Конспект УМК «Enjoy English» (М. З. Биболетова) Mass media. 8 класс

Раздел Иностранные языки
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

ПЛАН-КОНСПЕКТ

УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

Класс: 8 «А, Б»

Количество учащихся: 16

Оборудование: УМК «Enjoy English» (М. З.Биболетова), компьютер, проектор, презентация, доска.

Тема урока: Mass media: good or bad

Подтема: Любимый писатель

Задачи урока: 1) тренировать в употреблении и закреплении лексического материала по теме;

2) тренировать в извлечении информации, необходимой для ответа на вопрос;

3) тренировать навыки чтения и перевода;

4) формировать слухо-произносительные и ритмико-интонационные навыки;

5) формировать уважительное отношение к ИЯ как средству межкультурного общения;

6) развивать речевые способности учащихся в процессе овладения языком;

7) развивать психические функции, связанные с речевой деятельностью;

8) развивать мотивацию к дальнейшему овладению ИЯ и культурой как частью мировой культуры.





ХОД УРОКА


Этапы урока

Вре-

мя

Деятельность и речь учителя

Деятельность и речь учеников

Примечания

I. НАЧАЛО УРОКА

1. Организационный момент

- диалог дежурного с учителем


2. Фонетическая разминка


3. Введение в тему урока

II.ОСНОВНОЙ ЭТАП

1. Проверка

домашнего задания


2. Тренировка в извлечении информации, необходимой для ответа на вопрос



3. Тренировка навыков чтения и перевода





1 мин









5 мин








1

мин





10

мин


5 мин





10 мин









10

- Good afternoon, boys and girls! I'm so glad to see

you again. Sit down!

- Let's start our English lesson.

- Who is on duty today?

- What date is it today?

- What day is it today?

- What was your home task?

- Who is absent today?
- Thank you. Take your place!

- So, let's begin our lesson. Look at the blackboard, please. Here you can see different kinds of books. Let's revise them. Repeat after me, then translate them: novels, poems, short stories, science fiction, encyclopedias, scripts, plays, love stories, thrillers, horror stories, detective stories, adventure stories, fairy tales, essays. (p.83 ex.101,102)

- So, the plan of our lesson is the following: first of all we'll check up your home task, then we'll do some tasks on our theme..




- .. please start to read your letters from the ex. 96, on p. 82.

- … please read your letters..

- And now ex. 100 on p. 82.

- What is the word in 1st sentence?

- Second sentence is for you.

- … please read the task from the ex. 101, on p. 83.

You have 2 minutes to think your answers.


- And now ex. 102 on p. 83. Read the task, please. So, Match writers and the kinds of book the wrote.


- So, let's read the dialogue. Find ex. 104. Read the task, please.

- So, as Holmes will be…

As Student will be…

As Watson - …

- And now let's translate the dialogue you have read.




- Good afternoon, teacher.

- I'm on duty today.

- Today is the 11th of March.

- Today is Friday.

- Our home task was: ex.96 and 100 on p. 82.

Учащиеся повторяют за учителем и переводят названия жанров книг



опрос учеников


1. friendless; 2. Sleepless;

3. sunless; 4. Colourless; 5. lifeless

I would write detective stories because they are interesting, short and gripping. They make people think. People who read detective stories get more curious and smarter.

Agatha Christie - detective stories

Mark Twain - adventure stories.

Jack London - adventure stories and novels

Charles Dickens - novels

Bernard Shaw - plays

Lewis Carroll - fairy tales

Robert Louis Stevenson - adventure stories and novels

William Shakespeare -poems and plays

Chase - detective stories and novels

Arthur Conan Doyle - detective stories

Stephen King - .horrors.

Ученики читают диалог по ролям








Кто не выполнил, спросить на следующем уроке





Сначала распределить роли среди сильных учеников

III. ЗАКЛЮ-ЧИТЕЛЬНЫЙ ЭТАП

1. Запись домашнего задания

2. Подведение итогов урока

2

мин



1 мин

- Write down your home-task:

1) ex. 103, p. 83 or ex. 106, p. 83 (подготовить презентацию)

- What topic did we discuss during our lesson?

- What did we do?

- Did you like the lesson?

- Your marks are … .

- Good bye. See you next lesson.


ученики записывают домашнее задание



Объяснить задание на русском языке.



© 2010-2022