Урок английского языка на тему HOLIDAYS

Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Открытый урок в 7 классе

«HOLIDAYS»


  1. Организационный момент


  • Good morning, boys and girls! I'm very glad to see you! Sit down, please.

Today we are going to speak about holidays and learn some grammar material.


  1. Фонетическая зарядка


  • First of all, look at the screen. Here is the proverb.

"East or West - home is best"

(Дети переводят пословицу «В Гостях хорошо, а дома лучше»)


  • Listen to me and repeat after me, please.

( Дети повторяют по очереди)


  1. Введение новой лексики

to take pictures of - фотографировать

suntan - загар

exciting - увлекательный

cockerel - петух

waiter - официант

entertainment team - команда, развлекающая отдыхающих

windsurfing - виндсёрфинг

postcard - открытка

fountains - фонтаны

restaurant - ресторан

- Please, read one by one. (Ученики читают по порядку по одному слову)


  1. Работа с лексикой

  1. Translate these words and phrases into Russian:

    1. two postcards

    2. a funny entertainment team

    3. beautiful fountains

    4. to take pictures of Big Ben

    5. My hobby is windsurfing

  1. Translate into English:

  1. добрый официант

  2. легкий загар

  3. красивая открытка

  4. увлекательное путешествие

  5. фотографировать фонтаны

  6. уютный ресторан

  7. тяжелый петух

- ОК.


  1. Введение нового грамматического материала


  • Now, children! Open your books at page 51 and find the rule at the top of the page. Read it, please.


Префикс un + прилагательное =
прилагательное с отрицательным значением

Например,

e.g. usual (обычный) - unusul (необычный)

safe (безопасный) - unsafe (небезопасный)

healthy (здоровый) - unhealthy (нездоровый)

- All right. Now look at the screen and make these adjectives negative.

easy (легкий) - uneasy (нелегкий)

worthy (достойный) - unworthy (недостойный)

fit (подходящий) - unfit (неподходящий)

welcome (желанный) - unwelcome (нежеланный)

wise (мудрый) - unwise (глупый)

official (официальный)- unofficial(неофициальный)

comfortable (удобный) - uncomfortable(неудобный)

tidy (чистый) - untidy (грязный)

kind (добрый) - unkind (злой)

real (настоящий) - unreal (ненастоящий)


  1. Отработка грамматического материала

- Let's play a little. Скажите, относятся ли данные слова к нашей сегодняшней грамматической теме. Say yes/no.

Uncle - no

Untidy - yes

Unhappy - yes

University - no

Unlock - no

Unlucky - yes

Until - no

Uncomfortable - yes

Uniform - no

Union - no

Unfriendly - yes


  1. Физкультминутка


  • Let's have a rest. Stand up. Please.

Up and down

Up and down

Which is the way to London town?

Where? Where?

Up in the air

Close your eyes

And you are there!


  1. Чтение


  • You know, Rob and Misha, our heroes, are camping. Now, I suggest you to read the friends' stories about their holidays. Fend ex. 3 at page 51-52 in your book.

  • Read the task, please. (Ученик читает, переводит задание)


  • Before you start reading the texts, we shall pronounce some difficult words: (на карточках на столе).

promise - ['prɔmɪs] - обещать

the Hermitage ['hɜːmɪtɪʤ] - Эрмитаж

palace ['pælɪs] дворец

remember [rɪ'membə] помнить, вспомнить

disgusting [dɪs'gʌstɪŋ] отвратительный

boring ['bɔːrɪŋ] скучный

hotel [(h)ə(u)'tel] отель, гостиница

Tsar Bell - Царь Колокол

Tsar Cannon ['kænən] - Царь Пушка

Armoury Chamber ['ɑːmərɪ 'ʧeɪmbə] - Оружейная палата

ballet ['bæleɪ] балет

the Crimea [kraɪ'miːə] Крым

excursion [ɪks'kɜːʃ(ə)n] экскурсия

- All right, so, start reading, please.


  1. Работу по тексту

- OK. That's enough. So, who can tell me which of the stories is untrue?

(история Ольги)

- Let's make some exercises.

1) Ex.5 p. 52 Find the adjectives.

(Дети работают на школьной доске)

2) Ex. 8 p.52 Say True/False/No Information

1. F

2. T

3. No inf

4. F (in the city)

5. No inf

6. No inf

3) Find these sentences in the texts


  1. Я обещал прислать открытки всем. (I promised to send postcards to everybody.)

  2. Официанты были недружелюбны.(The waiters were unfriendly.)

  3. Каждый день петух будил нас в 7 часов утра.(Every day a cockerel woke us up at 7 o'clock in the morning.)

  4. Я видел красивые фонтаны и дворцы.(I could see the beautiful fountains and palaces.)

  5. Это была классная поездка!(That was a cool trip!)

  6. Мой брат учился виндсёрфингу.(My brother learned windsurfing.)

  7. После двух недель у нас был великолепный загар.(After two weeks we had a great suntan)

  8. Это были самые лучшие каникулы в моей жизни.(It was the best holiday in my life.)


  1. Домашнее задание


  • Before we start a new task, I want you to write down the homework. Open your diaries. EX. 5 p. 55


  1. Закрепление пройденного материала


  • We have learnt many words today and some grammar material. Let's do the crosswords.

По горизонтали:

    1. Столица нашей Родины (Moscow). 2. Команда, развлекающая отдыхающих - … team. (entertainment). 3. фотографировать - to … pictures. (take). 4. Официант. (Waiter)5. Виндсёрфинг. (windsurfing)6. Фонтан.(fountain)

По вертикали:

  1. Музей.(museum) 2. Открытка.(postcard) 3. Отель. (hotel)4. Ресторан. (restaurant)5. грязный. (untidy)6. Каникулы. (holiday)7. увлекательный.(exciting).


  1. Подведение итогов

  • Today we've spoken about holidays of pupils. You've worked very hard. I'll give you ….

  • Thank you for the lesson. You may be free.

© 2010-2022