План урока по английскому языку на тему Which room do you like?

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План урока по английскому языку на тему Which room do you like?

ГУ «Средняя школа № 13» Турсунова Ж.М.

учитель английского языка I квалификационной категории

The theme of the lesson Which room do you like?

The aim of the lesson: to develop speaking abilities about the theme.

The objectives:

  1. Educational: to explain the theme of the lesson, to introduce the meanings of the new words, rule ;

  2. Developing: to develop the students' habits of reading, writing and speaking;

  3. Brining up: to teach them to be in love to their house and flats.

The type of the lesson: mixed lesson; a game lesson.

The methods of the lesson: group work, individual work, pair work, answers the questions.

Visuals: theatrical, pictures, grammar structures, crosswords.

The procedure of the lesson.

  1. Organization moment

Teacher: Good afternoon, children.

Pupils: Good afternoon, teacher!

Teacher: I'm glad to see you! Sit down, please and get ready for the lesson. Ознакомление с целью и планом урока.

T: What's month now?

P: It's October now.

T: What's the date today?

P: it's the 23 of October.

Today we'll have a final lesson according to our topic "My flat".

Well, let's start our work.

II. Checking the home task.

- What was your home task? Are you ready?

Ex 6 p 121 to read the text

Ex 15 p 122 write my kitchen.

  1. Phonetic drill.

[i]

[w]

[ei]

[əu]

[u:]

kitchen

we

play

go

living room

living room

where

day

show

dining room

watch

today


To answer the questions:

(using a ball)

What is your name?

Where are you from?

How are you?

How old are you?

IV. Introduction of the new words.

To read читать

To watch TV смотреть ТВ

To listen to music слушать музыку

To play chess играть в шахматы

To wash up the dishes мыть посуду

To relax отдыхать, расслабляться

Предлоги места

  • 1.ON -на

  • 2.IN - в

  • 3.NEAR, AT - около

  • 4.ABOVE- над

  • 5.UNDER- под

  • 6.BEHIND -сзади

  • 7.BETWEEN-между (двумя предметами)

  • 8.AMONG -между (несколькими предметами)

  • 9.IN FRONT OF-перед

  • 10.TO THE LEFT OF-слева

  • 11.TO THE RIGHT OF-справа

Work with presentations

V.Physical minute.

VI. Revision of the grammar material.

Оборот there is / there are употребляются для того, чтобы указать на наличие предмета в определенном месте.

Предложения с оборотом there is / there are переводятся с конца. There is / there are отдельно на русский язык не переводятся.

Eg. There is a book on the table.

На столе есть (находится, имеется) книга

There are five books on the table.

На столе есть (находятся, имеются) пять книг.

There is употребляется, если за ним следует существительное в единственном числе.

There are употребляется, если за ним следует существительное во множественном числе.

Если в предложении перечисляются несколько предметов, то оборот there is / there are согласуется с первым из них.

Eg. There is a chair and five books in my room.

There are five books and a chair in my room.

Для того чтобы задать вопрос, is / are надо поставить в начале предложения.

Для того чтобы сказать что чего-то нет в указанном месте, после is / are надо поставить частицу not.

Утвердительная форма

There is (there's)

There are (there're)

(есть, имеется, находится)

Вопросительная форма

Is there?

Are there?

(есть ли, имеется ли, находится ли?)

Отрицательная форма

There is not (isn't)

There are not (aren't)

(нет, не имеется, не находится)

There is a plate on the table.

Is there a plate on the table?

There are plates on the table.

Ate there plates on the table?

There is a blackboard on the wall in front of the pupils.

Near the blackboard there is a door.

Near the door there is a corner.

There is a picture near the corner.

Work with pictures orally

VII. Revision the English Alphabet

Sing a song The ABC

VIII. Speaking

Teacher: Look at these pictures, read and repeat after me the words.

a corridor [ә 'koridә] коридор

a bedroom [ә 'bedrum] спальня

a living room [ә 'liviŋ rum] гостиная

a study [ә 'stʌdi] кабинет

a dining room [ә 'dainiŋ rum] cтоловая

a bathroom [ә 'ba:θrum] ванная комната

a toilet [ә 'toilit] туалет

Teacher: Say what are there in the rooms?

Pupils: There is a picture in the living room.

There are books in the living room. Etc.

IX. Writing

X. Reading.

Ex 4-5 p 124 to read the sentences

XI. Conclusion.

  1. A lexical exercise.

Listen to me and add the missing English words.

«Квартира»

Ничего уютней нет

Чем моя квартира .. .(flat).

Все знакомо и привычно -

На стене картина, … (picture).

Чтобы время знать я мог

Есть часы большие … (clock).

В доме разная есть мебель

Вот обеденный стол … (table).

Отдохнуть и выпить кофе

Можно на диване … (sofa).

Для усатых и хвостатых

Есть ковер ворсистый … (carpet).

А у папы - книгочея -

Кресло мягкое … (armchair).

Есть еще у нас в квартире

Зеркало большое … (mirror).

Лампа, телефон, буфет,

Телевизор … (TV-set).

Даже море есть у нас

Прямо в белой ванне … (bath).

Очень я люблю свой дом,

Хорошо живется в нем.

  1. Look at the table.

There are a lot of different words of theme "My flat". Try to find 16 words.

S

T

U

D

Y

A

C

A

P

E

T

L

M

N

T

A

L

E

F

S

H

M

U

D

O

O

O

C

O

O

M

N

K

S

J

E

D

I

Z

C

L

O

C

K

S

T

C

H

A

I

T

T

M

O

S

I

N

K

K

P

W

I

N

D

O

W

V

L

M

N

K

C

L

A

M

P

L

E

S

O

F

A

M

C

M

F

I

D

G

E

D

E

S

K

M

I

O

L

O

O

U

G

XII. Evaluation. What did you do at our lesson?

Home task ex 7,13 p 125

Marking.



© 2010-2022