Конспект урока на тему Еда

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Конспект урока на тему ЕдаКонспект урока на тему ЕдаКонспект урока на тему ЕдаПлан-конспект урока по учебнику «Enjoy English» 5-6 класс. Авторы: М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанёва

учитель английского языка

МКОУ СОШ № 2 с. Князе-Волконское-1

Хабаровского муниципального района

Таран Людмила Витальевна

Тема урока: "Food"

(Unit 7 "Living Together ")

Цель: совершенствование речевых компетенций учащихся с выходом на монологическое высказывание; создание благоприятной образовательной среды для формирования у школьников иноязычной коммуникативной компетенции посредством современных технологий и формирование положительной мотивации к изучению английского языка.

Задачи:

предметные: систематизировать и активизировать накопленный словарный запас по темам "What Do British People Like to Eat", "Learning More about Each Other", совершенствовать произносительные навыки; формировать навыки аудирования с извлечением запрашиваемой информации; совершенствовать умения осознанной диалогической и монологической речи; активизировать в речи учащихся оборот: to be made from..;

личностные: формирование ученической компетентности, развивать мотивацию к овладению английским языком, такие качества как целеустремлённость, инициативность, дисциплинированность; формировать умение взаимодействовать с учителем и сверстниками в процессе совместной деятельности; способствовать осознанию ценности разных профессий;

метапредметные:

-регулятивные: развивать умение осуществлять саморегуляцию и провести самооценку;
оценивать правильность выполнения учебной задачи, возможности ее решения;

-коммуникативные: развивать умение составлять небольшое монологическое высказывание; расспрашивать собеседника и отвечать на его вопросы; осуществлять взаимный контроль; оказывать в сотрудничестве взаимопомощь;

-познавательные: формировать умение анализировать, обобщать, делать вывод, находить закономерности; развивать память, логическое мышление и речь, умение использовать модели и схемы для решения задач, развивать познавательный интерес, умение переносить знание в новое.

Оборудование урока:

1. Учебник «Enjoy English» 5-6 класс. Авторы: М.З. Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н. Трубанёва, издательство «Титул» 2012г

2. Медиапроектор, экран, комьютер

3. Презентация "FOOD"

  1. Раздаточный материал.

  2. Тест.

  3. Заготовки для создания кластеров.

  4. Клей, бумага, фломастеры разного цвета, картинки для постера

Слова на доске:

Рroteins - витамины

baked - испеченный

fried - жаренный


  1. Начальный этап урока. 5 min

  1. Оргмомент. Hello everybody. I'm glad to see you. How are you?

What date is it today? What day of the week is it today? What's the weather like today?

Now I want you to smile. So, please, look at each other and say "cheese". That's good.



  1. Целеполагание. (Slide 1)

Children, Listen to the short poem and say what are we going to speak about.

If we have much food
It is very good.
Cheese for breakfast
Coffee, ham and toast.
Butter you can add
Oh, it's really not bad.

(Slide № 2) You are right. It's "Food". Today we'll speak about what we eat and like to eat, we'll repeat the words, check up your homework, learn new expressions and we'll do different kind of exercises, practice some grammar and try to make up our own projects. I think you'll do your best. Begin with the phonetic exercise. Look at the board and repeat after me


  1. Фонетическая зарядка.

(Slide 3) First, some minutes for phonetics. Pronounce after me, please.

[?] [e] [I:] [I]
Jam bread sweet mineral
Salad egg cream fish
Hamburger lemonade cheese milk
sandwich breakfast tea chicken

  1. Основной этап урока. 36 min

1. Речевая зарядка (введение в урок)


- What is your favorite food?

-What is your favorite drink?
- What fruit do you like?

- What bread do you prefer, black or white one?

(Slide 4) - What do the words «the British have a sweet tooth» mean?
- Is it healthy to eat much sweet food?
(Slide 5) - Do you eat fast food? What kinds of Fast food do you know?

-Is it healthy?

Do you have breakfast every morning?

(Slide № 6) I have breakfast every morning. I think it is necessary for my health. Usually I have toast with cheese and ham and a cup of coffee.

What do you have for breakfast?

The Russian have soup or borsch for dinner. We have salad, stewed vegetables, fried fish or meat for supper.

Do you know what the British have for breakfast, lunch and dinner?

2. Аудирование.

Listen to the text.

British meals.

Traditionally English people have three meals a day : breakfast, lunch

and dinner. Breakfast is served in the morning. It used to be large meal with

cereal, eggs and bacon, sausages and cheese. It is traditional breakfast. (Slide № 7)

Nowadays, Britain's most popular breakfast consists of cereal, toasts with marmalade, juice and yogurt with a cup of tea or coffee with milk. On lunch they eat sandwiches, pizza or a pie and drink tea. (Slide № 8)

Dinner is the biggest meal of the day. They begin with soup, followed by fish, roast chicken or beef, vegetables, sweet things, fruit and nuts. (Slide № 9,10)

Task.

We've mentioned what food the British eat. Make cluster. Whose cluster will be the best?

(Slide № 11)

British food

breakfast

dinner

lunch

Физкультминутка

3.Работа с текстом.

Read the text.

  1. Good Food for Good Life

We need good food for good life. Good food has a lot of vitamins, proteins (белки) and minerals. They are in vegetables, fruits, bread, milk, meat, fish and porridge. These things help to make your bones and teeth strong. They make your body strong and healthy.
It's important to eat enough - not too much and not too little. Too much food makes you fat. Too little food makes you weak.

Tasks.

  1. Are these statements true (T) or false (F)?

  1. We need bad food for good life.
    b) We need few vitamins.
    c) It's important to eat much.
    d) Minerals make your bones and teeth strong.
    e) Vitamins, proteins, minerals make you healthy.

(Slide № 12) Shake and check the tests

  1. Введение и отработка выражений to be made from.

(Slide № 13) Children, do you know what this things are made from?

  • Compare: - to be made of, - to be made from.

(Slide № 14)

УПОТРЕБЛЕНИЕ

-to be made of

-to be made from

Продукт при обработке остаётся неизменным.

A pizza is made of sausages, tomatoes, cheese.

Продукт при обработке полностью видоизменяется.

Juice is made from apples, grapes.

(Slide № 15) Отработка употребления выражений - to be made from.

  • Choose the correct preposition.

Salad is made of/from cucumber, tomatoes.

A cake is made of/from butter, chocolate, sugar.

Cheese is made of/from milk.

Sausage is made of/from meat.

Yogurt is made of/from milk, fruit.

Hamburger is made of/ from bread, cheese, ...

Project

T.: Let's do project. We'll make the poster. The theme is «menu».
- What do the British usually have for breakfast, lunch, supper.

Project «What do the British or the Russian usually have for breakfast, lunch, supper» You compose your menu. Take the envelope. Be attentive. There are extra pictures in the envelope.


  1. Рефлексия. 4 min

  1. Подведение итогов урока, рефлексия.

Did you enjoy your job?

What did you do at the lesson? - I learnt …

I spoke …

I made …

I (dis) liked …

I can (can't) …

Your marks today…..


  1. Объяснение домашнего задания.

Your homework is: the Student's book ex. 42 p. 135 Make the menu for the Mother'Day, please.

Thank you for the lesson. Good bye.


© 2010-2022