WHAR ARE YOUR DAILY ROUTINES? 6 КЛАСС КУЗОВЛЕВ

WHAR ARE YOUR DAILY ROUTINES? Цели: 1.       Тренировка произносительных навыков. 2.       Предъявление новой лексики по теме «Распорядок дня». 3.       Активизация грамматических навыков (выражение частотности). 4.       Развитие навыков чтения и слушания с целью детального понимания содержания. 5.       Развитие навыков говорения и письма. Ход урока. 1.       Приветствие. 2.       Разминка. Pupil answer the following question: 1.        Do you take care of your health? 2.       How  often do ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Презентации
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

WHAR ARE YOUR DAILY ROUTINES?

Цели:

  1. Тренировка произносительных навыков.

  2. Предъявление новой лексики по теме «Распорядок дня».

  3. Активизация грамматических навыков (выражение частотности).

  4. Развитие навыков чтения и слушания с целью детального понимания содержания.

  5. Развитие навыков говорения и письма.

Ход урока.

  1. Приветствие.

  2. Разминка.

Pupil answer the following question:

  1. Do you take care of your health?

  2. How often do you wash your hair?

  3. How often do you go to swimming-pool?

  4. How often do you have medical checks?

  5. How often do you do morning exercise?

  1. Фонетическая разминка.

Sports

Sport is fun for girls and boys,

Much better than playing with toys.

You can sled and ski and skate

And throw snowball with Kate.

You can swim and play football,

Hockey, tennis, basketball.

You can jump and you can run.

You can have a lot of fun!

Pupil read the transcription of the following words:

Twice

Comb

Once

Health

To brush

Neither of us

Self assessment

to send a report

to sprain

ankle

wrist


  1. Лексическая разминка.

Translate these phrases:

  1. растянуть лодыжку (to sprain an ankle)

  2. порезать палец ( to cut a finger)

  3. сломать ногу ( to break a leg)

  4. ударить (повредить) голову (to hurt a head)

  5. растянуть запястье (to sprain a wrist)

2. which of these items can you break, sprain, hurt or cut? (по группам)

Knee, ankle, finger, ear, arm, head, hand, wrist, foot, shoulder, elbow, leg.


  1. Грамматика


  1. Adverbials of frequency (выражения частотности действия)

Выражения:

Once a day - раз в день

Twice a week - дважды в неделю

Tree times a month - три раза в месяц

Показывают, как часто происходят какие-либо действия.

For example: I eat three times a day.

Выражения частотности стоят всегда в конце предложения:

For example: I brush my teeth twice a day. He goes to the dentist three times a week

People who take care of their health live long lives. How often do you do these healthy things? Fill in the daps with suitable adverbials of frequency

  1. I go to the dentist…

  2. I go to the gym…

  3. I check my eyes…

  4. I eat fruit and vegetables…

  5. I play a sport…

  6. I walk in the park…

Once

Twice

Three times

Four times

A day

a week

a moth

a year



  1. Чтение.

There are lots of things drown-up don't know about their children. What are things according to a newspaper?

Read and translate this little text.

  1. Говорение. (стр. 63 №3)

Make up a questionnaire about health habits.


  1. Домашнее задание.

Стр 63 №2 и написать свои здоровые привычки.

© 2010-2022