Разработка урока по английскому языку в 5 классе по теме About my Family

Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Разработка открытого урока по английскому языку в 5 классе. Тема «About my family».

Ход урока.

  1. Организационный момент.
    Good morning, children!
    I am glad to see you!
    We are glad to see you toо!
    Sit down please!
    Let`s sing our song.
    Hello, hello, hello. Nice to meet you. Nice to meet you!
    Hello, hello, hello! Hello!
    Дети исполняют песню и приветствуют гостей.

  2. II. Постановка темы урока, обозначение цели.
    На доске фотографии известных семей.
    Please, look at the active board and say what we will speak about today?
    We are going to speak about our families.
    Дети получают буквы из которых составляют тему урока в команде.
    The subject of today's lesson is "My family".
    We are going to speak about families, revise the words and grammar.

  3. III. Фонетическая разминка.
    My family.
    Фонетическая зарядка.
    kitten, busy
    bee, peacock
    ox, box
    lamb, cat, fat
    [ei] snail, tail, play
    [au] owl, mouse

    My mum is like a bee
    Because she`s as busy as can be
    My dad is like an ox
    Because he`s strong and he can box
    My sis is like a mouse
    Because she`s quite in the house
    My granny is like a snail
    Because she`s slow and can`t send an email
    But I am like a mule
    Because I am stubborn but really cool!
    Дети повторяют звуки, проговаривают слова. Читают все стихотворение.

  4. IV. Актуализация ранее изученного лексического материала.
    Let` s remember members of your family. Давайте проверим, каких членов семьи вы знаете?
    Используя карточки с буквами дети в парах составляют слова.
    Mother, Grandmother, Grandfather, Father, Son, Daughter, Brother, Sister, Aunt, Uncle, Cousin.
    V. Проверка домашнего задания. Дети представляют разработки своих проектов.
    Let`s listen to the projects about your families.


VI. Физминутка и видео сопровождение.
Учащиеся прочитывают слова и выполняют движения.
Stand up, sit down, jump, turn around. March! One, two, three, four.
VII. Закрепление лексики по теме «Индивидуальные особенности».
Let`s work in groups. Read the text about different heroes. Groups should find the adjectives about «Personal Characteristics» of the heroes.
I want to talk about the clown(клоун). He is short and plump. He has a big red nose and red hair. A friendly person with a good smile. He is funny and noisy! He is playful.
I want to tell you about Malvina(Мальвина). Malvina is a lovely girl. She is tall and slim. She has got long blue hair and big blue eyes. She is busy, cleverer, kind and wise.
I want to tell you about Buratino(Буратино). He is a wooden (деревянный) boy. He is short and thin. Не has a long nose and green eyes. He is stubborn and playful.
I want to tell you about Shrek(Шрек). He is a green man, with big ears, a big mouth and a big nose. He is tall and strong. He is a good friend.
VIII. Подведение итогов, задание на дом. Рефлексия.
- Thank you for your work. - You were very active today.
Дополните фразу: Урок был……. Теперь я знаю……… Хочу больше узнать…..
You have your own families, but our class is a family, our school is a family, our town is a family, the world is our family.
(учащиеся оценивают урок при помощи цветных фломастеров и человечков: красный- хорошее настроение, синий- нейтральное, всех человечков размещаем на картину нашей планеты, как большая, дружная семья.)

Open your diaries and write down the homework for the next lesson: your task is
Your marks...
Thank you for the lesson. Good-bye.



© 2010-2022