• Преподавателю
  • Иностранные языки
  • Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М. З. Биболетова Enjoy English 4

Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М. З. Биболетова Enjoy English 4

Раздел Иностранные языки
Класс 4 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4МБОУ СОШ №11 г. Балахна Нижегородской области










Статья на тему: "Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК: М.З.Биболетова «Enjoy English 4»"





Составитель: Лебедева Ольга Сергеевна









2015 г.

Тест № 1

Текст: "The donkey's favorite season".

Task 1. Answer the question, please:

What is your favorite season, and how do you prefer to spend it.

Task 2. Put the pictures in the correct order.Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4

Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4



Тест № 2

Текст: "The best friend".

Task 1. Answer the question, please:

  1. Do you have any friends? -

  2. Do you have any close friends? -

  3. How many of them do you have? -

  4. Why are they close for you? -

Task 2. Make the word-combinations.

  1. the best

  1. girl

  1. the group of

  1. parents

  1. to help with

  1. together

  1. a pretty

  1. friend

  1. to live with

  1. each other

  1. we help

  1. students

  1. we play

  1. the home

Task 3. Make some sentences with these word-combinations.

Task 4. Match the sentences.

1.She is very smart.

Because she understands me.

2.Her advice is the best one.

She lives with her parents.

3.Maria's family is very nice.

She is friendly and kind.

4.She has a lot of friends.

She always ready with her homework.

Тест № 3

Текст: "The frog and two ducks" .

Task 1. Put the pictures in the logical order.

б)Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4

Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4

а)

в)Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4

г) д)Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4

е)Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4


1) - , 2) - , 3) - , 4) - , 5) - , 6) - .

Task 2. Make the word-combinations.

1) green..........................

2) yellow........................

3) warm..........................

4) to swim in the..........................

5) from morning till.................................

6) snowy.............................................
7) to fall...................................

8) the ducks are................................

Task 3. Match the sentences.

1) the frog likes to chat a lot.

Because it is hot and sunny.

2) Autumn comes.

One duck takes one end, the other duck takes another end.

3) The ducks like summer.

Don't open your mouth.

4) The frog takes the stick.

The frog falls down from the sky.

5) And flop!

She can chat from morning till night.

6) You must not speak.

It is cold, cloudy and windy.

Task 4. Try to guess the main idea of the text according to the title or give your variant.

Two ducks and the frog.

The story is about the frog which wants to visit Africa.

The text is about two ducks which catch the frog.

The text is about the frog which wants to fly in the sky like a bird.

The author tells us about the frog, two ducks and about their unusual trip.

Give your variant.

Тест № 4

Текст: "The pastime" .

Task 1. Make the phrases.

  1. free

  1. tea (coffee)

  1. to visit a

  1. time

  1. to spend the

  1. table

  1. a cup of

  1. café

  1. meet the

  1. problems

  1. discuss

  1. time

  1. to lay

  1. friends

Task 2. Make some sentences with these word-combinations.

Task 3. Complete the sentences with your own words and phrases.

  1. Her name is Ann and she is………………………………………

  2. She has a lot of……………………………………………………

  3. She does her classes with…………………………………………

  4. When she has a rest she…………………………………………..

  5. On holidays she…………………………………………………..

Task 4. According to the pictures try to choose the variant what is the text about or give your variant.

Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4Разработанные упражнения направленные на развитие лингвистического прогнозирования на основе заданий УМК М.З.Биболетова Enjoy English 4

  1. The text is about the girl and her friends.

  2. The text is about the girl and her school.

  3. The author is a girl who tells about her pastime.

  4. The story is about a girl and her future profession.

  5. Your variant.

Тест № 5

Текст: "The Elephant and his clothes".

Task 1. Answer the question, please:

  1. Do you like your clothes? -

  2. What would you like to wear every day? -

  3. What would you like to wear to school? -

  4. What kind of clothes do you like? -

Task 2. Try to guess the meaning of the text according to the title.

"The Elephant and his clothes"

The story is about the elephant and his new clothes.

The story is about a little elephant and his ideas about new clothes.

This text is about a big elephant and his small clothes.

Your variant.

Task 3. Match the sentences.

Father Elephant and Mother Elephant lived in Africa.

He saw that his Baby Elephant is sad.

These socks, T-shirt and shorts are to small.

«I will buy you nice new clothes » continued the Father Elephant.

One day Father Elephant came home.

That is why the Baby Elephant is sad.

«Don't worry» said Father Elephant.

They had a little Baby Elephant.

Task 4. Continue the phrases.

  1. to pay for………………………

  2. to buy (a) new……………………..

  3. to make (a) nice………………………

  4. to go……………………………………

Тест № 6

Текст: "Summer".

Task 1. Answer the question, please:

  1. What season do you like? -

  2. What do you like to do in this season? -

  3. Why do you like this season? -

  4. What kind of sport do you prefer to do in this season ? -

Task 2. Make the phrases.

  1. visit

  1. fresh fruit and vegetables

  1. to have a

  1. friends

  1. to do

  1. free time

  1. meet

  1. rest

  1. to spend

  1. interests and hobbies

  1. to go to the

  1. the relatives

  1. to eat

  1. the homework

  1. common

  1. village

Task 3. Make some sentences with these word-combinations.

Task 4. Continue the words.

  1. Use………..

  2. Interest……..

  3. Friend………..

  4. Some………….

  5. Energe…………

Task 5. Try to guess the main idea of the text according to the title.

Summer

The story is about the weather and features of the season.

The text is about different kind of having rest in this season.

This text is about a boy (girl) who describes his (her) summer.

This text is about a boy (girl) who tells what he (she) would like to do this summer.

Give your variant.

Task 6. Put the sentences in the correct order.

  1. They are music , nature and communication. (2) Almost every summer I spent in village. (3) I have a lot of hobbies. (4) In the village I have a lot of friends. (5) I am energetic and can walk every day, it is very useful. (6) we have common interests and hobbies.


Task 7. Continue the sentences.

  1. Usually summer is…………………………………………………………..

  2. People can………………………………………………………………….

  3. People visit different……………………………………………………….


© 2010-2022