Have you got a…?

The plan of the lesson Date:07.10.2013 Grade: 2 “A” The theme of the lesson: Have you got a…? The aims of the lesson: a) Educational aim: to encourage pupils to have dialogues and express their opinions. To introduce new words b)  Developing aim: to develop pupil’s speech habits and skills, as well s habits in reading, writing, listening and thinking with the help of different activities. To develop  pupils interest in the lesson through the games. c) Cultural aim: to bring up love and interest in the subject, respect of their parents and teachers, accurate speech and neat handwriting. The type of the lesson: mixed lesson The methods of the lesson: visual method, explanation, answer-question, game technology. The procedure of the lesson   1.      Organization moment 2.      Warm-up One, two, three Who is he? He is my father. One, two, three What is he? He is a worker. 3.      Checking up the homework Ex: 7,8 p.21 4.      Explain  the new material of the lesson The theme of the lesson is: “Have you got a…?”  New letters: Jj, Hh Задание № 21. Научись отвечать на вопрос, есть ли у тебя бабушка и дедушка. Слушай и повторяй: [r — r — r, æ — æ — æ, n — n — n] grand (3), grandmother (3), a grandmother (3). I have got a grandmother (3). I’ve got a grandmother (3). I’ve got a grandmother, her name is Katerina Petrovna. Grandfather (3), a grandfather (3). I’ve got a grandfather (3). I’ve got a grandfather, his name is Ivan Pavlovich. [j — j — j, e — e — e] yes (3). Yes, I have. Yes, I’ve got a grandmother. Yes, I’ve got a grand... «Согласись со мной»:       Т: I’ve got a mother.       Ps: Yes, you’ve got a mother.       T: I haven’t got a grandmother.       Ps: No, you haven’t got a grandmother.       Затем это же упражнение выполняется в режиме ученик — ученики.       На уроке 11 можно использовать и разнообразные игры, например:       — Игра-соревнование «Познакомьтесь с моими близкими». Класс делится на две команды. У детей в руках фотографии (рисунки, картинки) близких:       Р1 из I команды: I’ve got a grandmother.  ...       — Назови все слова, содержащие данный звук [m] (my, name, from, America, mother, grandmother).       — Класс делится на две команды. Одна команда получает задание: быстро, по памяти написать все заглавные буквы, а другая — маленькие и т. д. 5.      Doing tasks Ex:2,p.21 Что говорит Пэм о своей семье: кто у нее есть и кого нет. Ex:3,p.21 А что рассказывают о своей семье эти сказочные персонажи? Ex:1,p.13 Обведи намеченные точками буквы.   Ex:2 ,p.13 Теперь напиши новые буквы сам. Ex:3,p.13 Напиши буквы, которые передают следующие звуки:[h], [k], [v], [g], [d3], [f], [s]. Ex:4,p.13 Ты знаешь 14 букв английского алфавита. Вспомни и напиши все маленькие буквы. 6.      The end of the lesson All of you stand up! Pupils, our lesson is over! Good-bye.
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

The plan of the lesson

Date:07.10.2013

Grade: 2 "A"

The theme of the lesson: Have you got a…?

The aims of the lesson: a) Educational aim: to encourage pupils to have dialogues and express their opinions. To introduce new words

b) Developing aim: to develop pupil's speech habits and skills, as well s habits in reading, writing, listening and thinking with the help of different activities. To develop pupils interest in the lesson through the games.

c) Cultural aim: to bring up love and interest in the subject, respect of their parents and teachers, accurate speech and neat handwriting.

The type of the lesson: mixed lesson

The methods of the lesson: visual method, explanation, answer-question, game technology.

The procedure of the lesson



  1. Organization moment

  2. Warm-up

One, two, three
Who is he?
He is my father.
One, two, three
What is he?
He is a worker.

  1. Checking up the homework

Ex: 7,8 p.21

  1. Explain the new material of the lesson

The theme of the lesson is: "Have you got a…?" New letters: Jj, Hh

Задание № 21. Научись отвечать на вопрос, есть ли у тебя бабушка и дедушка. Слушай и повторяй:
[r - r - r, æ - æ - æ, n - n - n] grand (3), grandmother (3), a grandmother (3). I have got a grandmother (3). I've got a grandmother (3). I've got a grandmother, her name is Katerina Petrovna. Grandfather (3), a grandfather (3). I've got a grandfather (3). I've got a grandfather, his name is Ivan Pavlovich.
[j - j - j, e - e - e] yes (3). Yes, I have. Yes, I've got a grandmother. Yes, I've got a grandfather, and you?
[ou - ou - ou] no (3).
[O - O - O] not (3). No, I have not. No, I haven't. No, I have not got (3). No, I have not got a grandmother (3). No, I haven't got a grandmother (3). No, I haven't got a grandfather (3).

«Согласись со мной»:
Т: I've got a mother.
Ps: Yes, you've got a mother.
T: I haven't got a grandmother.
Ps: No, you haven't got a grandmother.
Затем это же упражнение выполняется в режиме ученик - ученики.
На уроке 11 можно использовать и разнообразные игры, например:
- Игра-соревнование «Познакомьтесь с моими близкими». Класс делится на две команды. У детей в руках фотографии (рисунки, картинки) близких:
Р1 из I команды: I've got a grandmother.
Р1 из II команды: What's her name?
P1 из I команды: Her name is... .
P2 из II команды: I've got a grandfather. И т. д.
- Игра «Отгадай». На столе разложены обратной стороной фотографии (картинки или рисунки) мам, пап, бабушек, дедушек или карточки с этими словами, написанными по-русски. По команде учителя учащиеся подбегают к столу, берут карточку и становятся в две линейки-команды друг против друга, держа карточки так, чтобы никто не видел, кто на них изображен.
Первый ученик I команды, обращаясь к первому ученику II команды: You've got a grandmother.
Первый ученик II команды, показывая карточку: Yes, I've got a grandmother или No, I haven't got a grandmother, I've got a... .

- Назови все слова, содержащие данный звук [m] (my, name, from, America, mother, grandmother).
- Класс делится на две команды. Одна команда получает задание: быстро, по памяти написать все заглавные буквы, а другая - маленькие и т. д.


  1. Doing tasks

Ex:2,p.21

Что говорит Пэм о своей семье: кто у нее есть и кого нет.

Ex:3,p.21

А что рассказывают о своей семье эти сказочные персонажи?

Ex:1,p.13

Обведи намеченные точками буквы.

Ex:2 ,p.13

Теперь напиши новые буквы сам.

Ex:3,p.13

Напиши буквы, которые передают следующие звуки:[h], [k], [v], [g], [d3], [f], [s].

Ex:4,p.13

Ты знаешь 14 букв английского алфавита. Вспомни и напиши все маленькие буквы.

  1. The end of the lesson

All of you stand up! Pupils, our lesson is over! Good-bye.

© 2010-2022