Конспект урока «Формирование критического мышления у учащихся при изучении предметов гуманитарного цикла»

Конспект урока «Формирование критического мышления у учащихся при изучении предметов гуманитарного цикла«Урок состоит из трех этапов : Вызов, осмысление и рефлексия» .На каждом этапе урока осуществляется определенная деятельность учащихся. Вызов: Слушание, составление синквейна, целеполагание, работа с картойОсмысление: Освоение новой лексики; чтение, перевод текста;  анализ информации через ответы на вопросыРефлексия: Составление высказываний по теме, обобщение и анализ полученной информацииУро...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

ГБОУ ЦО № 170


Карта урока


в рамках семинара

«Формирование критического мышления

у учащихся

при изучении предметов гуманитарного цикла»



Предмет английский язык

Класс 9-а

Учитель Ходжаева Ольга Леонидовна

Тема English as a world language

Стадия урока

Приемы

Деятельность учащихся

Вызов

синквейн

Слушание, составление синквейна, целеполагание, работа с картой

Осмысление

Тонкие и толстые вопросы

Освоение новой лексики; чтение, перевод текста; анализ информации через ответы на вопросы

Рефлексия

эссе

Составление высказываний по теме, обобщение и анализ полученной информации















The 13th of March

1 Sinquein:

1). one noun (сущ.)___________________________________

2). two adjectives (прилагат.)______________________________________________

3). three verbs (глагол)___________________________________________________________

4). one phrase, popular expression or proverb (фраза)_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5). one noun (сущ.)_____________________________________________________________

My aim for the lesson is to______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Dialogs:

1)- People speak English in Britain, don't they?

-Yes, they do.

-Where else is it spoken?

-In the USA, Canada, Australia, Africa, India, Pakistan

- How many people speak English?

- About 456 mln

2).- People speak Hindi in India, don't they?

-Yes, they do.

-Where else is it spoken?

-I think in Pakistan and in Britain there are a lot of indians

- How many people speak Hindi?

- About 383 mln

3) -People speak Russian in Russia, don't they?

-Yes, they do.

-Where else is it spoken?

-I think in Russia, Belorussia, Ukrane and in other counties where Russians live.

- How many people speak Russian ?

- About 293 mln

4) -People speak Arabic in United Arab Imirates, don't they?

-Yes, they do.

-Where else is it spoken?

-I think in Iraq and Saudi Arabia.

- How many people speak Arabic ?

- About 208 mln

3 I learn English because:

  • I think that every modern young person should know this language

  • I can speak English almost in every country

  • It is easier to learn than any other language

  • It is necessary to study at a university

  • I will need it for business

  • I need it to play computer games

  • I want to get good marks at school

Your reasons:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

4. Completion.

Was the lesson usefull for you? Why? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

systematization of previously learned material

getting new knowledge

satisfaction from your own work

Your activity during the lesson

teacher "s collaboration with students




© 2010-2022