Fast Food Restaurant (планирование открытого урока в 7 классе)

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)

Fast Food Restaurant

Seven class

Aims:

Educational: to know the grammar, to enrich knowledge about eating food;

Developing: to develop pupils reading, listening and writing skills, to development the intellect;

Bringing - up: to interest pupils in learning English.

Vocabulary topics: Snack, Fast Food, Restaurants.

Grammar structures: plural nouns, singular nouns, there is/ there are.

Functions: talking about visiting Restaurants.

Type of the lesson: studying and primary remembering of new knowledge and ways of activity.

The form organization of the lesson: lesson.

Materials: cards, posters, student book.

Procedure of the lesson

I. Organization moment.

Greeting

  • Good afternoon, children!

  • Good afternoon, teacher!

  • How are you?

  • We are fine, thank you.

  • How are you?

  • I am fine, thank you. Sit down, please.

Teacher: Welcome, dear guests! Today we will spend open lesson on topic "Fast Food Restaurant", get to know the grammar Plural nouns, Singular nouns, there is/There are, talk about visiting Fast Food Restaurants and check up your home task. We divide into the pair.

Let us divide in pair.

Colours

green

white

Child: I know colours. They are green, yellow, blue, red, and black, pink, purple. The rainbow has seven colours. I can see it in summer after rain in our city.

Days of the week

Monday

Tuesday

Child: I know days of the week. They are Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday, and Sunday. Today we spend our open lesson in Wednesday.

Places

Park

Cinema

Child: In our city, there are places. They are parks, cinemas, malls, zoo, theatres, circus, skating rink "Medeo".

Months

January

February

Child: I know 12 months in the year January, February, March, April, May, June, July, August, September, November, and December.

School things

Pen

pencil

Child: Every day we use school things. We write, draw, colours, measures.

Seasons

winter

spring

Child: There are 4 seasons in the year - winter, spring, summer, autumn. It is autumn now. In autumn we go to school, wear warm clothes

Who is on duty today?

Report on duty:

I am on duty today.

Today is the 21 - st of October.

It's Wednesday

It's autumn

The weather is cold/warm.

It is 2 o'clock.

Nobody is absent.

Home task is page 76, exercises 10.

II. Brainstorming

Приём критического мышления «Карусель». Учащиеся переводят слова.

Cornflake restaurant

Waiters milkshake

Order toast

the counter sausage

delicious meal

plastic hamburgers

chief cheeseburgers

cheap pie

popular coke

expensive

Words with the translation:

Cornflake - поп - корн, milkshake - молочный коктейль, toast - тост, sausages - сосиска или колбаса, meal - еда, hamburgers - гамбургер, cheeseburgers - чизбургер, pie - пирог, coke - кока - кола, restaurant - ресторан, waiters - официанты, order - заказывать, the counter - прилавок, delicious - вкусный, plastic - пластик, chief - главный, cheap - дешевый, popular - популярный, expensive - дорогой.

III. Checking up home task. Student book page 76, exercises 10.

Fill in the blanks in the conversation with a, an, the or no articles.

A:

Would you like ______ apple

B:

Oh, yes please! I have 2 _____ apples.

A:

Well, there is 3 ____ big and _____ small one.

B:

Oh, I have 4 ____ small one please.

A:

Won't you have 5 ____ big one?

B:

No thanks. Mmm! What 6 _____ apple!

A:

I guess I'll have 7 _____ big one myself.

Pair work

Act out conversation like this another about kind of fruit.

Bananas, oranges, peaches, pears, apricots.

Make sentences about your life and dislikes.

I usually like apples, but the apples I had yesterday was ______.

Usually I like bananas, but the banana I tried now was _______ .

Lemons sandwiches tea

Raisins cookies coffee

Cake hamburgers

chocolate

IV. Studying of new knowledge and ways of activity.

Fast Food Restaurant(планирование открытого урока в 7 классе)

Keys:

  1. healthy food: B. unhealthy food:

  • apples - cake

  • cabbage - chocolate

  • carrots - crisps

  • cheese - cola

  • eggs - hamburgers

  • fish - hot dog

  • nuts - pizza

  • salad - popcorn

  • yogurt - sweets


Doing exercise 11 to practice the use of the articles.

  • Give students time to do the exercise.

  • Check the exercise frontally.

  • You could use this exercise to decide whether further classification or grammar exercises are needed.

Answers to exercise 11.

  1. a, a, the, the.

  2. a, the, a, the.

  3. a, the.

  4. a, an, the.

Open your Book at pages 186-187. Read the rule yourself.

Teacher explains the rule - Plural nouns. Singular nouns, there is/there are.

Множественное число существительных образуется с помощью -s и - es.

Book - books

Photo - photos

Potato - potatoes.

Если существительное оканчивается на ch, sh, s, или x прибавляется - es и оно произносится [iz]:

Watch - watches

Dish - dishes

Если существительное оканчивается на - f,- fe, прибавляется - ves:

Life - lives

Knife - knives

Если существительное оканчивается на - y, - e, с предшествующей гласной, прибавляется - s:

Boy - boys

Tie - ties.

Окончания -s или - es произносятся [s] - после глухих согласных звуков основы: [p], [t], [k], [f], [,].

[z] - после гласных и большинство звонких согласных звуков основы: [b], [d], [g], [v], [l], [m], [n].

[iz] - после [s], [z], [ks], [, ], [ , ], [d,]

Teacher checks up the rules

Apple - apples

Ball - balls

Cup - cups

Dog - dogs

Egg - eggs

Nut - nuts

Sweet - sweets

Pen - pens

Pencil - pencils

Ruler - rules

Window - windows

Make up the sentences with there is/there are.

There is an apple on the table.

There are two pencils in pencil - box.

  • Children, where can you see or eat hamburgers, cheeseburgers, sandwiches, hot - dogs in our city?

Answer: In our city there are some places, that are sold hamburgers, cheeseburgers, sandwiches, hot - dogs.

  • Open your book at page 77, №12. Read.

After reading children do the tasks: find in the text sentences describing the following:

  1. What people eat at the Fast Food Restaurants?

  2. How people eat the meal at Fast Food Restaurants?

  3. Why Fast Food Restaurants are popular?

  4. What people don't like there?

Teacher asks students to copy the map of the board and fills the map about Fast Food Restaurants - FFR. (Приложение 1)

Have a rest

Two little hands go clap, clap, and clap.

Two little feet go tap, tap, and tap.

One little body goes round and round.

One little child sits quietly down.

V. Primary check of understanding of the studied

Dialogue Talking about visiting, Restaurants

  • Hello! Welcome to Fast Food Restaurant!

Can I take your order?

Здравствуйте! Добро пожаловать в Ресторан быстрого приготовления! Могу ли я принять Ваш заказ?

  • Hello! I'd like the cheeseburger, please.

Здравствуйте! Я бы хотел чизбургер, пожалуйста.

- For here or to go? - Здесь или с собой?

- To go - с собой.

- Could I also get a Coke? - Можно мне еще колу?

- OK, will that be all? - Хорошо, это все?

- Yes, thank you! - Да, спасибо!

Ordinary Restaurants

Обычный ресторан

The same

Сходство



FFR-Ресторан быстрого приготовленияExercise 15. Students compare ordinary restaurants with FFR.


Exercise 16. Using the information in the text (FFR) students complete the map about FFR.

Now looking at the map students can easily speak about FFR and can be more interested in retelling of the text.

Синквейн

  1. Одно Слово «Еда - Meal» - существительное.

  2. Quick, informal.

  3. Eat, drink, pay.

  4. FFrs are popular in the world.

  5. Known, popular.

VI. Homework

Student Book page 78, exercise 15 - 16.

VII. Evaluation

  • Pupils, open your record - books and write your home task. Thank you for work. You were active. Our lesson has come to the end. You have showed your work about Fast Food Restaurants. The lesson is over.

VIII. Reflection

What question do you have?

What have you learnt?

  • Good bye, children.

  • Good bye, teacher.


FFR

tasty juice

hanburgers(big)

popular

Informal atmosphere

Cheap











quick

No queues

Good

points

drink

food

coca - cola

cheeseburgersПриложение 1







Самоанализ показанного урока английского языка.

Обучение английскому языку в 7-м классе ведется по учебнику автора Аяпова. Программа рассчитана на базисный план общеобразовательной школы - 2 часа в неделю.

Лексическая тема урока - "Продукты питания";

Грамматическая тема урока - "Неопределенные местоимения".

Целью урока является повторение и закрепление знаний по теме. Исходя из этой цели, мной были поставлены следующие практические задачи: воспитывать у учащихся умение дифференцировать полезность и необходимость продуктов питания. Формировать навыки и умения интеллектуального труда; включать учеников в такие виды деятельности, которые развивают у них волевую, эмоциональную и мотивационную сферы обучения; отрабатывать употребление неопределенных местоимений. Практиковать учащихся в устной речи, чтении, аудировании, письме. Все поставленные задачи были выполнены учащимися успешно, поставленная мною цель урока достигнута.

В ходе урока были использованы такие виды работ как отработка фонетических навыков, аудирование, письмо, чтение, игровые элементы. Материал урока был доступен, были использованы карточки при аудировании с целью дифференциации слабоуспевающих и трудновоспринимающих иноязычную речь учащимися. Знания и умения, учащихся по теме прочно отработаны. На уроке детьми были проделаны виды работ с целью развития ума, памяти и внимания, умения слушать собеседника.

Урок соответствовал темпераменту учеников, уровню их учебной подготовки и развитию учащихся класса. Организация деятельности учащихся обучающим, развивающим и воспитывающим целям урока была адекватна. Дети работали активно. Работа была стимулирована при помощи метода загадки. Проводилась групповая и индивидуальная работа. Использовался магнитофон. Соблюдался интенсивный темп урока. Интерес учащихся поддерживался на протяжении всего урока различными видами занятости. Смена видов деятельности не позволяла учащимся уставать.

Дети были настроены к учителю доброжелательно, все участники урока взаимно заинтересованы. Мое настроение до начала урока было хорошим. После окончания урока стало замечательным, так как дети активно приняли участие в моем сценарии и остались довольными. А для учителя это самое главное в работе - чтобы учащиеся с его урока не хотели уходить. Идя на свой урок, надо всегда помнить, что наши ученики это живые люди, и на их настроение и желание работать могут оказывать влияние многие факторы, о которых мы можем просто не догадываться.

Лист наблюдения и оценки урока

Школа: Нахимовская основная школа

Проверяющий: Завуч по УВР - Жусупова Ж.С.

Дата проведения: октябрь 2015 года.

Количество учащихся в классе: 4, на уроке: 4

ФИО учителя: Нарзиева Феруза Анорбоевна - учитель английского языка

Предмет: английский язык

Тема урока: Fast Food Restaurants.

Цель посещения: методика преподавания предмета аттестуемого учителя

Требования к деятельности

учителя

Оценки

Требования к работе

Оценки

отл.

хор.

удов.

неуд.

отл.

хор.

удов.

неуд.

Начало урока

+

Внимание учащихся на различных этапах:

в начале

в середине

в конце

+

+

+


Повторение и проверка знаний

+

Теоретический уровень изложения:

а) научность

б) логичность

в) систематичность

г) последовательность

д) доступность

+

+

+

+

+

Активность учащихся

при опросе

при изучении

при закреплении

+

+

+

Интерес к теме

+

Раскрытие темы


Отбор материала


Прочность

знаний

умений

навыков

+

+

+

+

Организация внимания учащихся

+

Воспитательная сторона урока

+

Самостоятельность суждений

+

Использование ТСО, наглядности, дидактического материала

+

Отношение к учителю

+

Культура труда

+

Индивидуальный подход

+

Речь учащихся

+

Речь учителя

+

Дисциплина

а) готовность к уроку

б) во время урока

+

+

Расчет времени

+

Организация самостоятельной работы:

а) содержание;

б) методика


Объективность

+

Выводы: Учитель применяя ИКТ технологии, провела отличный урок. Учащиеся были достаточно активны и мотивированы. Так как работа была выстроена в основном на работу в группе, учащиеся работали слажено. Дружно проработали весь урок. Учитель применила дополнительный материал к уроку. Урок оценен на отлично, методически все верно.

Завуч по УВР: Жусупова Ж.С. Дата: октябрь 2015 года.

© 2010-2022