- Преподавателю
- Иностранные языки
- Разработка урока английского языка Путешествие в Британию
Разработка урока английского языка Путешествие в Британию
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Маджарова О.Н. |
Дата | 11.01.2015 |
Формат | doc |
Изображения | Нет |
"The Tour to Britain"
Цель: развитие мотивации и познавательного интереса учащихся.
Задачи: проверить лексико-грамматические знания изучаемого материала у учащихся; развивать умение учащихся работать в группах.
Оборудование: Карточки, наглядность, презентация, критерии оценки конкурса, назначение жюри, задания.
Ход мероприятия
-
Организационный момент
Учитель приветствует учащихся и гостей, представляет команды, объявляет цели и тему мероприятия.
Teacher:
-
Good morning, children and dear guests of our holiday. Today we will have the competition, which is called "The Tour to Britain". We have two teams: "The British" and "The Tourists". Let's greet our teams.
-
Now let us introduce or jury.
-
Therefore, we begin our competition.
1st station "The Alphabet"
Teacher:
-
The figures below mark the order of letters in the English alphabet. Insert the required letters (Цифры заменяются буквами в соответствии с алфавитом английского языка)
-
Replace the words in order according to the English alphabet.(Дети расставляют слова в алфавитном порядке)
2nd station "Your Fantasy"
Teacher:
Make as many words as you can out of the letters of the following word for 2 minutes. BLACKBOARD (Дети составляют как можно больше слов из данного слова)
3rd station "Puzzles"
Teacher:
In turn you will ask each other the puzzles. The team must guess the answer.
( Дети загадывают друг другу загадки)
4th station "Combine the Text"
Teacher:
Your task is to combine the sentences of the text together. ( Из отдельных выражений составляются целые предложения)
5th station "Let's Have a Rest"
Teacher:
You must draw on the balls schoolboy or schoolgirl. Choose your task. ( На шарах прикрепленных к классной доске дети пытаются нарисовать ученика и ученицу, не удерживая шарик руками)
6th station "Verbs"
Teacher:
Let's remember 3 forms of the verbs. (Дети по очереди называют три формы неправильных глаголов)
7th station "Reading"
Teacher:
You are to read the text in different ways: falling in love, having a toothache, hiccup, frighten.( Дети читают текст различными способами: признаются в любви, болят зубы, напала икота, пытается напугать.)
8th station "Crossword"
Teacher:
Your task is to guess the crossword.(Разгадываем кроссвод)
9th station "Presentation"
Teacher:
Let's look at the presentation. You are to remember (keep in mind) the most important meanings. ( Просмотр презентации, дети должны запомнить важные моменты)
10thstation "The Quiz"
Teacher:
Every team is to answer the questions. (Команды отвечают на вопросы.)
-
What is the largest part in the UK? (England)
-
What is the capital of Wales? (Cardiff)
-
What parts does the United Kingdom consist of? (England, Scotland, Wales, Northern Ireland)
-
Who is the head of State in Great Britain? (Queen)
-
What is the residence of the Queen? (Buckingham Palace)
-
In what building do the members of the Parliament work? (The House of Parliament)
-
What sightseeing do you remember from the presentation?
-
What British traditional holidays do you know?
-
What is the name of the Queen? (Elizabeth the II)
-
What is Big Ben? (a clock)
-
What color are buses in London?(red)
-
What is the river in London? ( the Thames)
-
What is the name of the flag of Great Britain? (Union Jack)
-
Do you remember the weather in London? (London fog)
Подведение итогов, объявление победителей , награждение.