peculiar issues associated with it.
2) A teacher shows the title of the text and asks pupils to predict the contest, the main idea.
To motivate
To prepare
смыслообразование
-
Прогнозирование
-
целеполагание
-
выделение и формулирование познавательной цели
While-reading
-
Teacher asks pupils to read the text and understand the main idea. Teacher asks pupil if they want to visit this city
-
Teacher asks pupils to read the text again and fill the table with the titles of places to visit in Bath
-
the Royal Crescent
Pulteney Bridge
The Roman Baths
…..
To develop reading for gist and reading for specific information
нравственно-этического оценивание
-
построение речевого высказывания
-
смысловое чтение
-
определение основной и второстепенной информации
-
постановка и формулирование проблемы
-
построение логической цепи рассуждений
-
волевая саморегуляция
Post- -reading
Teacher offers students to divide into to 2 groups. Teacher asks questions from the quiz. Students are working in teams and give the answers. Students check their answers with the answer key. The team which gets bigger amount of points is the winner.
To fasten the getting information, reflection
рефлексия
-
контроль и оценка процесса и результатов деятельности;
-
коррекция