Урок по английскому языку 5 класс «Животные»

Урок ориентирован на учеников 5 класса средней общеобразовательной школы. Тема урока «Животные». В данном материале ученики активизируют в речи уже ранее изученные названия животных и узнают новые, практикуют их использование. Также ученикам представлена возможность практиковать составление разных типов вопросов, которые были изучены ранее. В качестве разминки детям предоставляется возможность спеть песенку про кукушку и поиграть в пантомиму.В заключении урока дети получают домашнее задание в ви...
Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Lesson 47

Theme: Animals

Aims:

1. to practice types of questions, introduce new vocabulary.

2. to develop reading, writing, speaking and listening skills.

3. to bring up the feeling of love to the nature.

Materials: books, workbooks, visual aids, Power point presentation.

Introduction:

Good afternoon!

Glad to see you.

How are you?

Who is on duty today?

Who is absent today?

Warming up: Checking home task, types of questions

Practice:

Look at the pictures and find names of animal (Slide 2-5)

cock, hen, turkey, chicken, eagle, cuckoo, swan, gazelle, grouse (куропатка),

hedgehog, hawk (сокол), owl, goat, camel, frog, snake, bee, ant.

Game: Teacher names an animal and pupils show it nonverbally.

(Slide 7) Составьте 4 типа вопросов к следующим предложениям:

Swan can swim.

Eagle can fly.

Frog can jump.

Cow gives milk.

Camel lives in desert.

Bee makes honey.

Owl is a wise bird.

Warming up: Singing:

The cuckoo comes in April

She sings her son in May

In changes her tune in a month of June

And July she flies away.

(Slide 8) Поставьте слова в нужный порядок, чтобы получить вопрос:

  • funny monkey a animal Is?

  • Mary or want a cow Does to ride a horse?

  • gives animal What milk?

  • Bear berry does likes to and eat honey , it?

Home task: Put animals to their homes, task on cards. (Slide 6)

Reflection: What did you like at this lesson? What was difficult for you? What tasks were interesting? What did you learn from this lesson?

Evaluation:

© 2010-2022