Классификатор системы дидактического материала

Классификатор системы дидактического материала. № п\п шифр Расшифровка материала. примечание 1. Фз фонетическая зарядка   2. Тб таблица   3. Т тест   4. Кз карточки-задания   5. Тек. текст темы   6. Зз звукозапись   7. Д\з домашнее задание   8. Д/и дидактическая игра   9. Рм раздаточный материал                                     Фз1. Phonetic drill.   Father, mother Sister, brother Hand in hand With one another.             Фз 2. Phonetic drill. Thickly cat, thickly cat, Can you catch that big fat rat? If you catch that big fat rat, You will have some milk for that.                 Д/и 1. Фонетическая игра -1. «Какой звук я задумал?» Цели:  тренировка в произношении английских звуков в словах, постановка произношения. Содержание: Один из учащихся называет цепочку слов, в которых встреч... а - a е – io, yo л - l с - s ч - ch э - e Б -b ж - zh м - m т - t ш - sh ю – iu,yu в -v з - z н - n у - u щ - sh,ch я – ia,ya г -g и - i о - o ф - f ъ – ‘’   д - d й – y, i п - p х - kh ы – y, i   е – e, ye к - k р - r ц - ts ь – ‘                               Тб 2.                           Pronouns.  Местоимения. Кто? Кого? Кому? Кем? О ком? Чей? С существительными Чей? Без существительных -  сам совершает действие -  сам совершает действие и испытывает его на себе. I me my mine myself He him his his himself She her her hers herself It it its its itself We us our ours ourselves You you your yours yourselves They them their theirs themselves                             Тек. 1. 1.     Подготовьте фонетическое чтение текста. Meals. We have three meals a day: breakfast, dinner, and supper. We usually do not have lunch. As a rule we have bread and butter, eggs, ham or sausage for breakfast. We also drink a cup of tea or coffee. I like strong coffee. I don’t like coffee with milk. On week days we have our dinner at the canteen. The canteen is near our office. It’s a self-service canteen. Usually we take salad, soup, beef-steak with vege...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Классификатор системы дидактического материала.

№ п\п

шифр

Расшифровка материала.

примечание

1.

Фз

фонетическая зарядка


2.

Тб

таблица


3.

Т

тест


4.

Кз

карточки-задания


5.

Тек.

текст темы


6.

Зз

звукозапись


7.

Д\з

домашнее задание


8.

Д/и

дидактическая игра


9.

Рм

раздаточный материал




































Фз1.

Phonetic drill.



Father, mother

Sister, brother

Hand in hand

With one another.













Фз 2.

Phonetic drill.

Thickly cat, thickly cat,

Can you catch that big fat rat?

If you catch that big fat rat,

You will have some milk for that.













Д/и 1.

Фонетическая игра -1.

«Какой звук я задумал?»

Цели: тренировка в произношении английских звуков в словах, постановка произношения.

Содержание: Один из учащихся называет цепочку слов, в которых встречается один и тот же звук. А остальные отгадывают его. Отгадавший первым получает право загадывать свою загадку.









Д/и 2.

Фонетическая игра -2.

«Необычный телефон»

Цели: тренировка в произношении английских звуков , отработка правильного произношения слов.

Содержание: данная игра проводиться в виде соревнования. На доске рисуется большой телефон. На его диске вместо цифр фиксируются знаки различных звуков. Задача участников игры «набрать», за определенное время, как можно больше слов и произнести их.







Тб 1.

Таблица соответствия русских букв английским.

а - a

е - io, yo

л - l

с - s

ч - ch

э - e

Б - b

ж - zh

м - m

т - t

ш - sh

ю - iu,yu

в - v

з - z

н - n

у - u

щ - sh,ch

я - ia,ya

г - g

и - i

о - o

ф - f

ъ - ''

д - d

й - y, i

п - p

х - kh

ы - y, i

е - e, ye

к - k

р - r

ц - ts

ь - '







Тб 2.

Pronouns. Местоимения.

Кто?

Кого?

Кому?

Кем?

О ком?

Чей?

С существительными

Чей?

Без существительных

- сам совершает действие

- сам совершает действие и испытывает его на себе.

I

me

my

mine

myself

He

him

his

his

himself

She

her

her

hers

herself

It

it

its

its

itself

We

us

our

ours

ourselves

You

you

your

yours

yourselves

They

them

their

theirs

themselves







Тек. 1.

  1. Подготовьте фонетическое чтение текста.

Meals.

We have three meals a day: breakfast, dinner, and supper. We usually do not have lunch. As a rule we have bread and butter, eggs, ham or sausage for breakfast. We also drink a cup of tea or coffee. I like strong coffee. I don't like coffee with milk. On week days we have our dinner at the canteen. The canteen is near our office. It's a self-service canteen. Usually we take salad, soup, beef-steak with vegetables or potatoes. For dessert we take stewed fruit. I do not have coffee for dinner. I have milk or tea. When we come home from work we have our supper: fish or meat, cheese, bread, butter and tea. We try to obey the rule: "Eat at pleasure, drink with measure".



  1. Причитайте следующие пословицы и поговорки. Следите за произношением звуков.

Out of sight, out of mind.

Fight fire with fire.

From the frying pan into the fire.

It's never too late to learn.

Never judge from appearances



Тек. 2.

  1. Подготовьте фонетическое чтение текста.

Tchaikovsky in England.

P. I. Tchaikovsky first visited England in 1861. "London is very interesting", he wrote to his father in St. Petersburg, "but it makes a rather gloomy impression". Twenty seven years later Tchaikovsky arrived in London to begin his first foreign tour. His concerts were marked by the London press as an important event. In the following year he visited London again and his fourth and final visit was in the last year of his life. It was in 1893.

On the 50th anniversary of the foundation of the Cambridge University Musical Society Tchaikovsky with the Norwegian composer Edward Grieg, the French composer Saint - Saenz and some other European composers were elected as Doctors of Music.

In 1884 Tchaikovsky began to study English. Later he mentioned that his progress was considerable and that he could quite easily read Dickens in the original.

  1. Прочитайте следующие предложения, обращая внимание на произношение согласных звуков.

1. Which is which?

2. Charlie doesn't know chalk from cheese.

3. Not much of a catch.

4. Goodness gracious!

5. You've found elephant on the moon.

6. Eat at pleasure, drink with measure.

7. Conversation is a pleasure, but it wants leisure.

8. Little friends may prove great friends.

Т. 1.

Test - 1 (a) -фонетика

1. Распределите слова по трем колонкам в зависимости от позиционной долготы гласного:

| laik| | fain| |'pensl| |ski:| |went| |did| |rouz| |lait| |fond| |fo:m| |ka:|

|si:| |neim| |du:| |ais| |buk| |fog| |fo:k| |fo:ti| |best| |r:d| |dres| |tent| | taun| | meik|

2. Дайте транскрипцию следующих слов:

Engineer, wife, worker, son, our, their, who, whose, where, pair, task, calmly, jar, meant, crisp, bath, exercise, architect, dialogue, characteristic, grandfather, sure, sugar, within, wolf.

3.Сгруппируйте данные слова в четыре колонки по правилам чтения гласных в ударном слоге.

Evening, morning, square, Rome, China, comrade, spring, summer, winter, duty, art, picture, try, enter, hurry, tired, write, report, well, prepare, whole, return, difficult, department, combine, time, during, term, parents, hope, spoke, store.

4. Запишите парами слова, имеющие различное написание, но одинаковое звучание:

Our, meat, peace, cent, knew, too, sea, there, whole, fool, be, flower, week, their,

see, two, new, sent, piece, meet, hole, full, hour, flour, weak, bee.

5. Напишите, какие звуки дают буквы и буквосочетания:

ch -

sh -

ng -

th -

tion -

are -

air -

aw -



Т. 2.

Test -1 (b) - фонетика.

Выберите правильный вариант.

1.[pa:k]

a. pork c. park b. pack d. drag

2. [mu:n]

a. moon c. mean b. mourn d. man

3. [siks' ti:n]

a. six c. sick b. Sixty d. Sixteen

4. [giv]

a. give c. good b. guy d. Guide

5. [nain]

a. nanny c. name b. Nina d. nine

6. Приятно познакомиться.

a. Hello! c. Good evening b. Nice to meet you. d. Had invited

7. Фамилия

a. first name c. surname b. Christian name d. Family

8. Учитель английского языка

a. English teacher c. Teacher's English b. teacher English d. Class teacher

9. Thank you very…

a. good c. much b. well d. Big

10. How … you?

a. are c. do b. thank d. is

11. Let me… myself.

a. thank c. introduce b. let d -

12. Good …!

a. meaning c. market b. morning d. meeting

13. I speak …

a. English c. Great Britain b. England d. American

14. My name is …

a. American c. a manager b. John d. Doctor of Science



Рм. 1.

Правила чтения.

  1. Прочитайте слова:

Pencil, luck, clean, chap, chain, chose, chalk, she, shape, shop, shut, sheet, phase, phone, tenth, thanks, thick, thin, three, they, them, thus, rhythm, next, box, six, exam, exist, example, queen, question, quarter, knee, knight, knife, wrote, write, ink, pink, sink, think, rank, song, sing, thing, rang, ring, spring, king, angry, hungry, language, English, Jane, Jack, just, jump, joke, jam, gym, gentle, large, go, get, gate, golf, egg, gap, dog, gun, demonstration, mention, organization, when, where, what, why, white.

  1. Напишите транскрипцию данных слов.

Pencil, luck, shop, chalk, phrase, thick, three, thus, next, exam, exist, queen, quarter, knight, song, angry, language, jump, large, gun, mention, what.

  1. Прочитайте пары слов, обращая внимание на произнесение

конечных [t], [d].

bit - bid kit - kid

tat - tad bit - bid

let - led fit - fid

met - med net - ned



  1. Прочтите вслух:

[s]; cent, lace, place, ice, city

[k]; cat, cot, cod, cake, cane

[g]; gate, leg, beg, bag, give, get

[dз]; gem, gin, page, age, gentle, gypsy

[^]; tub, nut, cut, bud, mud, under

[ju:]; tube, cube huge, mute, duty, unite

[u]; full, pull, bull, put, bully.

Рм. 2.

Правила чтения.



  1. Назовите по порядку буквы в следующих словах.

Cent, jam, game, keep, chain, patch, thick, place, nice, Nick, call, front, tower, hour, building, listen, ocean, near, river, other, part, wide.



  1. Определите сколько букв и сколько звуков в каждом слове.

Thick, page, match, these, clean, thin, give, house, part, bridge, those.



  1. Прочитайте слова и объясните, по каким правилам они читаются.

Cap, can, ice, came, nice, cat, neck, mice, fact, space, peck, pace, kin, keen, pact, face, gate, gem, gas, age, gym, page, egg, gin, game, beg, gag, Jane, sky, shame, dish, she, sheep, ship, shave, fish, shine, chest, chin, match, catch, fetch, chick, chill, this, that, these, than, them, theme, faith, thick, thin.



  1. Дайте транскрипцию следующих слов.

Film, bag, match, pencil, black, these, big, that, clean, give, ship, sheep, mice.



  1. Напишите по-английски, обращая внимания на притяжательные и указательные местоимения.

Этот дом, мой друг, эти книги, его машина, то окно, наши ручки, их квартира, этот фильм, ее собака, это ее книга - а та моя, та ручка ее.



Д/з. 1

Home Task.

  1. Напишите по-английски ваше имя, фамилию, домашний адрес.



  1. Прочитайте слова, учитывая тип слога или положение гласной в буквосочетании. Напишите данные слова в транскрипции.

Cat, we, week, term, plan, hate, wet, West, East, card, play, not, Spain, her, gulf, part, jump, team, tune, eat, yard, burn, hair, hare, seem, nor, pure, steam, hop, here, serve, loss, sphere, went, share, dune, hut, fair, mend, disk, nice, cry, tone, note, early, simple, single, since, cure, pearl, dire, shirt.









Д/з. 2.

Home Task.

  1. Повторите название всех букв английского алфавита.



  1. Прочитайте анкетные вопросы и ответьте на них.

  1. What is your name?

  2. What is your surname?

  3. What nationality are you?

  4. What country are you from?

  5. What's your address?

  6. What's your future profession?

  7. What languages do you speak?



  1. My name is…

  2. My surname is…

  3. I am…

  4. I am from…

  5. My address is…

  6. I am…

  7. I speak English, German, French and Russian



  1. Переведите слова на английский язык.

Маленький, красивый, красный, черный, зеленый, синий, высокий, низкий, большой, тоже, всего, очень.



© 2010-2022