Урок + презентация по английскому языку для 5 класса «Мой дом - моя крепость»

"Разработка по английскому языку для 5 класса «My home, my castle» («Мой дом – моя крепость») состоит из конспекта урока с пояснениями и презентации. Урок составлен к учебнику «Английский в фокусе - 5» под редакцией Ю. Ваулиной. Для урока рекомендуется использовать песню «Home, sweet home», слайды всемирно известных достопримечательностей, детские проектные работы по теме «Моя любимая комната», аутентичные аудиозаписи. Кабинет должен быть оснащен экраном и компьютером, чтобы учащиеся могли виде... Выдержка из текста: -Taj Mahal is a famous building in India. Whats the most famous building in Kazan? (Kul Sharif) Kul Sharif is in Kazan, Tatarstan. It is in the Kazan Kremlin. What is Kul Sharif made of? (White stone, white marble, glass of different colours) What do Taj Mahal and Kul Sharif have in common? (There is a main dome in the centre and there are four minarets at each corner.) But the main dome in Taj Mahal looks like a large pearl and in Kul Sharif the main dome looks like the Kaz...
Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Презентации
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект

урока английского языка в 5 классе по теме:

«My home - my castle» («Мой дом - моя крепость»)



Цели и задачи урока:

- обучающие: - тренировать лексические единицы по теме «Дом, квартира»;

- тренировать образование и использование в речи грамматической структуры there is/ there are, притяжательных местоимений и порядковых числительных;

- научиться вести диалог этикетного характера при осмотре дома;

- делать сообщение описательного характера;

- развивающие: - развивать умения моделировать речевую ситуацию;

- развивать умения делать сообщение описательного характера;

- развивать творческую активность учащихся;

- воспитательные: - воспитывать уважение к своему дому, к культуре своего народа.

Оборудование: учебники английского языка «Английский в фокусе-5» под редакцией Ю. Ваулиной, магнитофон,CD - диски, грамматическая таблица there is/ there are, компьютерная презентация, мультимедийный проектор

Ход урока:

I. Организационный момент. Приветствие.

Good morning, boys and girls! Glad to see you! How are you? What is the date today? What day is it today? What`s the weather like?

The topic of the lesson is My home - my castle. We are going on talking about our rooms, flats, homes (слайд 1).

II. Фонетическая зарядка (названия комнат и мебели).

Listen and repeat after the speaker (Disk 2 Task 6).

III. Развитие лексико-грамматических умений учащихся по теме урока.

  1. Complete with numbers in the correct form. (слайд 2)

  2. What are the names of the rooms? Add 2-3 things. (слайд 3)

  3. Choose the odd one out. (слайд 4)

  4. Which floors are these rooms on? (слайды 5-7)

  5. How many? Ask and answer. (слайд 8)

  6. Answer the questions. Look at the picture in your Students` Book, page 50. (слайд 9)

  7. Complete the text with the words. (слайд 10)

  8. Translate from Russian into English. (слайд 11)

  9. Ask questions to the following answers. (слайд 12)

  10. Speak about Kate`s house using these words. (слайд 13)

IV. Развитие речевых умений учащихся по теме урока.

  1. Прослушивание и обсуждение песни «Home, sweet home» (слайд 14)

Why do you think home is sweet? (возможные ответы учащихся: Because my family loves me. We can do our favourite things: play games, watch TV, read books, eat our favourite food.)

Listen to the song (CD-диск 3, Task 52)

Do you love your home? What do you feel at home? Are you happy? Do all your problems disappear? Do you relax at home?

  1. Разыгрывание диалога этикетного характера о своей квартире (слайд 15)

Let`s speak about your flats. Act out a dialogue.

  1. Вопросно-ответная работа «Ученики - учитель»

Ask me any questions you like about my flat.

  1. Проектная работа «Мой дом» (слайды 16-20)

You`ve got wonderful projects. Let`s listen to some of you about your home. Describe your flat.

  1. Рассказ о любимой комнате.

Speak about your favourite room.

  1. Парная работа (слайд 21)

Work in pairs. Students A, you`ve got a flat for sale and want to buy a house. Students B, you`ve got a house for sale and want to buy a flat. First, make up questions. Then ask each other about a house or a flat and answer.

  1. Ведение диалога-расспроса с опорой на образец (слайд 22)

If we want to buy a house or a flat, we must see it first.

Read the dialogue in your books (ex. 2 p. 52)

Act out a similar dialogue between your mum and you. Now you want to buy a flat. Get ready in pairs.

  1. Сообщение описательного характера о доме своей мечты (слайд 23)

Have you got your dream house? Tell us about it.

  1. Известные здания в моей стране и за рубежом (слайд 24)

-презентация новой лексики (marble, dome, precious stones, glass)

-фонетическая отработка новой лексики (CD-диск 2 Task 14)

-Listen and read. Ex. 1b p. 53 (CD-диск 2 Task 15)

-Taj Mahal is a famous building in India. What`s the most famous building in Kazan? (Kul Sharif)

Kul Sharif is in Kazan, Tatarstan. It is in the Kazan Kremlin. What is Kul Sharif made of? (White stone, white marble, glass of different colours) What do Taj Mahal and Kul Sharif have in common? (There is a main dome in the centre and there are four minarets at each corner.) But the main dome in Taj Mahal looks like a large pearl and in Kul Sharif the main dome looks like the Kazan hat. How many floors are there inside Kul Sharif? (5 floors) Is there a beautiful garden or a pool outside? (No, there isn`t) There is a big square for people. Is Kul Sharif a fantastic building? (Yes, it is)

V. Подведение итогов урока. Домашнее задание. Оценки.

Thank you for the lesson. Good bye!



© 2010-2022