Конспект урока на тему The main in profession

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Цель:- cовершенствовать знания учащихся по теме профессии, выработка ЗУН в области

устной и письменной речи.

Задачи: -познакомить детей с новыми лексическими единицами;

-актуализировать знания, умения и навыки приобретенные ранее;

-развивать навыки говорения в рамках изучаемой темы:

-развивать внимание, тренировать память, ассоциативное мышление;

-воспитывать умение работать в паре и индивидуально;

-формирование интереса у учащихся к изучению иностранного языка;

Речевой материал:

Лексический: названия профессий, прилагательные, характеризующие их, речевые клише;

Грамматический: степени сравнения прилагательных;

Tип урока: комбинированный (закрепление пройденного материала, введение нового

материала)

Вид урока: традиционный с элементами игры;

Формы работы: индивидуальная, парная

Материал и оборудование: слайдовая презентация, рабочие листы, песня-караоке;

Ход урока

I.Организационный момент

1.Приветствие детей

2.Отчет дежурного

-Who's on duty today?

-What date is it today?

-What day of the week is it today?

-Who's absent?

-What is the weather like today?

3.Cообщение темы и целей урока

-Let's listen to the song "People in my town"

-What will we talk about?

-What professions are mentioned in this song?

-Сегодня на уроке мы продолжим говорить о профессиях и к концу нашего занятия мы должны будем ответить на три основных вопроса "What?" "Where?" "What can be like…?"

II.Основная часть

1.Повторение и активизация пройденного материала

-Let's begin with the game "One letter". Work in groups.

(дети должны написать слова, начинающиеся с одной и той же буквы по категориям)

Subject

Animal

Country

Profession

Adjective

P


D



-Guess the profession after the association

-What profession is it?

By answering use "I think…", "I'm sure…", "Maybe…".

-Answer the question "Do you want to be a…" and ask it your classmates.

2.Презентация и первичное закрепление нового материала

-Match the pictures with the words. Look up in your dictionaries. New words: a cook, a pilot, a seller, a vet, a builder, a housewife.

-practise the pronunciation;

-Match the profession and place of work (orally)

A cook vet-clinic

A pilot house

A seller works at the canteen

A vet airport

A builder shop

A housewife building

-Match the profession and the action (in written form)

A cook drives planes.

A pilot treats animals.

A seller prepares dishes.

A vet builds houses.

A builder sells goods.

-What can the profession be like? Name adjectives.

-presentation of new adjectives: well-paid, low-paid;

-form degrees of comparison of the adjectives.

-Say what is the profession of a … like?

E.g. I think the profession of a … is…

3.Работа над текстом

-Do you know this boy?

-Let 'read about his occupation.

"Hi, my name is David Radcliffe. I am 25 and I live in London. I like doing sport. My hobby is playing rugby. I am an actor. I am one of the most well-paid actors in the world. I work at the film-studio, I act in the films. The most famous is "Harry Potter ". My profession is very interesting, but difficult. I think my profession is more difficult than the profession of a doctor or a fireman. I like my job very much."

-Some words in the text are missed. Fill the gaps.

-Read the text and translate it.

4.Составление сообщения

-You have work-sheets with the photos of people of different professions. What could they say about their jobs? Work in pairs.

III.Заключительная часть

1.Рефлексия

-Ребята, ответьте на вопрос: « What do want to be?»

-Ребята, как вы считаете, насколько вы усвоили материал урока, был ли он вам понятен и доступен? Оцените себя. (прием «Shapes»)

2.Домашнее задание: составить кроссворд на тему «Профессии»;

читать слова песни;

3.Оценка



© 2010-2022