- Преподавателю
- Иностранные языки
- Контрольная работа по английскому языку по учебнику М. З. Биболеовой «Enjoy English» 5 класс (Блок 3)
Контрольная работа по английскому языку по учебнику М. З. Биболеовой «Enjoy English» 5 класс (Блок 3)
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 5 класс |
Тип | Тесты |
Автор | Исмагилова Г.А. |
Дата | 18.01.2014 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Контрольная работа по английскому языку для 5 класса
(Unit 3)
I variant
-
Translate from Russian into English:
информация театр умный
корреспондент местный интеллигентный
студент хобби характеристика
застенчивый серьезный любящий
-
Write the opposite meaning:
friendly - … … - informal
… - unhappy lucky - …
… - unpleasant … - impossible
known - … … - infamous
-
Write the verbs in -ing forms:
ask play work dance wash
arrange stay tell climb correct
go make cook eat listen
-
Open the brackets. Use Present Simple or Present Continuous:
-
Listen! What … she (play)? - It's my favorite song.
-
We usually (go) to school by bus.
-
Our teacher (tell) us a funny story.
-
My naughty little sister is a good pianist. She (go) to the musical school. She (play) the guitar a little, too.
-
John! What … you (do)? - I … (write) a letter to my English pen friend.
-
Why … you (cry)? - I cannot do my Math's homework. It's very difficult.
Контрольная работа по английскому языку для 5 класса
(Unit 3)
II variant
-
Translate from Russian into English:
интервью группа веселый
менеджер инструмент грубый
серьезный юмор шумный
гитара аранжировать независимый
-
Write the opposite meaning:
real - … … - unwell
… - unusual tidy - …
… - impolite … - independent
athletic - … … - to undo
-
Write the verbs in -ing forms:
talk read answer dive put
smile sleep draw shake sing
have watch write walk listen
-
Open the brackets. Use Present Simple or Present Continuous:
-
Listen! What … she (play)? - It's my favorite song.
-
We usually (go) to school by bus.
-
Our teacher (tell) us a funny story.
-
My naughty little sister is a good pianist. She (go) to the musical school. She (play) the guitar a little, too.
-
John! What … you (do)? - I … (write) a letter to my English pen friend.
-
Why … you (cry)? - I cannot do my Math's homework. It's very difficult.