- Преподавателю
- Иностранные языки
- Конспект урока на тему The main in profession
Конспект урока на тему The main in profession
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 6 класс |
Тип | Конспекты |
Автор | Ибраимова А.М. |
Дата | 14.01.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Цель:- cовершенствовать знания учащихся по теме профессии, выработка ЗУН в области
устной и письменной речи.
Задачи: -познакомить детей с новыми лексическими единицами;
-актуализировать знания, умения и навыки приобретенные ранее;
-развивать навыки говорения в рамках изучаемой темы:
-развивать внимание, тренировать память, ассоциативное мышление;
-воспитывать умение работать в паре и индивидуально;
-формирование интереса у учащихся к изучению иностранного языка;
Речевой материал:
Лексический: названия профессий, прилагательные, характеризующие их, речевые клише;
Грамматический: степени сравнения прилагательных;
Tип урока: комбинированный (закрепление пройденного материала, введение нового
материала)
Вид урока: традиционный с элементами игры;
Формы работы: индивидуальная, парная
Материал и оборудование: слайдовая презентация, рабочие листы, песня-караоке;
Ход урока
I.Организационный момент
1.Приветствие детей
2.Отчет дежурного
-Who's on duty today?
-What date is it today?
-What day of the week is it today?
-Who's absent?
-What is the weather like today?
3.Cообщение темы и целей урока
-Let's listen to the song "People in my town"
-What will we talk about?
-What professions are mentioned in this song?
-Сегодня на уроке мы продолжим говорить о профессиях и к концу нашего занятия мы должны будем ответить на три основных вопроса "What?" "Where?" "What can be like…?"
II.Основная часть
1.Повторение и активизация пройденного материала
-Let's begin with the game "One letter". Work in groups.
(дети должны написать слова, начинающиеся с одной и той же буквы по категориям)
Subject
Animal
Country
Profession
Adjective
P
D
-Guess the profession after the association
-What profession is it?
By answering use "I think…", "I'm sure…", "Maybe…".
-Answer the question "Do you want to be a…" and ask it your classmates.
2.Презентация и первичное закрепление нового материала
-Match the pictures with the words. Look up in your dictionaries. New words: a cook, a pilot, a seller, a vet, a builder, a housewife.
-practise the pronunciation;
-Match the profession and place of work (orally)
A cook vet-clinic
A pilot house
A seller works at the canteen
A vet airport
A builder shop
A housewife building
-Match the profession and the action (in written form)
A cook drives planes.
A pilot treats animals.
A seller prepares dishes.
A vet builds houses.
A builder sells goods.
-What can the profession be like? Name adjectives.
-presentation of new adjectives: well-paid, low-paid;
-form degrees of comparison of the adjectives.
-Say what is the profession of a … like?
E.g. I think the profession of a … is…
3.Работа над текстом
-Do you know this boy?
-Let 'read about his occupation.
"Hi, my name is David Radcliffe. I am 25 and I live in London. I like doing sport. My hobby is playing rugby. I am an actor. I am one of the most well-paid actors in the world. I work at the film-studio, I act in the films. The most famous is "Harry Potter ". My profession is very interesting, but difficult. I think my profession is more difficult than the profession of a doctor or a fireman. I like my job very much."
-Some words in the text are missed. Fill the gaps.
-Read the text and translate it.
4.Составление сообщения
-You have work-sheets with the photos of people of different professions. What could they say about their jobs? Work in pairs.
III.Заключительная часть
1.Рефлексия
-Ребята, ответьте на вопрос: « What do want to be?»
-Ребята, как вы считаете, насколько вы усвоили материал урока, был ли он вам понятен и доступен? Оцените себя. (прием «Shapes»)
2.Домашнее задание: составить кроссворд на тему «Профессии»;
читать слова песни;
3.Оценка