Урок английского языка Достопримечательности Лондона

Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Открытый урок «Достопримечательности Лондона в 5 классе»

Учитель : Боргеева Э.Д.

Достопримечательности Лондона

Цели урока: · систематизировать и обобщить изученный материал по теме «Sights of London»

 Учащиеся должны совершенствовать умение говорить по теме в монологической и диалогической речи;

 Учащиеся должны развивать способности к продуктивной речевой деятельности, к обобщению.

Задачи урока:

  1. Воспитательные:

-формировать у учащихся уважение и интерес к культуре и народу Великобритании;

-формировать у учащихся потребность уважение и интерес к культуре и народу Великобритании;

-формировать потребность в практическом использовании английского языка в социально-культурной сфере;

-воспитывать культуру общения

2. Развивающие:

-развивать у учащихся интерес к изучению англий ского языка

-углублять познавательные мотивы

-развивать эмоциональную сферу у учащихся и их актерские способности

3. Образовательные:

-Обобщить и расширить знания у учащихся о столице Великобритании, обычаях и традициях страны;

-расширить общий и лингвистический кругозор учащихся

4.Практические:

-развивать у учащихся умения монологической и диалогической речи

-учить учащихся применять грамматическую структуру Present Perfect

-развивать умение выступать публично с подготовленным устным сообщением на заданную тему.

Оборудование:

. презентация PowerPoint «Достопримечательности Лондона»;

. видео «Лондон»

. карточки с вопросами Quiz «What do you know about London?»

Ход урока

I.Орг. момент.

-Good morning my dear boys and girls, our guests and teachers! I'm glad to meet you at our lesson! Ноw are you? Sit down, please!

(Урок начинается с маленького фрагмента видеофильма «Невероятная экскурсия по Лондону», который виртуально переносит учащихся в столицу Великобритании и настраивает на урок)

II. Актуализация знаний, формулирование темы урока.

Teacher: Have you ever been to London?

Ss: No, I haven't. / I've never been to London.

Teacher: Would you like to go to London?

Ss: Yes, I would

Teacher: Would you like to learn more about the capital of the UK?

Teacher: I offer you to visit it. So, did you guess the theme of our lesson?

Yes, right you are ,,Places of interest in London"

III. Фонетическая зарядка.

-Listen to the poem (слайд 2):

Pussy-cat, pussy-cat, where have you been?

I've been to London to look at the Queen.

Pussy-cat, pussy-cat, what did you do there?

I frightened a little mouse under a chair.

-Read the poem aloud.

IV. Речевая разминка

Teacher: -When you travel in other countries and cities you can see a lot of interesting places.

What are they?

Students: museums, galleries, monuments, theatres, parks, square, etc.

Teacher:-What places is London rich in?

V. Актуализация лексических навыков.

Teacher: What places of interest in London do you know? Match the two parts of word-expressions to get the names of the sights in London. (Слайд 3)

Students: называют достопримечательности.

VI. Проверка домашнего задания.

Teacher: Your hometask was to tell about the places of interest in London.

Teacher: Look at the sights of London, those who go to the blackboard will be guides others will be tourists. Tourists can ask questions (Слайды 2-12)

Ss: рассказывают о достопримечательностях, открывается слайд с изображением.

VII. Физкультминутка.

(дети выходят к доске 4 ученика изображают мост остальные проходят через мост)

London Bridge is falling down

Falling down, falling down

My fair lady

Built it up with silver and gold

Silver and gold, silver and gold

My fair lady

VIII. Аудирование (задание по учебнику) Т:Open your books p 119 Ex 113

IX . Актуализация навыков диалогической речи.

Teacher: - Would you like to go to London? Imagine that we are in London. We'd like to see some places of interest. But we don't know the way. Let's ask some Londoners for help. Work out the dialogue. Put the phrases in the correct order. Then read it and act out.

Dialogue (слайд 18)

  • Excuse me, please. Could you tell me how to get to Trafalgar Square?

  • Oh, it's very easy. Go along this street and it will lead you to Trafalgar Square.

  • Thank you very much.

  • You are welcome. Have a nice day.

Ss: разыгрывают получившиеся диалоги.

IX. Чтение. Let's remember London's parks and gardens. Look at the screen, Put the missing words from above and read the text

.Let's do little test(тест на экране и на карточках) (слайд 19)

X.Контроль полученных знаний

Teacher: Now let's see what you've learned about London. (Раздаются карточки с вопросами) Quiz "What do you know about London?"

Quiz

1. Where does the British Queen live?

  1. in Westminster Palace

  2. in Buckingham Palace

  3. in the Tower of London

2. Where does the coronation of all British kings and queens take place?

  1. in St. Paul's Cathedral

  2. in the Tower of London

  3. in Westminster Abbey

3. What famous place in London was named after Sir Benjamin Hall?

  1. St. Paul's Cathedral

  2. Big Ben

  3. Hyde Park

4. Where did the marriage of Charles, Prince of Wales and Lady Diana Spencer take place?

  1. in St. Paul's Cathedral

  2. in Westminster Abbey

  3. in the Houses of Parliament

5. What birds live in the Tower of London?

  1. swans

  2. ravens

  3. pigeons

6. Where is the monument of Admiral Nelson situated?

  1. in front of the Houses of Parliament

  2. in the Tower of London

  3. in the centre of Trafalgar Square

7. Where does the British government sit?

  1. in Buckingham Palace

  2. in the Houses of Parliament

  3. in the Tower of London

8. What is Hyde Park famous for?

  1. a big clock

  2. Nelson's column

  3. Speakers' Corner

9. What is the most famous work of Sir Christopher Wren?

  1. Big Ben

  2. Westminster Palace

  3. St. Paul's Cathedral

10. Where are the Crown Jewels kept in London?

  1. in the Tower of London

  2. in Buckingham Palace

  3. in Westminster Abbey

XI. Домашнее задание.

-Ex 23 P.136

XI. Итог урока.

Учитель: What have we done?

Ученики: We have told and seen the sights of London.

We have helped the person to find the way in London

We have listened about tourists in London

We have read about parks and gardens in London

Учитель:

-You've worked very well today. I give the next marks…..

- I hope you've learned a lot about London, the capital of Great Britain. How are you now?

Choose the appropriate expression describing your mood best. (слайд 24)

Thank you for the lesson.



© 2010-2022