When is your birthday?

Мауен Инара Мейрамқызы   5 класс. English   Theme:  When is your birthday?   Aims of the lesson: 1) Presentation of the question “In which month is your birthday?” and its answers.                                  2)Presentation of the question “When is your birthday?” and its answers “Sure”, “OK”, “You are welcome”                                Procedure № Этапы  урока Образовательные задачи I Warm-up (мотивационный этап).  Этап «включения» в урок. Spring is green. Summer is bright. Autumn is yellow. Winter is white. О.З: нацелить учащихся на усвоение материала. Время:_5__мин. Режим работы: групповой, индивидуальный. II Checkhomework (проверка домашнего задания). Check the months and seasons. О.З: проверить знания учащихся . Время:_5__мин.   Режим работы: индивидуальный.   III Updating of students’ knowledge (актуализациязнанийучащихся).  Students name months using ordinal numerals. - January is the first month. - February is ______ . О.З: актуализировать  ранее приобретенные базовые знания.   Время:_5__мин.   Режим работы: индивидуальный   IV Presentation of the questions and its answers. Presentation of the new words. Teacher reads the questions and the answers. Students listen and repeat after the teacher.   О.З: развитие личности учащегося, его способности, интересы, научить умению анализировать, делать выводы, воспитывать самостоятельность Режим работы: индивидуальный. Время:_10__мин.   Режим работы: индивидуальный , в парах   V Practice (закрепление). 1) Students interview each other and found out their month of birth. 2) Students do exercises 9, 12.   О.З: умение выделить главное. Время:_7__мин. Режим работы: в парах   VI Control (контроль). 1) Students work with the table of Step 5. Teacher asks questions: When is Frank Conti’s birthday? When is Carol’s birthday? , etc. Students answer the questions according the table. 2) Students do ex.16. О.З: проверить применение усвоенных знаний. Время:_7__мин.   Режим работы:  индивидуальный, в парах     VII Feedback (рефлексия). - What new did you know? - What was difficult for you? О.З: узнать затруднения по данной теме. Время:_2__мин.   Режим работы: индивидуальный.   VIII Homework (информация о домашнем задании).  Ex. 2, 3, 4, 5 from the Workbook, ex. 17 from the Student’s book     О.З: научить учащихся работать самостоятельно.   Время:_2__мин.   Режим работы: индивидуальный.   IX Sum-up (подведение итогов). Поощрение, выставление оценок. О.З: Взаимооценка.   Время:__2__мин.      
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Мауен Инара Мейрамқызы

5 класс. English

Theme: When is your birthday?

Aims of the lesson: 1) Presentation of the question "In which month is your birthday?" and its answers.

2)Presentation of the question "When is your birthday?" and its answers "Sure", "OK", "You are welcome"

Procedure

Этапы урока

Образовательные задачи

I

Warm-up (мотивационный этап).

Этап «включения» в урок.

Spring is green.

Summer is bright.

Autumn is yellow.

Winter is white.

О.З: нацелить учащихся на усвоение материала.

Время:_5__мин.

Режим работы: групповой, индивидуальный.

II

Check home work (проверка домашнего задания).

Check the months and seasons.

О.З: проверить знания учащихся

.

Время:_5__мин.

Режим работы: индивидуальный.

III

Updating of students' knowledge (актуализация знаний учащихся).

Students name months using ordinal numerals.

- January is the first month.

- February is ______ .

О.З: актуализировать ранее приобретенные базовые знания.

Время:_5__мин.

Режим работы: индивидуальный

IV

Presentation of the questions and its answers. Presentation of the new words.

Teacher reads the questions and the answers. Students listen and repeat after the teacher.

О.З: развитие личности учащегося, его способности, интересы, научить умению анализировать, делать выводы, воспитывать самостоятельность

Режим работы: индивидуальный.

Время:_10__мин.

Режим работы: индивидуальный , в парах

V

Practice (закрепление).

1) Students interview each other and found out their month of birth.

2) Students do exercises 9, 12.

О.З: умение выделить главное.

Время:_7__мин.

Режим работы: в парах

VI

Control (контроль).

1) Students work with the table of Step 5. Teacher asks questions: When is Frank Conti's birthday? When is Carol's birthday? , etc. Students answer the questions according the table.

2) Students do ex.16.

О.З: проверить применение усвоенных знаний.

Время:_7__мин.

Режим работы: индивидуальный, в парах

VII

Feedback (рефлексия).

- What new did you know?

- What was difficult for you?

О.З: узнать затруднения по данной теме.

Время:_2__мин.

Режим работы: индивидуальный.

VIII

Homework (информация о домашнем задании).

Ex. 2, 3, 4, 5 from the Workbook, ex. 17 from the Student's book

О.З: научить учащихся работать самостоятельно.

Время:_2__мин.

Режим работы: индивидуальный.

IX

Sum-up (подведение итогов).

Поощрение, выставление оценок.

О.З: Взаимооценка.

Время:__2__мин.



© 2010-2022