• Преподавателю
  • Иностранные языки
  • Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)

Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)

 "Описание материала: Пособие содержит варианты тестовых заданий для осуществления мониторинга знаний по английскому языку в 6—7 классах в формате государственной итоговой аттестации. Предисловие Цель данного пособия состоит в том, чтобы подготовить учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку. Пособие содержит 12 видов тестовых заданий и 10 комбинированных вариантов для осуществления мониторинга знаний по грамматике и лексике английского языка в объеме 6—7 классов общеобразов...
Раздел Иностранные языки
Класс 7 класс
Тип Тесты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)ЗАДАНИЯ ПО ПОДГОТОВКЕ УЧАЩИХСЯ 6-7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате

Задания по словообразованию (с ключами)

часть IПособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)



Составила: Андреева Татьяна Сергеевна
учитель английского языка ГБОУ СОШ № 1980 г. Москвы

2014 год

«Педагог подобен айсбергу - своим ученикам он передает лишь его видимую надводную часть, остальное - гарантия устойчивости»Пособие по подготовке учащихся 6—7 классов к итоговой аттестации по английскому языку в новом формате. Задания по словообразованию и комбинированные тесты по лексике и грамматике (с ключами)

Андреева Татьяна Сергеевна, учитель английского языка высшей квалификационной категории,
Почётный работник общего образования РФ, лауреат конкурса «Грант Москвы» 2003, 2011 годов, Победитель Всероссийского конкурса профессионального мастерства
преподавателей английского языка
«Хочу поделиться опытом» 2010 года.





Данная публикация содержит варианты тестовых заданий для осуществления мониторинга знаний по словообразованию в английском языке в 6-7 классах в формате государственной итоговой аттестации.

Предисловие

Цель данной публикации состоит в том, чтобы подготовить учащихся 6-7 классов к итоговой аттестации по английскому языку. Оно содержит 9 видов тестовых заданий для осуществления мониторинга знаний по лексике английского языка в объеме 6-7 классов общеобразовательной школы.

К каждому заданию даны ключи для проверки, что позволяет использовать данные задания для самоподготовки учащихся.

TEST 1

TASK 1

Make up these nouns female

an actor a prince

a poet a steward

a waiter a host

a lion a tiger

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -ity, -th, -dom, -ism

similar brutal

wide king

free imperial

social wise

popular original

public long

true deep

plural possible

ideal hero

global capital

active patriot

TEST 2

TASK 1

Make up nouns using suffixes: -hood, -ship, -ness, -ment

child member

fulfil boy

develop dark

appoint kind

arrange friend

rough neat

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -er, -or, -ist

piano write

act read

use coordinate

speak art

lead drive

play cooperate

TASK 3

Make up nouns using suffixes: -ence, -ance

exist depend

disturb appear

TEST 3

TASK 1

Make up compound nouns

work way

rail ball

snow step

black man

foot board

TASK 2

Make up adjectives using suffixes: -ful, -al, -ic

use nation

harm poet

care industry

person pain

hope economy

TASK 3

Make up adjectives using suffixes: -less, -y, -en

wood rock

help wind

gold sun

dirt hope

TEST 4

TASK 1

Make up verbs using suffixes: -ize (ise), -en, and the prefix re-

National organ

call computer

build length

print central

make weak

TASK 2

Make up verbs using prefixes: dis-, un-

to agree to lock

to appear to dress

to respect to

to pack to order

to like to arrange

to organize to do

to believe to connect

to approve to fix

to place to hurt



TEST 5

TASK 1

Make up nouns using suffixes: -er, -or, -ist, -ian

teach violin

dictate kill

mathematics paint

optics walk

invent direct

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -ion, -tion, -ation, -ment

to communicate to intend

to implement to interpret

to accuse to reflect

to object to punish

to treat to demonstrate

to celebrate to imagine

to manage to accept

to suggest to illuminate

to educate to decorate

to inform to impress

to collect to argue

to produce to construct

to equip to migrate

TEST 6

TASK 1

Make up nouns using suffixes: -ion, -tion, -ation

to adopt to situate

to formulate to describe

to explain to locate

to reduce to combine

to decorate to discriminate

to reserve to conduct

to translate to create

TASK 2

Make up adjectives using suffixes: -able, -ous, -y, -ic, -ful

misery fan

danger change

luck vary

metal frost

mist rain

wonder pain

hope beauty

history joy

miracle sorrow

mystery adventure

use ambition

TEST 7

TASK 1

Make up words using prefixes: un-, il-, ir-, im-, in-, dis-

literate legal

different kind

possible believable

honest healthy

convenient advantage

comfortable agreement

TASK 2

Make up adjectives using suffixes: -ic, -al, -ing, -y, -ful, -ive,-ous,-able

botany tradition

excitement rule

relax noise

interest success

recognize invent

finance expense

fame create

profession centre

geography navy

entertain nation

educate lyrics

amazement luck

TEST 8

TASK 1

Make up adjectives using suffixes: -ive, -ic, -ent, -able, -ous, -ful, -ing, -y

attraction science

touch comfort

prosperity construction

fashion invent

differ capability

taste amaze

scare train

warn instruct

fascinate wealth

prevent health

TASK 2

Make up words using prefixes: un-, il-, ir-, im-, in-, un-, dis-

sure known

usual capable

location bearable

employed regular

freezing limited

balance popular

graceful typical

play polite

TEST 9

TASK 1

Make up words using prefixes: un-, il-, ir-, im-, in-, dis-, mis-

capable pact

adequate damaged

decided declared

mature logical

memorial modest

mortal solve

position place

play order

miss like

active habited

accurate liberal

understand fortune

lead corporate

resolute relevant

sure count

honourable locate

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -ence, -ance

to coincide to insure

to insist to interfere

TEST 1 (KEYS)

TASK 1

Make up these nouns female

an actor an actress a prince a princess

a poet a poetess a steward a stewardess

a waiter a waitress a host a hostess

a lion a lioness a tiger a tigress

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -ity, -th, -dom, -ism

similar similarity brutal brutality

wide width king kingdom

free freedom imperial imperialism

social socialism wise wisdom

popular popularity original originality

public publicity long length

true truth deep depth

plural pluralism possible possibility

ideal idealism hero heroism

global globalism capital capitalism

active activity patriot patriotism

Test 2 (KEYS)

TASK 1

Make up nouns using suffixes: -hood, -ship, -ness, -ment

child childhood member membership

fulfil fulfilment boy boyhood

develop development dark darkness

appoint appointment kind kindness

arrange arrangement friend friendship

rough roughness neat neatness

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -er, -or, -ist

piano pianist write writer

act actor read reader

use user coordinate coordinator

speak speaker art artist

lead leader drive driver

play player cooperate cooperator

TASK 3

Make up nouns using suffixes: -ence, -ance

exist existence depend dependence

disturb disturbance appear appearance

Test 3 (KEYS)

TASK 1

Make up compound nouns

work way

rail ball

snow step

black man

foot board

TASK 2

Make up adjectives using suffixes: -ful, -al, -ic

to use useful nation national

harm harmful poet poetic

to care careful industry industrial

person personal pain painful

hope hopeful economy economic, economical

TASK 3

Make up adjectives using suffixes: -less, -y, -en

wood wooden rock rocky

help helpless wind windy

gold golden sun sunny

dirt dirty hope hopeless

Test 4 (KEYS)

TASK 1

Make up verbs using suffixes: -ize (ise), -en, and the prefix re-

national nationalize organ organize

call recall computer computerize

build rebuild length lengthen

print reprint central centralize

make remake weak weaken

TASK 2

Make up verbs using prefixes: dis-, un-

to agree to disagree to lock to unlock

to appear------- to disappear to dress to undress

to respect to disrespect to trust to distrust

to pack to unpack to order to disorder

to like to dislike to arrange to disarrange

to organize to disorganize to do to undo

to believe to disbelieve to connect to disconnect

to approve to disapprove to fix to unfix

to place to displace to hurt to unhurt

Test 5 (KEYS)

TASK 1

Make up nouns using suffixes: -er, -or, -ist, -ian

teach teacher violin violinist

dictate dictator kill killer

mathematics mathematician paint painter

optics optician walk walker

invent inventor direct director

TASK 2

Make up nouns using suffixes: -ion, -tion, -ation, -ment

to communicate communication to intend intention

to implement implementation to interpret interpretation

to accuse accusation to reflect reflection

to object objection to punish punishment

to treat treatment to demonstrate demonstration

to celebrate celebration to imagine imagination

to manage management to accept acception

to suggest suggestion to illuminate illumination

to educate education to decorate decoration

to inform information to impress impression

to collect collection to argue argument

to produce production to construct construction

to equip equipment to migrate migration

Test 6 (KEYS)

TASK 1

Make up nouns using suffixes: -ion, -tion, -ation,

to adopt adoption to situate situation

to formulate formulation to describe description

to explain explanation to locate location

to reduce reduction to combine combination

to decorate decoration to discriminate discrimination

to reserve reservation to conduct conduction

to translate translation to create creation

TASK 2

Make up adjectives using suffixes: -able, -ous, -y, -ic, -ful

misery miserable fan fanatic

danger dangerous change changeable

luck lucky vary various

metal metallic frost frosty

mist misty rain rainy

wonder wonderful pain painful

hope hopeful beauty beautiful

history historic joy joyful

miracle miraculous sorrow sorrowful

mystery mysterious adventure adventurous

use useful ambition ambitious

Test 7 (KEYS)

TASK 1

Make up words using prefixes: un-, il-, ir-, im-, in-, dis-

literate illiterate legal illegal

different indifferent kind unkind

possible impossible believable unbelievable

honest dishonest healthy unhealthy

convenient inconvenient advantage disadvantage

comfortable uncomfortable agreement disagreement

TASK 2

Make up adjectives using suffixes: -ic, -al, -ing, -y, -ful, -ive, -able, -ous

botany botanic tradition traditional

excitement exiting rule ruling

relax relaxing noise noisy

interest interesting success successful

recognize recognizable invent inventive

finance financial expense expensive

fame famous create creative

profession professional centre central

geography geographical navy naval

entertain entertaining nation national

educate educational lyrics lyrical

amazement amazing luck lucky

Test 8 (KEYS)

TASK 1

Make up adjectives using suffixes: -ive, -ic, -ent, -able, -ous, -ful, -ing, -y

attraction attractive science scientific

touch touching comfort comfortable

prosperity prosperous construction constructive

fashion fashionable invent inventive

differ different capability capable

taste tasty amaze amazing

scare scary train training

warn warning instruct instructive

fascinate fascinating wealth wealthy

prevent preventive attraction attractive

TASK 2

Make up words using prefixes: un-, il-, ir-, im-, in-, un-, dis-, mis-

sure unsure known unknown

usual unusual capable incapable

location dislocation bearable unbearable

employed unemployed regular irregular

freezing unfreezing limited unlimited

balance misbalance popular unpopular

graceful ungraceful typical untypical

play display polite impolite

Test 9 (KEYS)

Make up words using prefixes: un-, il-, ir-, im-, in-, dis-, mis-

capable incapable pact impact

adequate inadequate damaged undamaged

decided undecided declared undeclared

mature immature logical illogical

memorial immemorial modest immodest

mortal immortal solve dissolve

position disposition place displace

play display order disorder

miss dismiss like dislike

active inactive habited inhabited

accurate inaccurate liberal illiberal

understand misunderstand fortune misfortune

lead mislead corporate incorporate

resolute irresolute relevant irrelevant

sure unsure count discount

honourable dishonourable locate dislocate

Make up nouns using suffixes: -ence, -ance

to coincide coincidence to insure insurance

to insist insistence to interfere interference

Библиография

  1. Камянова Т. Г. «Практический курс английского языка», «Дом Славянской Книги», Москва 2009 г.

  2. Афанасьева О. В. «Мировая классика на английском языке», «ЦентрКом», Москва 2010 г.

  3. Ермолова И. В., Шереметьева А. В. «Английский язык. Тренировочные варианты», издательство «Лицей», 2009 г.

  4. Тер-Минасова С. Г. «Английский язык. Всероссийские Олимпиады», «Просвещение», Москва 2009 г.

21


© 2010-2022