Модальный глагол I can

Раздел Иностранные языки
Класс 1 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

The plan of the lesson

Күні/Дата/Date:17.02.15.

Топ/Группа/Group: 1«Б,В»

Сабақ/Предмет/Subject: : English

Сабақтың тақырыбы/Тема/Theme: I cannot, Can you…..

Мақсат/Цели/Aim: to revise verb«can».

Objectives: Білімдік/Образовательная/Educational:

- to revise verb can.

-to revise new words.

-to study negative form and question form of can.

Дамытышылық/Развивающая/Developing:

-to develop pupils attention, memory, speech, pronunciation.

- to develop listening, reading skills.

Тәрбиелік/Воспитательная/Bringing-up:

-to bring - up interest to learning English.

Көрнекі құралдар/Оборудование/Resources: book, interactive board, presentation.

Әдебиет/Литература/Literature: a book of the 1 - st class and activity book.

Сабақтың жоспары/ План урока/The plan of the lesson:

1)Greeting.

2)Warm-up activity.

3)Revision of material.

4)Physical training.

5)Presentation of new theme.

6)Fixing of knowledge.

7)Summary.







Content

Time

1

Greeting:

-Good morning girls and boys! I am glad to see you!

- Take your seats! Let's start our lesson.

-Today we will revise new words, verb can. Then we will study negative form can and question form, new words. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it.

- Сегодня на уроке мы с вами повторим слова, глагол саn. Затем мы с вами изучим глагол сан в отрицательной форме и вопросительной форме.

- Ребята, будьте активными на уроке. В конце урока я буду оценивать вашу работу. Не забывайте главное правило не выкрикивать с места, не шуметь.

2мин

T-CL

2

Warm-up activity:

-And now let` s sing a song.

5мин

T-Cl

3

Revision of material:

Play[pleɪ]- играть

Can[kæn]-мочь,могу

Sing[sɪŋ]-петь

Dance[dɑːns]-танец

Swim[swɪm]-плавать

Let`s -[lɛts]-давайте

-And now please tell me what we revise now? (new words).

-Previous lesson we studied verb can. I read you fairytale. Who can tell me this fairytale about can? When we use can?

-Well done!Мы используем can когда говорим что мы умеем делать что-либо. Кто может привести пример? (I can sing, I can dance, Ican play!)

-And now please tell me what we revise now? (verb can).

5мин

T-Cl

4

Presentation of new theme.

bird- [ b3ːd ]-птица

cow- [kaʊ]-корова

climb- [klaɪm]- подниматься

write-[raɪt]-писать

fly- [flaɪ]-летать.

-Ребята, а вы хотите послушать продолжение сказки про Мистера Can?

-Мистер Сан устроил пышный бал в замке Грамматикият. Было очень много гостей. Всем было весело и интересно. Мистер Canтанцевал, говорил: I can dance! И к нему подошел Мистер Вопрос и спросил:Can you fly? Ты умеешь летать? И тут Canзадумался и понял ведь он человек, а люди не умеют летать и он ответил I cannot fly!

-Ребята, давайте сделаем вывод! Вопросительное предложения у нас начинается с глагола Can . А отрицательная форма строится как обычно, но лишь прибавляем частицу not.

I can swim. Я могу плавать.

I cannot fly. Я не могу летать.

Can you fly? Ты можешь летать?

Can-мочь, уметь.

(+) I can sing.

(-) I cannot sing= I can`t sing.

(?) Can you sing?

20мин


P-P

5

Physica ltraining.

Let`s have a rest. (видео).

2мин

T-P

6

Fixing of knowledge.

Open your P.B at page18. ex.1.

-Ребята, сейчас вы должны составить предложения используя can в утвердительной форме, отрицательной форме, и вопросительной форме.

Write, swim. (I can write. I can swim.)

(I cannot write, I cannot swim.)

(Can you write? Can you swim?)

10мин

T-Cl

7

Summary

  • The lesson is over. You may be free. Good bye!

H/w: p.59,ex.4 A.B.

1мин

T-Cl

Teacher:______________

© 2010-2022