- Преподавателю
- Иностранные языки
- Контрольно-измерительные материалы (+спецификация) для 10-11 классов по английскому языку (Spotlight 10-11)
Контрольно-измерительные материалы (+спецификация) для 10-11 классов по английскому языку (Spotlight 10-11)
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 10 класс |
Тип | Тесты |
Автор | Михель В.А. |
Дата | 07.09.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Спецификация контрольно-измерительных материалов
по английскому языку для 10 класса
Тема: «Еда и напитки. Условные предложения I, II, III типов».
Цель: определение уровня освоения учащимися темы «Еда и напитки».
Документы, определяющие содержание работы
-
Программа для общеобразовательных учреждений по английскому языку. 10-11 классы. Апальков В.Г. М.: «Просвещение», 2010.
-
Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В. и др. Английский язык: контрольные задания. «Английский язык (Английский в фокусе)» для 10 класса (базовый уровень).- М.: Просвещение; UK.: Express Publishing, 2010.
-
Федеральный компонент государственного стандарта общего образования по иностранным языкам (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. No 1089).
Характеристика пользователя: данный контроль предназначен для учащихся 10 классов общеобразовательных школ.
Характеристика содержательного блока контроля: контрольно-измерительные материалы представляют собой подборку заданий для проверки усвоения лексико-грамматического материала по пройденной теме.
Формат теста: контроль состоит из 4 заданий.
Задание
Кол-во вопросов
Проверяемые умения
Тип задания
Тема
Задание №1
5
Понимание логических связей в предложении и тексте.
Заполнение пропусков подходящими по смыслу словами
Еда и напитки.
Задание №2
3
Знание лексических единиц по теме.
Определение лишнего слова в смысловой цепочке.
Еда и напитки.
Задание №3
10
Умение употребить условные предложения I, II,III типов.
Раскрытие скобок.
Условные предложения I, II,III типов.
Задание №4
3
Умение употребить соответствующий предлог.
Заполнение пропусков.
Фразовый глагол to give.
Технология оценивания: За каждый правильный ответ учащийся получает:1 балл. Общее количество баллов -21.
Система оценок: «5» - 21-19 баллов
«4» - 18-16 баллов
«3» - 15- 7 баллов
«2» - 6 баллов и менее
Инструкции: Инструкции при проведении контроля даются на русском языке.
Условия тестирования: Пользоваться дополнительными материалами не разрешается.
Продолжительность: 40 минут
Контрольно-измерительные материалы по английскому языку
Класс: 10
Тема: Еда и напитки. Условные предложения I, II,III типов. (Модуль 6)
I variant
II variant
-
Fill in: watermelon, sprinkle, grilled, eyesight, carbohydrates, concentration, recipe, raw, rumbling, indigestion.
-
There are high amounts of … in rice, potatoes and cereals.
-
I'm really hungry - my tummy's ….
-
As you get older your ….begins to fall.
-
Don't eat so fast - you'll get ….
-
I have a delicious cake ….
-
Fill in: watermelon, sprinkle, grilled, eyesight, carbohydrates, concentration, recipe, raw, rumbling, indigestion.
-
My favourite fruit is … . it's really refreshing.
-
… vegetables are extremely good for you.
-
… chicken is healthier than fried..
-
I often lack … in the afternoon..
-
I like to … chocolate on top of my capuccino.
-
.Write the odd one out.
1.black, raw, instant, filtered coffee
2.healthy, strict, special, fresh diet
3.spicy, traditional, artificial, vegetarian dish
2. Write the odd one out.
-
grilled, raw, bitter, oily fish
-
boiled, scrambled, fried, instant eggs
-
fake, cold, sparkling, still water
3.Put the verbs in brackets into the correct tense.
-
If I were you, I_____ (eat) less chocolate and more fruit.
-
She (not/go) to the dentist tomorrow if she can cancel her appointment.
-
Nicole will lose weight if she _______
(exercise).
-
We will leave without her if she ______ (arrive) late.
-
I wish I _______ (have) more time to
cook a better meal.
-
If he were scared, he ______ (call)
us to go over to his house.
7.If I …(have) a toothache, I would go to the dentist.
8.You … (not/lose) weight if you eat ice cream every day.
9.If you … (study) more, you would have passed the exam.
10.You wouldn't have got lost if you … (follow) my directions.
3.Put the verbs in brackets into the correct tense.
-
She wouldn't have missed the play if she ______ (leave) on time.
-
Todd goes to bed early if he ______ (work) the next morning.
-
If I ______ (be) you, I'd keep quiet about the accident.
-
Angelina won't come if she ________ (not/get) a lift from her mum.
-
Kevin _____ (read) a book
if there is nothing good on television.
-
____ (you/help) us when you finish?
7.This soup … (taste) better if you had added more salt.
8.If you … (study) more, you would have passed the exam.
9.You … (not/lose) weight if you eat ice cream every day.
10.If I …(have) a toothache, I would go to the dentist.
-
Fill in: up, back, away, off.
-
Something in the fridge is giving _____ a horrible smell.
-
I'm thinking of giving ___ fatty foods.
-
I give _____. What's the answer?
-
Fill in: up, back, away, off.
-
Have you given ____ the book you borrowed from Zoe?
-
I'm giving_____ my recipe books to John. He needs them more than I do.
3.I'm thinking of giving ___ fatty foods.
Спецификация контрольно-измерительных материалов
по английскому языку для 11 класса
Тема: «Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование.»
Цель: определение уровня освоения учащимися темы «Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование».
Документы, определяющие содержание работы
-
Программа для общеобразовательных учреждений по английскому языку. 10-11 классы. Апальков В.Г. М.: «Просвещение», 2010.
-
Афанасьева О.В., Михеева И.В., Эванс В. и др. Английский язык: контрольные задания. «Английский язык (Английский в фокусе)» для 11 класса (базовый уровень).- М.: Просвещение; UK.: Express Publishing, 2010.
-
Федеральный компонент государственного стандарта общего образования по иностранным языкам (Приказ Минобразования России от 05.03.2004 г. No 1089).
Характеристика пользователя: данный контроль предназначен для учащихся 11 классов общеобразовательных школ.
Характеристика содержательного блока контроля: контрольно-измерительные материалы представляют собой подборку заданий для проверки усвоения лексико-грамматического материала по пройденной теме.
Формат теста: контроль состоит из 6 заданий.
Задание
Кол-во вопросов
Проверяемые умения
Тип задания
Тема
Задание №1
5
Понимание логических связей в предложении и тексте.
Заполнение пропусков подходящими по смыслу словами
Строим планы на будущее. Образование.
Задание №2
5
Умение употребить условные предложения I, II,III типов.
Раскрытие скобок.
Условные предложения I, II,III типов.
Задание №3
2
Знание лексических единиц по теме.
Составление предложения (трансформация).
Условные предложения. Строим планы на будущее.
Задание №4
3
Умение употребить соответствующий предлог с фразовым глаголом.
Заполнение пропусков.
Фразовый глагол to carry.
Задание №5
2
Умение употреблять предлоги.
Заполнение пропусков
Устойчивые словосочетания
Задание №6
5
Сопоставление вопросов и ответов.
Сопоставление
Разговорные клише
Технология оценивания: За каждый правильный ответ учащийся получает:1 балл (Задания 2,3,4,5 = максимально 12 баллов) и 0,5 баллов (Задания 1,6 = максимально 5 баллов). Общее количество баллов -17.
Система оценок: «5» - 17-15 баллов
«4» - 14-12 баллов
«3» - 11- 6 баллов
«2» - 5 баллов и менее
Инструкции: Инструкции при проведении тестирования даются на русском языке.
Условия тестирования: Пользоваться дополнительными материалами не разрешается.
Продолжительность: 40 минут
Контрольно-измерительные материалы по английскому языку
Класс: 11
Тема: Строим планы на будущее. Условные предложения. Словообразование. (Модуль 7)
Variant 1
Variant 2
I. Fill in: dreamt up, triumph, attend, overcame, longs
1. Jane ……. many obstacles to succeed as an actress.
2. Sam ……. to become a fire fighter.
3. It takes a lot of courage to ……. over adversity.
4. Stan ……. a plan to solve all his problems.
5. Mike wants to …….. the Royal Ballet School.
I. Fill in : drop out, worth, rejected, achieve, meagre
-
A small percentage of students …….. every year .
-
You can ……… your goal if you work hard.
-
Oh no! I've lost my file. That was 3 hours'………of work.
-
John's application was …… because the course was full.
-
Students often live off a …….. amount of money.
II. Put the verbs in brackets into the correct tense.
1. If I pass my exams, I …… (go) to university.
2. If he …… (not/be) on time for the interview, he will not make a good impression.
3. I ……. (apply) for the course earlier if I had known the closing date was today.
4. If Jane misses the bus, she……. (take) a taxi.
5. If I were you, I …… (revise) a little every day.
II. Put the verbs in brackets into the correct tense.
-
Tom wishes he …….(get) better exam results, but he didn`t study hard enough.
-
If you hadn't helped me, I don't know what I …..(do).
-
If she ……. (not/spend) her weekend socialising, she would have been able to study more.
-
If I ……. (do) ready for the exam , would I be panicking like this?
-
I wish I ……. (go) to college, but my parents couldn't afford to pay for me.
III. Complete the sentences using the words in bold. Use two to five words.
-
I think you should apply for the course.
were If ……. apply for the course.
-
It's a shame he failed his exam.
wish I ………. his exam.
III. Complete the sentences using the words in bold. Use two to five words.
-
He didn`t get a place on the course because he didn`t apply in time.
got If he had applied in time, ……. on the course.
-
I suggest that we go home now.
rather I ……. home now.
IV. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.
1. James carried ………. first prize in the essay writing competition.
2. Your friendship carried me ……… a difficult time in my life.
IV. Complete the phrasal verbs with the correct preposition.
-
If you carry ……. staying out late every night, you will soon be exhausted.
-
Kim has the experience to carry ……. any project she is asked to do.
V. Fill in the gaps with the correct preposition
1. Tom's doing research … cultural differences.
2. I graduated … university with a first class degree.
V. Fill in the gaps with correct preposition.
-
You most never cheat ……. an exam.
-
Gail longs ……. finish college and start earning money.
VI. Match to form exchanges.
1 How's student life?
2 How's your course going?
3 I've decided to be an engineer.
4 Have you made any plans for next year?
5 It's really hard work. A I love it!
B Really well, thanks.
C I can imagine!
E Good for you!
D I think I'll do a Masters.
VI. Match to form exchanges.
1. Have you made any plans for next year?
2. How`s your course going?
3. I`ve decided to be an engineer.
4. How`s student life?
5. It`s really hard work.
А. I love it!
В. Really well, thanks.
С. I can imagine!
D. I think I`ll do a Masters.
E. Good for you!
7