- Преподавателю
- Иностранные языки
- Ролевая играВизит к доктору
Ролевая играВизит к доктору
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Рискова Т.С. |
Дата | 29.01.2015 |
Формат | doc |
Изображения | Нет |
УМК: "Английский с удовольствием"/ "Enjoy English" - 7; М.З. Биболетова, Н.Н. Трубанева
Тема: UNIT 4 Sport is fun
Урок №: 7 Ролевая игра «Визит к доктору»
Планируемые предметные результаты:
1. знают лексический и грамматический материал по теме «KEEPING FIT»
-
умеют обобщать содержание прочитанного текста
-
владеют навыками чтения, говорения и аудирования
Практические задачи учителя на уроке:
-
совершенствование умений устной речи по теме «KEEPING FIT»
-
развитие умений группового взаимодействия
-
развитие умений участвовать в общении в связи с предъявленной ситуацией, выражать свое отношение к предмету разговора
Формируемые универсальные учебные действия:
-
учатся выбирать оптимальные формы во взаимоотношениях с одноклассниками
-
приобретают опыт применения нового лексического и грамматического материала
Развивающие задачи:
-
Развитие интереса учащихся к изучению английского языка
-
развитие коммуникативных навыков
Воспитательные:
-
воспитание культуры общения
-
воспитание потребности в практическом использовании языка
Образовательные:
-
расширение общего кругозора учащихся
-
тренировка навыков диалогической речи
-
совершенствование навыков аудирования
Предполагаемые трудности
-
названия болезней
-
незнание необходимой лексики по теме
Способы их преодоления
-
ролевые карточки с необходимыми словами и выражениями
Оснащение урока
Таблицы для заполнения по количеству участников, карточки с заданием по количеству участников
Этап урока и виды деятельности
Задачи видов деятельности
Речевая деятельность учителя
Деятельность учащихся и ее результат
Инструментарий как средство реализации задач
Формы взаимодействия/время
Организационно-мотивационный:
-
Приветствие
-
Введение в тему урока
Создание условий для подготовки учащихся к иноязычной деятельности
Т: Good morning, children!
T: It's nice to see you again! Take your seats, please!
T: Who is on duty today?
T: What homework had you?
T: Thank you. Take your seat.
As you know, today we are going to visit the doctor. Take the cards and learn what problem each of you has.
Cl: Good morning!
P: I am on duty today. Today is Friday, the second of April. Today all are present.
P: We hadn't any home task.
Каждый из учеников получает ролевую карточку и узнает о своих задачах на уроке. Роль доктора выполняет учитель и два ученика. Во время диалога, ученики заполняют свои таблицы, так учитель осуществляет контроль навыков аудирования.
Фронтальная
5 мин
Карточка для доктора:
HEADACHE
-
take the medicine three times a day
-
have a walk outdoors
-
never smoke to be healthy
-
take regular exercises
-
get up early and go to bed early
-
take a cool(cold) shower
-
take a good medicine for headache
-
take vitamins
-
have a good rest
QUINSY, FLU, SORE THROAT, COUGH, etc.
-
stay in bed for 3 days, for a week, till the next day
-
drink warm milk with butter, honey, mineral water
-
take a temperature twice a day
-
take a good medicine for colds
-
take vitamins
-
visit a doctor in three days, on Monday, next week
TOOTHACHE
-
buy the medicine for a toothache
-
go to the dentist immediately
-
clean your teeth twice a day: in the morning and in the evening
-
eat healthy food
-
too many sweets a bad for teeth
STOMACHACHE
-
take a medicine for a stomachache
-
eat healthy food (dairy products)
-
keep to a diet
-
never smoke and have a good rest
PAIN IN THE HEART
-
have a rest
-
call a doctor if you have a strong pain in the heart
-
take the medicine regularly
-
take vitamins, eat more fruits and vegetables
-
take regular exercises
-
take blood pressure twice a day
-
stay in bed for 2 days
Карточка для пациента:
You would like to visit a doctor because you have some problems with your health: (в каждой карточке выделена только одна болезнь *)
-
HEADACHE
-
PAIN IN THE HEART
-
STOMACHACHE
-
TOOTHACHE
-
QUINSY
-
FLU
-
SORE THROAT
-
COUGH
You need the doctor's advice. The doctor will ask you some questions. Don't forget to ask the doctor:
-
What you should do to be healthy
-
When you will visit the doctor again.
Remember to:
-
Be active and polite
-
Get the needed information by asking questions
-
Talk for 1.5-2 minutes
Таблица для учеников.
Name
Illness
Doctor's advice
Возможные вопросы доктора (во время разыгрывания диалогов):
-
Can I help you? What's the matter?
-
Are you sneezing (coughing)?
-
Do you have a high temperature?
-
Is it difficult for you to swallow, to breathe?
-
When did you fall ill?
-
Did you take any medicine?
-
Does it hurt to move?
-
Do you take regular exercises?
-
Do you have a pain? And where?
-
Do you regularly take your blood pressure?
-
It will be useful for you …
-
I hope … will help you.
-
You will recover soon.
Активный словарь пациентов (во время разыгрывания диалогов):
-
I suffer from a …
-
I have a …
-
What shall I take to recover from my …?
-
What shall I do to get well?
-
When should I visit you again?
Примерный диалог.
-
Good - morning! Can I help you?
-
Good morning. I have a sore throat.
-
Is it difficult to breathe?
-
Oh, yes, it is. It is difficult to swallow also.
-
Do you have a high temperature?
-
No, I don't.
-
Have you taken any medicine?
-
Not yet.
-
When did you fall ill?
-
I fell ill 2 days ago.
-
Will you open your mouth and show me your tongue? You are really ill.
-
What should I do get well?
-
You should take warm milk with butter or honey and buy a good medicine for cold. You will also take vitamins.
-
When should I visit you again?
-
You will visit me in a week.
-
Thank you very much.
-
You are welcome.
В конце урока учитель собирает таблицы учеников и выставляет отметки за урок.