• Преподавателю
  • Иностранные языки
  • УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА ТЕМУ: ПОВТОРЕНИЕ ПРОСТОГО НАСТОЯЩЕГО И НАСТОЯЩЕГО ДЛИТЕЛЬНОГО ВРЕМЕН АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА, АУДИРОВАНИЕ “GIRLZONE»

УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА ТЕМУ: ПОВТОРЕНИЕ ПРОСТОГО НАСТОЯЩЕГО И НАСТОЯЩЕГО ДЛИТЕЛЬНОГО ВРЕМЕН АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА, АУДИРОВАНИЕ “GIRLZONE»

Учебник: Rising Star Intermediate.   Тип урока: комбинированный урок (урок повторения и систематизации знаний + аудирование)   Цели урока: образовательная: практика речевой деятельности (монологическая, диалогическая, аудирование) активизация лексики по теме урока «Success» повторение и закрепление грамматического материала расширение словарного запаса формирование и развитие коммуникативных умений воспринимать на слух и понимать сообщения на английском языке развивающая: развитие мышления, умения дать оценку, высказать свое мнение на английском языке интеллектуальное развитие развитие фантазии, творчества, воображения воспитательная выработка умения самостоятельно учиться, приобретать и углублять знания, творчески применять их на практике воспитание любви к английскому языку воспитание активной жизненной позиции воспитание культуры общения, чувства толерантности формирование потребности в практическом пользовании языка в различных сферах деятельности   ТСО: магнитофон и аудиокассета
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

МБОУ СОШ №1










УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА НА ТЕМУ: ПОВТОРЕНИЕ ПРОСТОГО НАСТОЯЩЕГО И НАСТОЯЩЕГО ДЛИТЕЛЬНОГО ВРЕМЕН АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА, АУДИРОВАНИЕ "GIRLZONE».


Выполнила: учитель английского языка Мальцева Снежана Дамировна





Туймазы-2010


Учебник: Rising Star Intermediate.

Тип урока: комбинированный урок (урок повторения и систематизации знаний + аудирование)

Цели урока:

  • образовательная:

    1. практика речевой деятельности (монологическая, диалогическая, аудирование)

    2. активизация лексики по теме урока «Success»

    3. повторение и закрепление грамматического материала

    4. расширение словарного запаса

    5. формирование и развитие коммуникативных умений воспринимать на слух и понимать сообщения на английском языке

  • развивающая:

    1. развитие мышления, умения дать оценку, высказать свое мнение на английском языке

    2. интеллектуальное развитие

    3. развитие фантазии, творчества, воображения

  • воспитательная

    1. выработка умения самостоятельно учиться, приобретать и углублять знания, творчески применять их на практике

    2. воспитание любви к английскому языку

    3. воспитание активной жизненной позиции

    4. воспитание культуры общения, чувства толерантности

    5. формирование потребности в практическом пользовании языка в различных сферах деятельности

ТСО: магнитофон и аудиокассета

Ход урока:


  1. Организационный момент. Приветствие:

Hello, boys and girls! I am very glad to see You again! How it was in Your holidays? Was it interesting and funny? - следуют ответы учащихся.

It's fine weather today, isn't it? - следуют ответы учащихся.

Who is on duty today? What date is it today? What day is today? Who is absent? - следует отчет дежурного.

  1. Постановка цели:

Today we shall revise our grammar material: English tenses Present Simple & Present Continuous, and we shall do a listening practice - it is an interview with a band "Girlzone".

  1. Актуализация опорных знаний:

But at first I would like to warm You up. I want to know Your opinion about BEING FAMOUS. What do You think about it? What means FAMOUS? - следует ответ учащегося на вопрос.

  • What do You think, could You be famous?

  • Do You tell Your friends all the latest gossip about famous people?

  • Dou You get really upset if You hear someone gossiping about You?

  • Do You buy expensive T-shirts even if You can get cheaper ones?

  • Do You like singing at parties?

  • Do You ever feel a bit jealous of young stars on TV?

  • Do You hate seeing pictures of Yourself?

  • Do You always make an effort to dress differently from others?

  • Do You tell funny stories?

  • Which is more important in a friend - good looks or personality?

  • Do You enjoy reading in front of the class?

Thank You very much for Your answers. They were very interesting! Really!

  1. Повторение грамматического материала, проверка домашнего задания:

And now let's revise our grammar! How do we form Present Simple & Present Continuous? …, come to the blackboard, please! What is the main meaning of Present Simple? What is the main meaning of Present Continuous? Thank You! And now let's check Your homework! It is the text about nice little rich girl. Далее следуют ответы учащихся. Каждый учащийся должен прочитать и перевести предложение, объяснив употребление грамматического времени.

Rich teenagers … so much money that they can afford to buy anything they like. The problem is they often … what to do with all the money they have. Christina Andreou … from a family of very rich ship-owners. She already has a sports car (her brother … it, because she isn't old enough yet). "Right now", she says, "My big brother … it until I'm a bit older." Christina … hours playing the latest computer games. She … of buying a new laptop so that she can play her favorite games when she … around the world. The Andreou family … houses in London, Paris, Buenos Aires and. Of course, Athens. Christina … her money can buy her friends. "It … me when I theink of how little money my friends have, compared to how much pocket money I have from my parents."

Thank You very much for Your answers! You prepared Your homework very good!

  1. Аудирование:

And now we shall go to the next stage of our lesson: listening. Please, open Your books on page 7, where You can see the photo of a music group, or a band. Its name is "Girlzone". Look at this photo and decide, what kind of music You think they play. Далее следует ответ учащегося. Now let's look at the blackboard and read the new words from the interview with the girls. Учащиеся повторяют за преподавателем слова к интервью, написанные на доске. Thank You! Now listen to the interview and answer these questions:

  • Do they like The Spice girls?

  • Did they win the school competition?

  • Are they still at school?

And now let's listen again and complete these sentences:

  • At school they liked …………………. bands.

  • They had their first success at ………….

  • At the end of the competition, one of the girls………………guitar.

  • In the contest the band were given ……………and won …………

  • They were given encouragement at school by …………

  • When they are on tour they miss………………….

  • Two of the girls had a quarrel in………………….

  1. Подведение итогов урока, выставление оценок, запись домашнего задания.

Thank You, boys and girls! Your work during the lesson was very good! I am just proud of You! Your marks are…. Выставление оценок с комментариями. Your home work is on the blackboard. Page 10 - to read and translate the text "Youth culture".

Good bye!

© 2010-2022