- Преподавателю
- Иностранные языки
- План-конспект урока по английскому языку в 7 классе My dream room
План-конспект урока по английскому языку в 7 классе My dream room
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 7 класс |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Пименова Н.В. |
Дата | 16.02.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
« The room of my dream»
Read the text
In my house there are seven rooms - a kitchen, a bathroom, a dining room, a sitting room and three bedrooms.
My sister and I have got a big bedroom. There are two beds and two chairs in the bedroom. There is a desk under the window. The walls are blue. My sister's posters are on the wall.
There are two small tables next to the beds. I've got a CD player and a clock on my table. On my sister's table there are books and a photo of her cat.
There's a yellow carpet on the floor and there's a basket next to my sister's bed. The basket is for Sandy-my sister's cat. It's Sandy's bedroom too.
Fill in the words: wonderful, bedroom, picture, flowers, armchair.
-
There is an _________ in the sitting room. You can sit in it.
-
My new sofa is ____________.
-
There are a lot of _________ in the garden.
-
Bob's ________ is nice. He likes to sleep there.
-
Can you see a _________ on the wall?
Complete the sentences with "There is…" or "There are…"
-
_________ a table near the sofa.
-
_________two windows in the sitting room.
-
_________ a lot of books in the bookcase.
-
_________three pictures on the wall.
-
________a bath in the bathroom.
Цель:
Составить и защитить проект по теме «Комната».
Задачи:
Обучающие:
-
совершенствование умений и навыков устной речи: умение описывать рисунок, используя предложения с оборотом There is (are )
-
формировать коммуникативные умения в аудировании - учить понимать на слух текст, построенный на знакомом языковом материале (с опорой на картинку);
-
совершенствовать умения работы с текстом - составлять кластер по тексту.
-
развитие лингвистических способностей (фонематический слух, языковая догадка); развитие основных психических процессов, связанных с речевой деятельностью (мышления, внимания, воображения), способность к общению;
-
развитие мотивации к дальнейшему овладению иноязычной культурой;
-
развитие творческих способностей детей;
-
развитие коммуникативных навыков.
Развивающие:
Воспитательные:
-
воспитывать уважение к собеседнику;
-
учить управлять эмоциями в различных ситуациях;
-
способствовать созданию условий для эффективной коммуникации, сотрудничества и работы в команде;
-
учить толерантности.
Планируемые результаты
Предметные умения
1. Уметь правильно употреблять обороты there is / there are.
2. Закрепление навыков употребления новой лексики по изучаемой теме.
УУД
1. Личностные: формирование мотивации овладения иностранным языком,
2. Коммуникативные: развитие умений общаться, готовность слушать собеседника и вести диалог;
3. Познавательные: умение осуществлять межкультурное общение в говорении, чтении;
4. Регулятивные: определение цели деятельности на уроке с помощью учителя, контроль и оценивание своих действий.
Используемые технологии:
технология проектов, здоровье-сберегающая технология.
Оснащение: мультимедиа проектор, презентация, раздаточный материал (тексты и шаблоны для составления кластера); материалы для создания проектов: картинки с изображением мебели, 2 листа ватмана, клей, ножницы, фломастеры.
Тип урока: урок-закрепление.
Ход урока.
1)Приветствие, определение темы и целей урока. (Слайд 1)
- Good morning, children. Today we have visitors in the lesson. Look at the screen. What are we going to talk about?
-Yes, our topic is « The room of my dream».
2) Речевая разминка.
- Answer the questions.
- What day (date) is it today?
- What's the weather like today?
- How are you?
3) Фонетическая разминка. (Слайд 2) (
- Look at the screen.
- Let's practice the sounds:
4) Повторение предлогов.(Слайд 3)
- Where is the cat? The cat is on the box. The cat is in the box etc.
5)Аудирование . (Слайд 4)
-Look at the screen. Listen to Simon and guess where Simon's room is.
6) Работа с текстом.
-Let's read the text. (Слайд 5)
My room.
In my house there are seven rooms - a kitchen, a bathroom, a dining room, a sitting room and three bedrooms.
My sister and I have got a big bedroom. There are two beds and two chairs in the bedroom. There is a desk under the window. The walls are blue. My sister's posters are on the wall.
There are two small tables next to the beds. I've got a CD player and a clock on my table. On my sister's table there are books and a photo of her cat.
There's a yellow carpet on the floor and there's a basket next to my sister's bed. The basket is for Sandy-my sister's cat. It's Sandy's bedroom too.
7) Составление кластера по тексту. (Слайд 6,7)
- Look at this model. You should complete it. Write what you can see in the girls' bedroom. For example, beds.
- Lets check up the answers.
8) Динамическая пауза. (Слайд 8)
-Let's have а rest, sing a song «Head and shoulders» and do some exercises.
9) Вопросы по тексту.
- Answer the questions. (Слайд 9)
1) How many rooms are there in the house?
2) Is the bedroom small ?
3) Where is the desk?
4) What colour is the carpet?
5) Do you like Sophie's bedroom? Why?
10) Групповая работа над проектом. ( Слайд 10,11)
- Now I'm sure you are ready for making your projects. Start working. Choose pictures of furniture; stick them on the sheet of paper. Then write 6 sentences, using there is or there are.
11) Защита проектов.
- Come to the board and describe your room.
12) Домашняя работа. (Слайд 12)
- Write down your home task: to draw our classroom and write about it.
13) Итог урока.Рефлексия. (Слайд 13,14)
- Listen to the marks.
- Choose a picture of a merry or sad face and stick it on the board.