Статья CLIL это совершенствование языка и разработка урока географии (6 класс) на английском языке

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Презентации
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

CLIL как совершенствование владения языками

Предметно-языковое интегрированное обучение (CLIL)- изучение предметов посредством второго или третьего языка и совершенствование владения языками через изучение предметных областей, т.е. достижение предметных и языковых целей одновременно.

Мы больше убеждаемся что учащиеся, изучающие предметы через второй или третий

языки более мотивированы, внимательны, креативны и имеют лучшие результаты обучения, чем учащиеся, которые обучаются, только на родном языке.

Практикуясь пока на факультативных уроках, на открытых уроках в рамках школы,района,области мы видим, что изучение ряда предметов через второй и третий языки не имеет негативных последствий на развитие навыков и успеваемости учащихся, а наоборот, способствует успешному овладению этими языками на академическом уровне, расширению доступа к дополнительной информации, новым перспективам развития, более глубокому пониманию других культур.

Известный факт что восприятие нового должно всегда основываться на старом опыте, здесь же изучая новый материал на итегрированных уроках учащиеся уже имеют основные понятия по теме на родном языке. Данный педагогический опыт дает возможность более качественного изучения английского языка.

Все задания для учащихся расчитаны на развитие коммуникативных навыков. При изучении новой темы учитель, прежде всего, задает вопросы, чтобы узнать, что учащиеся уже знают по теме. Задания по каждой теме развивают логическое мышление учащихся. По окончанию изучения темы учащимся предлагают подумать о том, что нового узнали и что еще нужно узнать. Задания к урокам рассчитаны на парные и групповые работы. Предусматривается также использование родного языка, чтобы выявить у учащихся уже имеющиеся знания по теме. Для развития мышления предлагаются следующие задания, как: определи, сгруппируй, подбери, сравни, найди решение, оцени, предскажи и т.д. В каждом занятии предлагаются термины и выражения.

Предлагаю краткий план конспект урока географии в 6 классе,проведенный по принципу CLIL.

Lesson 25

Theme: Mountains, their classification.

Aim of lesson: To deepen the concepts of mountain, relief, relief forms. To form presentations at students about the mountain systems, backbones, types of mountains on a height: To develop abilities to determine geographical polo of mountains, their height; ability to show mountains in line maps. To develop the skills of speaking, reading, listening and writing in English on the theme of the lesson/

Equipment:

Set of tapes for an atlas; physical map of hemispheres, pictures with the image of mountains, hills; cards with words "relief", "plains", "mountains", "mountain range", "mountain system"

Motion of lesson

I. Warm up. Which origin of mountain breeds composing your locality? To revise vocabulary from Lesson 24

2. Reiew .Checking of the homework

.

Give an example of mountain breeds. On what groups are they subdivided? Tell how do they appear? What basic properties of breeds do you know?

- Give an example of magmatic mountain breeds. How do they appear? Enumerate basic properties of these breeds.

3 Study of New material

Guys! Today we will have an unusual lesson. We will not write down the theme of lesson at the beginning of the lesson, you will set it at the end of the class.

We will begin our lesson with the session of radio contact with aliens. They arrived from the planet of Rovshar. Their spaceship overcame million light years. Our guests ask crash-landing. Your task is to offer to them a landing place. They speak only English. Let's learn some English words before.(Presentation)

Children offer an even area and pronounce a word "plains".

- But aliens do not know this word. Try to explain them this word. (Children write down the definition of the new words.)

- Let us pronounce the records. (Students read out, choose the most faithful variant, compare it to the term in a textbook in Russian)

- Where is it impossible to land? (Children talk mountains.)

And do guests know this word "Mountains"? Help to understand them, what "Mountains ". Guys! Who will draw a mountain on a board? (Guys draw 2 pictures.)

Now write: a top is topmost part of mountain; top of mountain; a slope is distance between a top and sole; a sole is passing of slope (mountains) to the plain

- What do we need to know, to explain a difference between a mountain and hill? What do they differ in? (In height. Mountains relative height is more than200м.)

- Go out to the board and show the relative height of mountain or hill on a chart.

Pay attention to two cards with terms the "Mountain range" and "mountain system". How do you think, what a mountain range differs in from the mountain system?

Try to explain, what mountain range and mountain system (in Russian)

- Our guests went on landing and got down on a height a 1000 m and, saving direction and height, continue to move around the Earth for 50°n.w. Look at the map of hemispheres, if they can, on this height, to do a complete turn round Earth spaceship? (Students have difficulty to answer.)

- Why can't you manage with this task? (We can't define the height of mountains.)

-Look in legend of map, it is on the bottom of a map. That is there in a help to you at the this job processing? (Scale of heights.)

- What color is represent territories higher a 1000 m?(Brown, dark brown)

- So will an alien ship be able to complete turn round Earth for 50°n.w? (No, it isn't. Mountains Cordilleras are mixed.)

- Open textbooks. What mountains are on a height? Draw in a notebook a chart "Distinction of mountains on a height"

4. Homework: To find verses about mountains and prepare their creative reading in line maps to show mountains: Ural, Andy, Cordilleras, Alatau, Alps Scandinavian, Tyan-Shan.



© 2010-2022