• Преподавателю
  • Иностранные языки
  • План-конспект викторины “Интеллектуальный марафон”, 6 e класс (2 группы) Подготовила: учитель английского языка СШ. им. К. И. Сатпаева Акбисенова Салтанат Курманалиевна

План-конспект викторины “Интеллектуальный марафон”, 6 e класс (2 группы) Подготовила: учитель английского языка СШ. им. К. И. Сатпаева Акбисенова Салтанат Курманалиевна

План-конспект викторины “Интеллектуальный марафон”, 6 e класс (2 группы) Подготовила: учитель английского языка СШ.им.К.И.Сатпаева Акбисенова Салтанат Курманалиевна Цель: развитие коммуникативных навыков учащихся.  Задачи: создание положительной мотивации к изучению языка; обучение детей работать в коллективе; формирование интереса к культуре страны изучаемого языка; расширение кругозора; развитие логического мышления; воспитание умения слушать других и быстро выражать свои мысли; обучение навык... Clap, clap, clap your hands Clap your hands together Clap, clap, clap your hands Clap your hands together Wiggle, wiggle, wiggle your fingers Wiggle your fingers like spiders Shake, shake, shake your shoulders Shake your shoulders now Flap, flap, flap your arms Flap your arms like flying birds Move, move, move your hips Move your hips around Bend, bend, bend your knees Bend you knees down Slide, slide, slide your feet Slide your feet like James Brown Dance, dance, dance around Dance around toge... Задание 5. Конкурскапитанов. These people are well-known. What are they? 1.     John Lennon was a…(singer and composer) 2.     Lewis Carol was a …( writer) 3.     Charlie Chaplin was an …(actor) 4.     Mark Twain was a …(writer) 5.     Charles Darwin was a …(scientist) 6.     Joseph Turner was a …(painter) 7.     Margaret Thatcher was a …( politician) 8.     Joan Rowling was a …(writer) Match the verbs and the prepositions (удоски): to get rid                        on to wait                  ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект викторины

"Интеллектуальный марафон",

6 e класс (2 группы)

Подготовила:

учитель английского языка

СШ.им.К.И.Сатпаева

Акбисенова Салтанат Курманалиевна

Цель: развитие коммуникативных навыков учащихся.

Задачи:

  • создание положительной мотивации к изучению языка;

  • обучение детей работать в коллективе;

  • формирование интереса к культуре страны изучаемого языка;

  • расширение кругозора;

  • развитие логического мышления;

  • воспитание умения слушать других и быстро выражать свои мысли;

  • обучение навыкам монологической и диалогической речи;

  • развитие языковых, интеллектуальных и познавательных способностей.

Оборудование:

плакат-приветствие участников интеллектуального марафона, плакаты с достопримечательностями Лондона, раздаточный материал (карточки с заданиями), магнитофон, аудиокассета с песнями, медали из цветного картона для награждения участников в разных номинациях.

Ход мероприятия.

I. Приветствие команд.

II. Выбор участниками капитанов в каждой команде.

III. Выбор названия команд.

IV. Ознакомление команд с планом мероприятия (очередность выполнения заданий, присуждение 1 балла за каждый правильный ответ, состав жюри, подведение итогов жюри).

V. Задание 1.

Guess the riddles:

  1. It runs but has no legs. (time)

  2. Children don't like to drink it especially when it's warm.(milk)

  3. It is white. It is cold. We can skate on it. What is it? (ice)

  4. What man cannot live inside the house? (a snowman)

  5. Clean, but not water,
    White, but not snow,
    Sweet, but not ice-cream,
    What is it? (sugar).

  6. What is in the middle of Paris? (the letter "R").

  7. What is found over your head but under your hat?

(your hair).

  1. What always runs but never walks, often murmurs, never talks, has a bed but never sleeps, has a mouth but never eats?

(a river).

  1. Look at my face and you see somebody
    Look at my back and you see nobody.

(a mirror).

  1. We have legs but cannot walk.
    (tables and chairs).

  2. I am always hungry,
    I must always be fed,
    The finger I touch,
    Will soon turn red

(fire).

Задание 2.

What days of the week do you know?

What are the seasons of the year and their months?

Name the subjects you learn at school.

Say what we do at our lessons.

Задание 3.

Come to the blackboard and write down antonyms:( по 1 участнику от каждой команды, 2 колонки):

good

she

girl

big

beautiful

white

take

old

fat

ask

Задание 4.

What do you know about London, its sights and people( члены команд задают вопросы соперникам по очереди):

  1. What is the full name of Britain?

  2. What is Big Ben?

  3. What is the oldest building in London?

  4. What is the symbol of England?

  5. In what palace does the queen of Britain live?

  6. What famous parks are there in London?

  7. What is Hyde Park famous for?

  8. What are London parks full of?

Who were these people?

  1. Shakespeare

a dancer

a painter

a writer

  1. Charlie Chaplin

a writer

a scientist

a poet

  1. Isaac Newton

a painter

a writer

a scientist

  1. Elizabeth the I

a singer

a queen

a lawyer

  1. John Lennon

a writer

a painter

a singer

  1. Agatha Christie

a painter

a writer

a scientist

  1. Charles Darwin

a writer

a scientist

a poet

  1. Joseph Turner

a writer

a painter

a singer

Remember as many professions as you can.

Физкультминутка (под аудиозапись на магнитофоне):


Clap Your Hands!
Traditional Song Lyrics
Adapted by Lorraine Bayes

Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together

Wiggle, wiggle, wiggle your fingers
Wiggle your fingers like spiders

Shake, shake, shake your shoulders
Shake your shoulders now

Flap, flap, flap your arms
Flap your arms like flying birds

Move, move, move your hips
Move your hips around

Bend, bend, bend your knees
Bend you knees down

Slide, slide, slide your feet
Slide your feet like James Brown

Dance, dance, dance around
Dance around together.

Задание 5.

Конкурс капитанов.

These people are well-known. What are they?

  1. John Lennon was a…(singer and composer)

  2. Lewis Carol was a …( writer)

  3. Charlie Chaplin was an …(actor)

  4. Mark Twain was a …(writer)

  5. Charles Darwin was a …(scientist)

  6. Joseph Turner was a …(painter)

  7. Margaret Thatcher was a …( politician)

  8. Joan Rowling was a …(writer)

Match the verbs and the prepositions (у доски):

to get rid on

to wait after

to look of

to be fond of

to depend for

Задание 6.

Unscramble the words:

shfining(fishing)

ginjgog (jogging)

ertaeht(theatre)

deninggar (gardening)

paingint (painting)

rahoringsec(horseracing)

miwmings(swimming)

tingleccol(collecting)

ingvelltra(travelling)

tsorsp (sport)

cingdan(dancing)

csimu(music)

enicma(cinema)

putmocer(computer)

adingre(reading)

VI. Подведение итогов.

Похвала. Выставление оценок (4 и 5) с учетом мнения капитанов команд.

Награждение медалями по номинациям:

The Quickest

The Most Intelligent

The Most Active

The Best Singer

The Best Dancer

VII. Прощание. Групповое исполнение хорошо известной всем ребятам песни под аудиозапись на магнитофоне:

1. The more we are together,
Together, together.
The more we are together,
The happier we are.
For my friend is your friend
And your friend is my friend.


  1. The more we are together,
    The happier we are.
    The more we sing together,
    Together, together,
    The more we sing together,
    The happier we are.
    For his friend is her friend
    And her friend is his friend

3 .The more we sing together,
The happier we are.
The more we dance together,
Together, together,
The more we dance together,
The happier we are.
For our friends are their friends
And their friends are our friends.
The more we dance together,
The happier we are.



© 2010-2022