План-конспект урока по английскому языку в 7 классе My dream room

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

« The room of my dream»

Read the text

In my house there are seven rooms - a kitchen, a bathroom, a dining room, a sitting room and three bedrooms.

My sister and I have got a big bedroom. There are two beds and two chairs in the bedroom. There is a desk under the window. The walls are blue. My sister's posters are on the wall.

There are two small tables next to the beds. I've got a CD player and a clock on my table. On my sister's table there are books and a photo of her cat.

There's a yellow carpet on the floor and there's a basket next to my sister's bed. The basket is for Sandy-my sister's cat. It's Sandy's bedroom too.

Fill in the words: wonderful, bedroom, picture, flowers, armchair.

  1. There is an _________ in the sitting room. You can sit in it.

  2. My new sofa is ____________.

  3. There are a lot of _________ in the garden.

  4. Bob's ________ is nice. He likes to sleep there.

  5. Can you see a _________ on the wall?

Complete the sentences with "There is…" or "There are…"

  1. _________ a table near the sofa.

  2. _________two windows in the sitting room.

  3. _________ a lot of books in the bookcase.

  4. _________three pictures on the wall.

  5. ________a bath in the bathroom.





Цель:

Составить и защитить проект по теме «Комната».

Задачи:

Обучающие:

  • совершенствование умений и навыков устной речи: умение описывать рисунок, используя предложения с оборотом There is (are )

  • формировать коммуникативные умения в аудировании - учить понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале (с опорой на картинку);

  • совершенствовать умения работы с текстом - составлять кластер по тексту.

  • развитие лингвистических способностей (фонематический слух, языковая догадка); развитие основных психических процессов, связанных с речевой деятельностью (мышления, внимания, воображения), способность к общению;

  • развитие мотивации к дальнейшему овладению иноязычной культурой;

  • развитие творческих способностей детей;

  • развитие коммуникативных навыков.

Развивающие:

Воспитательные:

  • воспитывать уважение к собеседнику;

  • учить управлять эмоциями в различных ситуациях;

  • способствовать созданию условий для эффективной коммуникации, сотрудничества и работы в команде;

  • учить толерантности.

Планируемые результаты

Предметные умения

1. Уметь правильно употреблять обороты there is / there are.

2. Закрепление навыков употребления новой лексики по изучаемой теме.

УУД

1. Личностные: формирование мотивации овладения иностранным языком,

2. Коммуникативные: развитие умений общаться, готовность слушать собеседника и вести диалог;

3. Познавательные: умение осуществлять межкультурное общение в говорении, чтении;

4. Регулятивные: определение цели деятельности на уроке с помощью учителя, контроль и оценивание своих действий.

Используемые технологии:

технология проектов, здоровье-сберегающая технология.

Оснащение: мультимедиа проектор, презентация, раздаточный материал (тексты и шаблоны для составления кластера); материалы для создания проектов: картинки с изображением мебели, 2 листа ватмана, клей, ножницы, фломастеры.

Тип урока: урок-закрепление.

Ход урока.

1)Приветствие, определение темы и целей урока. (Слайд 1)

- Good morning, children. Today we have visitors in the lesson. Look at the screen. What are we going to talk about?

-Yes, our topic is « The room of my dream».

2) Речевая разминка.

- Answer the questions.

- What day (date) is it today?

- What's the weather like today?

- How are you?

3) Фонетическая разминка. (Слайд 2) (

- Look at the screen.

- Let's practice the sounds:

4) Повторение предлогов.(Слайд 3)

- Where is the cat? The cat is on the box. The cat is in the box etc.

5)Аудирование . (Слайд 4)

-Look at the screen. Listen to Simon and guess where Simon's room is.

6) Работа с текстом.

-Let's read the text. (Слайд 5)

My room.

In my house there are seven rooms - a kitchen, a bathroom, a dining room, a sitting room and three bedrooms.

My sister and I have got a big bedroom. There are two beds and two chairs in the bedroom. There is a desk under the window. The walls are blue. My sister's posters are on the wall.

There are two small tables next to the beds. I've got a CD player and a clock on my table. On my sister's table there are books and a photo of her cat.

There's a yellow carpet on the floor and there's a basket next to my sister's bed. The basket is for Sandy-my sister's cat. It's Sandy's bedroom too.

7) Составление кластера по тексту. (Слайд 6,7)

- Look at this model. You should complete it. Write what you can see in the girls' bedroom. For example, beds.

- Lets check up the answers.

8) Динамическая пауза. (Слайд 8)

-Let's have а rest, sing a song «Head and shoulders» and do some exercises.

9) Вопросы по тексту.

- Answer the questions. (Слайд 9)

1) How many rooms are there in the house?

2) Is the bedroom small ?

3) Where is the desk?

4) What colour is the carpet?

5) Do you like Sophie's bedroom? Why?

10) Групповая работа над проектом. ( Слайд 10,11)

- Now I'm sure you are ready for making your projects. Start working. Choose pictures of furniture; stick them on the sheet of paper. Then write 6 sentences, using there is or there are.

11) Защита проектов.

- Come to the board and describe your room.

12) Домашняя работа. (Слайд 12)

- Write down your home task: to draw our classroom and write about it.

13) Итог урока.Рефлексия. (Слайд 13,14)

- Listen to the marks.

- Choose a picture of a merry or sad face and stick it on the board.



© 2010-2022