Презентация к уроку My pet is ill в 4 классе

Раздел Иностранные языки
Класс 4 класс
Тип Презентации
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок английского языка в 4 классе на тему «Му Pet is ill».

Цели и задачи урока:

- автоматизировать употребление Л.Е. по теме «Pets and Animals».

- автоматизировать навыки Д.Р.

- обучать просмотровому чтению

- обучать письму по теме

- автоматизировать употребление грамматического материала (глаголы to be, to have, модальный глагол «can», глаголы движения)

- развивать способность к речевому общению на английском языке

- развивать память, мышление, внимание

- развивать доброту и любовь к животным и окружающему миру.

Используемые учебные пособия:

УМК «English 4» под редакцией Л.М. Лапицкой, Т.Ю. Севрюковой, А.М. Калишевич, Н.М. Седуновой.

Используемое оборудование:

- компьютер

-проектор

-аудиозаписи

-видеозаписи




Ход урока:

I этап.


  1. Организационный момент. Постановка целей и задач.

  • Good morning, children. I am glad to see you. How are you? Look at the blackboard and say what our today's topic is.( на мультимедиа My pet is ill) Today we'll continue learning our topic «Pets of the family», we'll remember the name of pets and animals, listen to the «Dr. Monday» song and sing this song, we'll learn new words, do some lexical exercises and, of course, we'll try to act out some situations. But before this let's train our tongues. Look at the blackboard.


  1. Фонетическая зарядка.

  • To speak English well you should pronounce the sounds correctly. Let's train the sound [t] Repeat after me(повторяют прилагательные)

  • And now, please, let's translate these adjectives. Read and translate.

  • Give opposite to these adjectives.(называют антонимы и на экране появляются правильные ответы)

  • Now, please, name animals and pets with the sound [t] (видят и называют)

II этап.


  1. Song «Dr. Monday».

На экране показываю картинку несчастного животного.

-Look at this unhappy animal. My pet is sad. My pet doesn't play, my pet doesn't eat. Why? My pet is ill. I go to the vet. Why? My pet is ill. The vet helps pets. The vet's name is Dr. Monday.

- Can you tell me who is a vet? Open your books at p.83 ex.1.(раздаю небольшие листы)

- Listen to the song and write down on your papers the names of the pets which you will hear at this song.( слушают музыку)

- Now, please, let's check up the names of the pets. ( a dog, a cat, a snake)

- Tell me, pupils, can Dr. Monday help the snake?

- Now, please, read and translate.

- Let's act out this song. ( Max will be the author, Nastya is the first visitor)

- Let's sing this song together.


  1. Story. Обучение восприятию речи на слух.

  • Open your books at the p. 84 Ex. 2a. Look at the pictures and say what pets you see?

  • Now, please, listen to the dialogue and try to answer: What does Dr. Monday recommend?


  1. Выполнение упражнения к тексту.

  • Look at p.85 Ex. 2b. Listen to the dialogue once again and match the sentences to the pictures.

  • Now, please, let's check up your task.


  1. Обучение диалоговой речи.

  • Let's act out the dialogue in pairs. The class may decide who the best actors are? (Чтение по ролям)


  1. Физкультминутка.

Проводится с применением компьютера.


  1. Обучение диалогической речи.

  • Look at p. 85 Ex. 3. Let's read and translate!

  • I see you have taken your ill and unhappy pets with you. According to this help box do the dialogue in pairs. The idea is: Your pet is ill. Take it to the vet. I'll give you some minutes to make the dialogue.

III этап


  1. Подведение итогов.

  • Our lesson is over. Thank you for your good work. Your marks are…


  1. Рефлексия.

  • Do you like our lesson? What do you like to do? Now, please, show me your mood at our lesson. Take one of these smiles and hang it on a blackboard.


  1. Домашнее задание.

- P. 86 Ex. 4




© 2010-2022