Путешествие. Экскурсия по Лондону

Урок по английскому языку в 10 классе.  Тема урока: « Путешествие. Экскурсия по Лондону.«Цели урока: закрепление лексических навыков по теме « Путешествие»; обобщение грамматического материала Present Perfect/Past Indefinit; развтитие навыков диалогической и монологической речи.Задачи урока: отработать лексико - грамматический материал в серии языковых и речевых упражнений.Оборудование: проектор, карточки, картинки, таблицы Past Perfect/Past Indefinit,образование прилагательных при помощи суффик...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Тема урока: «Путешествие. Экскурсия по Лондону. Употребление Present Perfect/ Past Indefinite»
Цели урока:
1. Закрепление лексических навыков по теме: «Путешествие»
2. Обобщение грамматического материала «Present Perfect/ Past Indefinite»
3. Активизация навыков диалогической и монологической речи по теме «Путешествие по Лондону»
Задача урока: обеспечить отработку лексико-грамматического материала в серии языковых и речевых упражнений.
Оборудование: мультимедийный проектор, компьютер, экран, таблица образования прилагательных при помощи суффикса -y
Ход урока:
Введение.
1. Организационный момент:
- Good morning, boys and girls. I'm glad to see you. How are you?
2. Сообщение цели урока:
Today we shall discuss the text "My friend is an Alien", and make a tour about London and revise the grammar material "Present Perfect/ Past Indefinite"
Основной этап
3. Актуализация образования прилагательных с суффиксом -y
Let's speak about today's weather. Use the adjectives such as sunny, cloudy, windy, foggy, frosty and snowy.
( таблица с прилагательными, образованными от существительных при помощи суффикса - y, вывешена на доске)
Sun-sunny rain-rainy
Wind-windy snow-snowy
Cloud-cloudy fog - foggy

- What's the weather like today?
- Is it windy or cloudy?
- Is it rainy or sunny?
- Very good. And now I want you to open your textbooks at p.60, ex 25.
Look at the pictures and say what the weather is (was, has been) like in these cities.
Ученики описывают погоду по рисункам в учебнике.
4. Актуализация материала текста "My friend is an Alien".
А) Yesterday we read this text and now let's discuss it. Your home task was to do ex. 22 p. 58. Answer the questions. Use as many sentences as you can.
Good. Now read the sentences to prove that.
1. Zardak came to London from the planet Vecon at night.
2. Mr. Kirk told nobody about Zardak's arrival.
3. The alien hasn't seen anything in London yet.
4. Zardak wanted to walk about the city.
5. Zardak's hobby is travelling.
6. Zardak could make people do what he likes.

B) Imagine that you are talking to Zardak who came to London from the planet Vecon at night. Let's one pupil will be Zardak. Who wants? O. K. Roman will be an alien. Put the silver horns on your head, please. And other pupils will ask you questions.
(Примерный диалог между инопланетянином и учениками)
Pupil: What is your name?
Zardak: My name is Zardak.
Pupil: Where are you from?
Zardak: I'm from the planet Vecon.
Pupil: How did you come to London?
Zardak: I came to London by air.
Pupil: Did you arrive at the airport?
Zardak: No, I didn't. I didn't arrive at the airport.
Pupil: Did you check in?
Zardak: No, I didn't. I didn't check in.
Pupil: Did you pass the passport control?
Zardak: No, I didn't. I didn't pass the passport control.
Pupil: What is your hobby?
Zardak: My hobby is travelling.
Pupil: Have you ever been to the Earth?
Zardak: No, I haven't. It is my first visit.
Pupil: How long have you been here?
Zardak: I have been here since Thursday.
Pupil: Have you seen anything in London yet?
Zardak: No, I haven't. I haven't seen London yet.

D) Teacher: I see, Zardak has never been to London and of course he wants to make a tour about the capital of Great Britain. Let's show Zardak some interesting places. Look at the screen and think what you are going to tell Zardak about these places:

Учащиеся рассказывают все, что они знают о Лондоне, Биг Бене, Трафальгарской площади, Букингемском Дворце, Тауэре.
Teacher: Did you enjoy our tour?
Zardak: Oh, yes. Thank you. It was very interesting.
Teacher: Thank you for your answers, pupils.
5. Динамическая пауза. Учащиеся исполняют песню "Rules and Regulations" .
6. Отработка грамматических навыков «Present Perfect/ Past Indefinite»

А) We'll spend the second part of our lesson preparing for the test.
Translate some sentences from Russian into English. Look at the screen.
На экране дано упражнение с ключами. Учащиеся выполняют и проверяют данное упражнение
1. Вчера мы забронировали комнату на двоих в гостинице.
2. Он только что зарегистрировал свой багаж.
3. В прошлом году я путешествовал скорым поездом.
4. Джек недавно видел Аню у кассы.
5. Она уже купила фотоаппарат.

Ключи:
1. Yesterday we booked a double room at the hotel.
2. He has just checked his luggage in.
3. I traveled by fast train last year.
4. Jack has seen Ann near the booking-office lately.
5. She has already bought a camera.

B) Ask questions to the underlined words.
Учащиеся задают вопросы к подчеркнутым словам и проверяют данное задание
1. What room did we book yesterday?
2. What has he just checked in?
3. When did I travel by fast train?
4. Where has Jack seen Ann lately?
5. Who has bought a camera?

Teacher: Very good. Thank you for your answers.

Заключительный этап.

7. Подведение итогов.
8. Объяснение домашнего задания.
For homework you are to prepare for the test. The test will consists of two parts: the words on the topic "Travelling", ex. 30 p 62 and grammar "Present Perfect/ Past Indefinite", ex.28 p.61 will help you to remember "Present Perfect" for the test.
9. Домашнее задание. ex. 30 p 62, ex.28 p.61

© 2010-2022