- Преподавателю
- Иностранные языки
- Модальный глагол I can
Модальный глагол I can
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 1 класс |
Тип | Конспекты |
Автор | Башкентаева К.Б. |
Дата | 03.01.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
The plan of the lesson
Күні/Дата/Date:17.02.15.
Топ/Группа/Group: 1«Б,В»
Сабақ/Предмет/Subject: : English
Сабақтың тақырыбы/Тема/Theme: I cannot, Can you…..
Мақсат/Цели/Aim: to revise verb«can».
Objectives: Білімдік/Образовательная/Educational:
- to revise verb can.
-to revise new words.
-to study negative form and question form of can.
Дамытышылық/Развивающая/Developing:
-to develop pupils attention, memory, speech, pronunciation.
- to develop listening, reading skills.
Тәрбиелік/Воспитательная/Bringing-up:
-to bring - up interest to learning English.
Көрнекі құралдар/Оборудование/Resources: book, interactive board, presentation.
Әдебиет/Литература/Literature: a book of the 1 - st class and activity book.
Сабақтың жоспары/ План урока/The plan of the lesson:
1)Greeting.
2)Warm-up activity.
3)Revision of material.
4)Physical training.
5)Presentation of new theme.
6)Fixing of knowledge.
7)Summary.
№
Content
Time
1
Greeting:
-Good morning girls and boys! I am glad to see you!
- Take your seats! Let's start our lesson.
-Today we will revise new words, verb can. Then we will study negative form can and question form, new words. I hope the lesson will be interesting for you and you will enjoy it.
- Сегодня на уроке мы с вами повторим слова, глагол саn. Затем мы с вами изучим глагол сан в отрицательной форме и вопросительной форме.
- Ребята, будьте активными на уроке. В конце урока я буду оценивать вашу работу. Не забывайте главное правило не выкрикивать с места, не шуметь.
2мин
T-CL
2
Warm-up activity:
-And now let` s sing a song.
5мин
T-Cl
3
Revision of material:
Play[pleɪ]- играть
Can[kæn]-мочь,могу
Sing[sɪŋ]-петь
Dance[dɑːns]-танец
Swim[swɪm]-плавать
Let`s -[lɛts]-давайте
-And now please tell me what we revise now? (new words).
-Previous lesson we studied verb can. I read you fairytale. Who can tell me this fairytale about can? When we use can?
-Well done!Мы используем can когда говорим что мы умеем делать что-либо. Кто может привести пример? (I can sing, I can dance, Ican play!)
-And now please tell me what we revise now? (verb can).
5мин
T-Cl
4
Presentation of new theme.
bird- [ b3ːd ]-птица
cow- [kaʊ]-корова
climb- [klaɪm]- подниматься
write-[raɪt]-писать
fly- [flaɪ]-летать.
-Ребята, а вы хотите послушать продолжение сказки про Мистера Can?
-Мистер Сан устроил пышный бал в замке Грамматикият. Было очень много гостей. Всем было весело и интересно. Мистер Canтанцевал, говорил: I can dance! И к нему подошел Мистер Вопрос и спросил:Can you fly? Ты умеешь летать? И тут Canзадумался и понял ведь он человек, а люди не умеют летать и он ответил I cannot fly!
-Ребята, давайте сделаем вывод! Вопросительное предложения у нас начинается с глагола Can . А отрицательная форма строится как обычно, но лишь прибавляем частицу not.
I can swim. Я могу плавать.
I cannot fly. Я не могу летать.
Can you fly? Ты можешь летать?
Can-мочь, уметь.
(+) I can sing.
(-) I cannot sing= I can`t sing.
(?) Can you sing?
20мин
P-P
5
Physica ltraining.
Let`s have a rest. (видео).
2мин
T-P
6
Fixing of knowledge.
Open your P.B at page18. ex.1.
-Ребята, сейчас вы должны составить предложения используя can в утвердительной форме, отрицательной форме, и вопросительной форме.
Write, swim. (I can write. I can swim.)
(I cannot write, I cannot swim.)
(Can you write? Can you swim?)
10мин
T-Cl
7
Summary
-
The lesson is over. You may be free. Good bye!
H/w: p.59,ex.4 A.B.
1мин
T-Cl
Teacher:______________