Конспект урока по английскому языку Давайте поиграем

Раздел Иностранные языки
Класс 2 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Давайте поиграем!

Урок английского языка во 2-м классе

ХОД УРОКА

Teacher: Давайте отправимся в гости к Карлсону, кото­рый очень любит детей, игры и разные шалос­ти. Но Карлсон не знает ни ваших имен, ни от­куда вы, ни чем вы любите заниматься. Давайте расскажем ему об этом.

Учитель берет в руки куклу "Карлсон " и начинает раз­говаривать с учащимися, предварительно раздав де­тям карточки с названиями стран.

1. - Who are you?

  • I'm Marina.

  • How old are you, Mai in. i'

  • I'm seven.

  • Where are you from?

  • I'm from Russia.

2. - Who are you?

  • I'm Fred.

  • How old are you, Fred '

  • I'm seven, too.

  • Where are you from?

  • I'm from Great Britain.

3. - What's your name '

  • My name is Bill.

  • How old are you, Bill0

  • I'm eight.

  • Where are you from? -I'm from America.

Teacher: Ну, вот теперь мы знакомы и можем начать играть.

На парте разложены разные по форме и цвету игрушки.

Teacher: Roma, come here. Take any toy you like and tell us what you like to play with?

К доске выходит ученик, выбирает игрушку и расска­зывает.

Pupil 1: It's a cat. It's white. It's small. It can run and jump. I like to play with it.

Pupil 2: It's a fox. It's red. It's not big and it's not small. It can run. I like to play with my fox. But my friend Olga likes to play with her dog. Her dog is yellow. It is big. It can do tricks. It's funny.

Teacher: Ребята, а Карлсон хочет задать вам свои вопросы.

Карлсон: Dasha, have you got a friend?

Dasha: Yes, I have.

Карлсон: Who is she?

Dasha: She is Mary.

Карлсон: What is Mary?

Dasha: She is a pupil.

Карлсон: What do you like to play with?

Dasha: I like to play with my tiger.

Карлсон: What colour is your tiger?

Dasha: My tiger is yellow and brown.

Карлсон: What can your tiger do?

Dasha: My tiger can jump very well.

Карлсон: Thank you, Dasha.

Teacher: Are you tired?

Pupils: Yes, we are.

Teacher: Do you want to do morning exercises?

Pupils: (хором) Yes, we do.

Teacher: {включает запись зарядки) Let's do morning exercises. Don't forget to sing and dance.

А теперь давайте покажем Карлсону, как мы умеем писать. Вы должны вставить подходящее слово в пред­ложение.

Учитель. раздает детям карточки с заданием.

Вставь пропущенное слово:

Is, has, mother, name, friend, America.

1. What is your ...?

  1. Sam ... got a friend.

  2. His friend is from ...

  3. My ... is a teacher.

  4. My ... is seven.

  5. My cat ... white.

Teacher: Пока вы писали, Карлсон тоже не сидел, сложа руки, он написал рассказ о себе и хочет вам его прочитать. Послушайте о чем же он написал и перескажите его.

Карлсон: I'm Carlson. I'm from Russia. I'm big. I'm not a pupil. I like to play very much. I like to eat sweets very much. My best toys are dogs, cats and balls. I have not got a mother or a father. I have not got a friend, either.

Teacher: Что рассказал Карлсон?

Nick: He is Carlson. He is from Russia. He is big. He is not a pupil. He likes to play very much. He likes to eat sweets very much. His best toys are dogs, cats and balls. He has not got a mother or a father. He has not got a friend, either.

Teacher: Вы отлично поработали сегодня, ребята, и я думаю, что у Карлсона, наконец-то, появились друзья.

© 2010-2022