Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме A new you!

Раздел Иностранные языки
Класс 8 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме A new you!Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме A new you!Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме A new you!Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме A new you!Конспект урока по английскому языку для 8 класса по теме A new you!Муниципальное автономное общеобразовательное учреждение

«Средняя школа №102 с углублённым изучением отдельных предметов»














Конспект урока по английскому языку

по теме:

«A new you!»









Выполнила: Мельникова Виктория Игоревна,

учитель английского языка

«МАОУ СШ №102»







Класс: 8 «В»

УМК: «Activate B1» изд-ва Pearson Longman

Цели урока:

Общеобразовательная:

  • Расширение кругозора;

  • Извлечение актуальной информации из текста о человеке, личности (его черт характера).

Воспитательная:

  • Воспитание у учащихся черт характера необходимых для будущей профессии;

  • Воспитание у учащихся умение слушать друг друга.

Развивающая:

  • Развитие навыков чтения;

  • Развитие мышления;

  • Развитие воображения.

Практическая:

  • Тренировка навыков устной речи;

  • Активизация навыков чтения.

Тип урока (Пассов Е.И.): урок совершенствования умений и навыков.

Типология урока (Якушина Л.З.): деятельность учащихся направлена на развитие навыков и умений пользования языковым материалом.

Языковой материал:

  • Лексические единицы (для повторения): chef, farmer, football manager, rock singer, surfer, web designer.

  • Грамматический материал: Present Simple, Present Continuous.

Оборудование:

  • Доска

  • Рабочая тетрадь

  • «Кластер»

  • Конверты с заданием

  • Учебник «Activate» B1 изд-ва Pearson Longman.



Classroom

management

What the teacher says

What the pupils do

Material

I этап

1.Greeting.

T.: Hello, boys and girls!

I'm glad to see you.

How are you?

I'm fine, thanks.

Let's begin our English.

T.: Sit down.

1.Greeting.

P.: Hello, teacher!

We're glad to see you, too.

We are fine, thanks.

And you?

With pleasure.

2. Warming-up.

T.: You have got sheets of paper. You are going to work in pairs. Complete the sentences with the correct job.





T.: Let's check your answers.

2. Pupils match the words with the sentences. They work in pairs.

Answers:

A football manager - organizes and trains professional people.

A chef - prepares and cooks food.

A DJ - chooses music for people to listen/dance to.

A farmer - works outdoors with animals and/or pets.

A rock singer - sings to entertain people.

A musician - plays an instrument to entertain people.

A web-designer - creates information for the Internet.

A surfer - stands on a board and rides on waves.

Pupils give the answers.








Конверты с карточками

II этап

3. Get ideas.

T.: Look at the board. Here you can see a cluster.

TV



Pair Work.



Кластер на доске, бумага

T.: Answer my questions:

- Do you like watching TV?

-What is your favourite programme?

-Is it useful for people watching TV?

T.: Now, take these sheets of paper and try to think and complete the cluster with your ideas, thoughts about TV in pairs. And stick it on the board.

T.: Let's discuss! (We discuss it and correct some mistakes).

3. Pupils try to answer the questions.


Pupils do this task in pairs.


Pupils come to the board, stick a sheet of paper with ideas about TV on the board and try to explain.

4. T.: Good! Let's add more information about TV. Open your SB p.16 ex.1. Answer to these questions:

-What type of TV shows do you most like to watch?

-What types of TV shows do you least like to watch?

4. Pupils answer the questions.



учебник

5. T.: Now, we are going to look through the ex.2 p.16. Read and find the skills you need for each TV challenge.

5. Pupils read the text and find the skills.

Answers: (skills)

  1. Do you want to be a superstar?

  1. Sing like a professional

  2. Work under pressure.

  1. Sporting challenge.

  1. Good at sport

  2. Like working in a team

  3. Looking for a challenge.

  1. How wild are you?

  1. Learn fast

  2. Good at making decisions.



учебник

6. T.: And the last one. SB p.16 ex.3. Read an e-mail and decide which TV programme Mark wants to go on.

6. Pupils read an e-mail and say that Mark wants to go on "How wild are you?".

7. T.: Let's sum up some information about Mark. Open your Work-book, write the date and write the sentences about Mark.



7. Pupils write the sentences about Mark.

Answer:

He lives in Budapest with his mum and dad. He's looking forward to having a garden. He's especially interested in nature and animals. He's got 3 cats, 2 rabbits and scorpion. He sometimes goes with his dad to the zoo to feed the monkeys. When he grows up he wants to be a vet.







Рабочая тетрадь

III этап

8. T.: Now, write your Home work:

SB p.17 ex.5 - write e-mail describing yourself.

8. Pupils write the h/w.


дневники



© 2010-2022