Итоговые задания 4 кл

ЧТЕНИЕ-ПИСЬМОЗадание №1Подбери подходящий транскрипционный значок к каждой букве или буквосочетанию. Впиши нужный транскрипционный значок в пропуск.Пример: d [d]1) sh2) ph3) th4) k5) z [z][∫][θ][f][k]Задание №2Буквы в слове перепутали, где должны стоять. Помоги им встать правильно. Прочитай перевод и собери из букв слово. Напиши его рядом.Пример: солнечный nusny sunny1) лягушка fogr2) умный recevl3) собака dgo4) подарок ...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Итоговые задания 4 кл.Итоговые задания 4 кл.Итоговые задания 4 кл.

ЧТЕНИЕ-ПИСЬМО

Задание №1

Подбери подходящий транскрипционный значок к каждой букве или буквосочетанию. Впиши нужный транскрипционный значок в пропуск.

Пример: d d

  1. sh

  2. ph

  3. th

  4. k

  5. z

z ∫ θ f k

Задание №2

Буквы в слове перепутали, где должны стоять. Помоги им встать правильно. Прочитай перевод и собери из букв слово. Напиши его рядом.

Пример: солнечный nusny sunny

  1. лягушка fogr

  2. умный recevl

  3. собака dgo

  4. подарок repetsn

  5. плыть misw

Задание №3

Прочитай предложение - загадку и напиши ответ рядом. Одна картинка лишняя.

Пример: A yellow bird that comes from an egg. Chicken

  1. Girls wear it.

  2. We live in it.

  3. A small animal with long ears.

  4. We sit on it.

  5. You can see it in the sky at night.

Итоговые задания 4 кл. Итоговые задания 4 кл.

chicken

Задание №4

Прочитай каждое предложение. Выбери в скобках правильный вариант и обведи его.

Пример: Where (does /do ) you live?

  1. Winnie-the-Pooh liked (visits /to visit) his friends in the morning.

  2. Cinderella was (beautifuller/more beautiful) than her sisters.

  3. In Russia people celebrate New Year (on/at) the 31st of December.

  4. (I can/Can I) have a cup of tea, please?

  5. There are (much/many) books in the library.

Задание №5

Слова разбежались. Составь из них вопросительные предложения. Запиши их.

Пример: old you how are? How old are you?

  1. is name your what ?

  2. I some may tea more have ?

  3. how pets have many you ?

  4. speak well you do English ?

  5. day flowers the every do water you ?



  1. ___________________________________________________________

  2. ___________________________________________________________

  3. ___________________________________________________________

  4. ___________________________________________________________

  5. ___________________________________________________________



Задание №6

Прочитай текст и найди в нём ответы на вопросы 1 - 5. Запиши ответ рядом с вопросом. Отвечай кратко.

Dima's Village



Dima lives in a village. His village is large; there are many streets in the village. In the streets you can see cars and buses.

There is a farm in the village. The farm has many cows, pigs and sheep. In the morning the farmers go to work in the fields or on the farms by car or by bus.

The farmers live in new houses. Near the houses you can see gardens. There are many flowers in the gardens. They are red, white, yellow and blue.

Dima goes to school. He is in the sixth form. He is a good pupil. He helps his father and mother.

Пример:

Where does live Dima?

Village

  1. What can you see in the streets?

___________________________________________

  1. When do the farmers go to work?

___________________________________________

  1. Where do farmers live?

___________________________________________

  1. What are there in the gardens?

___________________________________________

  1. Where does Dima go?

___________________________________________

Задание №7

Прочитай письмо с пропусками. Впиши нужные слова в пропуск.

_____________________,

Thank you, it was nice to hear from you again. How are you?

Yesterday I finished reading _______________________________.

It was about_____________________________________________.

I liked it because________________________________________.

My friends also read it and we think that this book________________________________.

What book___________________________________________.

Hope to hear from you soon.

_______________________________,

_______________________________


Задание №8

Составь мини-диалоги. Прочитай фразы 1-5 и подбери к каждой фразе подходящий ответ из рамки.

Пример: A. Hello! I'm Linda.

B. Nice to meet you, Linda!

1. A. Can you pass me the salt, please?

B. __________________________

2. A. Thank you for your help.

B.__________________________

3. A. What time is it?

B.__________________________

4. A. Good bye, Nick.

B. __________________________

5. A. Did you like the party?

B. ___________________________



Nice to meet you, Linda!

You are welcome.

Bye. See you later.

Sure. Here you are.

It's half past five.

Yes, I did.





ГОВОРЕНИЕ

Задание №1

Ответь на вопросы о себе.

Пример: Teacher: How are you?

You: Fine thanks.

  1. What is your name?

  2. How old are you?

  3. Have you a family?

  4. What time do you get up?

  5. What grade are you in?

  6. What subjects do you study?

  7. How many friends do you have?

  8. What is your best friend's hobby?

  9. What is your favorite season?

  10. What makes you happy?


Задание №2

Ты познакомился с новым другом. Задай вопросы, чтобы узнать о нём. Информация в рамке поможет тебе.

Пример: You: What is your name?

You friend: My name is Bella.

Name: Bella

Age: 11

Job: pupil

School grade: the fourth

Favorite subjects: Music, English

Hobby: drawing, reading.

Dislikes: Mathematics



Задание №3

Опиши картинку. Вопросы в рамке помогут тебе.

Итоговые задания 4 кл.



  1. Who can you see in the picture?

  2. Where is she?

  3. What is she?

  4. What holiday is it?

  5. What does she feel?

7


© 2010-2022