- Преподавателю
- Иностранные языки
- Рабочая тетрадь для профессии Автомеханик
Рабочая тетрадь для профессии Автомеханик
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 11 класс |
Тип | Конспекты |
Автор | Голобокова А.М. |
Дата | 29.08.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
41
РАБОЧАЯ ТЕТРАДЬ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
ПРОФЕССИЯ «АВТОМЕХАНИК»
ГБПОУ СО
«Балашовский политехнический лицей»
2015
Unit 1.ОБЩЕЕ ПОВТОРЕНИЕ.
Present simple tense
Ex. 1. Преобразуйте следующие предложения, употребив подлежащее в единственном числе и изменивсоответственно форму сказуемого.
1. They often go fishing and catch nothing.
2. My friends work in London; they buy and sell cars.
3. They sit at the window and watch the traffic.
4. These apples are very green.
5. My friend like meat, but do not like fish.
Ex.2. Выберите правильную глагольную форму.
1. Stan have/has breakfast at half past seven.
2. Karen does not have/has breakfast.
3. My father work/works in Cardiff.
4. He does not like/likes travelling.
5. He does not work/works on Saturdays.
6. My parents live/lives in a big flat.
7. What does your father do/does?
Ex.3. Составьте предложения, поставив слова в нужном порядке.
1. always - France - to go - we - spring - in.
2. stay - hotel - a - usually - we - in.
3. sometimes - train - go - we - by.
4. children - with - never - our - us - come.
5. we - restaurant - go - a - often - evenings - Friday - to - on.
Ex. 4. Откройте скобки, употребив глагол в нужной форме.
1. I ………………. to the University at 8.40 a.m. (come)2. The lectures usually ………………………. at 8.50 a.m. (start) 3. After lessons Ann …………………………..to the library. (go)4. We ……..on Sundays. (not study) 5. Andrew ………. a lot of English words. (know) 6. Nobody … ………….me with my homework. (help)7. ………….. your group-mates ……..all the lectures? (attend)8. Our teacher never ………………………. late. (come)9. Sandra … ……………many friends at the university. (not have)10. Students …………………. new words before the lesson. (revise)11. Henry is very shy so he never …………… in students' conferences. (take part)12. On Saturday we have only two pairs of lessons. For that reason everybody … ……….time to go to the library.(have)
Ex.5. Задайте вопросы к следующим предложениям, начиная со слов в скобках.
-
Mary has three pairs of lessons every day. (How many…)______________________________________
2. My mother makes cakes for special occasions.(When…)___________________________________________
3. Joanne and Susan go to the swimming-pool twice a week. (How often…)_________________________________
4. Angela teaches Management at the university. (What subject…)___________________________________________
5. Mohamed comes from Saudi Arabia. (Where…)___________________________________________
6. Our teacher brings us a lot of English magazines every lesson.(Who…)_________________________________
7. Most people in Russia live in blocks of flats. (Where…)___________________________________________
8. Helen lives with her aunt because she doesn't have a flat. (Why…)_____________________________________________
Ex.6. Составьте предложения по модели.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Unit 2.МАТЕМАТИЧЕСКИЕ ДЕЙСТВИЯ, ЦИФРЫ И ЧИСЛА.
Ex. 1.Переведите предложения.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 2. Прочитайте тексты и ответьте на вопросы.
A. B.
A. Look at the picture. These are different shapes. They are triangles, squares, rectangles and circles. Triangles have three sides and three angles. Squares and rectangles have four sides. Squares have four equal sides, but rectangles have two equal sides. Circles do not have angles or sides.
B. Look at the picture. These are different objects. This is a box, a wheel, a frame, a door and a pair of nails. They have different shapes. The box is square. The door is not square, it is rectangular. The nails are circular. The wheel is circular too. The frame is triangular.
A
1.What shapes are these?______________________________
2.Do triangles have three sides?_________________________
3.Do they have three angles?___________________________
4.Do squares have four or two equal sides?________________
5.Do rectangles have four equal sides?____________________
6.Circles do not have angles or sides, do they?_____________
1.Do these objects have different shapes?_________________
2.What shape is the box?______________________________
3.Is the door square or rectangular?______________________
4.Are the nails circular?________________________________
5.The wheel is circular, isn't it?__________________________
6.What shape is the frame?_____________________________
Ex.3. Напишите цифры числами.
Ex.4. Вставьте слова в пропуски.
Ex.5. Опишите параметры предметов по образцу.
EXAMPLE: A: How wide is the wall?
B: It's 60 centimetres wide.
A: How long is it?
B: It's 10 metres long.
A: How high is the wall?
B: It's 3 metres high.
Ex. 6*. Переведите следующий текст на русский язык.
The test section is a metal cylinder 2 ft 6 in long, 6 in id and 6.25 in od. Both ends of the cylinder have glass plates 1/4 in thick. An admission port1 2.7 in diametre is at each end of the cylinder.
1 in = 1 inch = 2.54 cm
1 ft = 1 foot = 12 inches = 0.3048 m
id = inner diametre - внутреннийдиаметр
od = outer diametre - внешнийдиаметр
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 7*. Вставьте на место пропусков слова из списка.
Ex. 8. Дополните пропуски, написав цифры словами.
Ex.9. Прочитайте и соедините части предложений.
Ex. 10*.Вставьте слова из рамки на место пропусков.
Unit 3.ФИЗИЧЕСКИЕ ПОНЯТИЯ И ЯВЛЕНИЯ.
Ex.1.Изучите слова, составьте с каждым из них по словосочетанию.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex.2. Прочитайте и переведите.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex.3. Соедините слова и их перевод.
Ex.4*.Найдите ответ на вопрос.
Ex.5.Переведите предложения по образцу, соблюдая пример.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 6*.Дополните статью подходящими из списка словами.
Ex. 7.Прочитайте текст, выпишите предложения стоящие в passivevoice.
Matter.
Every substance or material we come in contact with can be divided into particles known as molecules, molecules are composed of smaller units or atoms, and modern physical methods have shown that the atom consists of a nucleus with a positive charge surrounded by a number of electrons which revolve about the nucleus. The total positive charge of the nucleus is equal to the total negative charge of the electrons the nucleus is surrounded with. Matter can exist in four states: solid, gas, liquid and plasma.
Words to text:
1. particle - частица 2. to be composed of- состоятьиз
3. nucleus - ядро 4. charge - заряд
5. to surround - окружать 6. solid - твердоетело
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 8. Прочитайте и переведите письменно.
Angle (n); to deflect (v); decomposition (n); to encourage (v); failure (n); friction (n); to introduce (v); to investigate (v); investigation (n); particularly (adv); to perform(v); to prove (v); spare (adj); solid (n); successful (adj); source (n); thoroughly (adv).
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
UNIT 4.ПРОМЫШЛЕННОСТЬ, ТРАНСПОРТ, ПРОФЕССИЯ.
Ex. 1. Прочитайте текст, заполните таблицу по тексту.
Ex. 2.Выберите верный перевод слова.
Ex. 3.Прочитайте текст, ответьте на вопросы после текста.
Ex.4. Напишите на месте пропусков слова, которые приходят вам в голову, при покупке нового автомобиля.
Ex. 5.Соедините факторы с их значениями.
Ex.6. Прочитайте текст и выполните задания.
Ex.7. Изучите рисунок мотоцикла и дополните пропуски.
Ex.8. Заполните таблицу.
Ex.9*.Составьте мини диалоги , используя информацию.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex.10*.Заполните пропуски в предложениях словами из рамочки.
Ex. 11.Сделайте надписи верно, следуя образцу.
Ex. 12.Соотнесите части авто с названиями.
a)
b)
Ex.13. Прочитайте. Письменно переведите, укажите к какой части речи относятся слова.
Ex.14. Ответьте на вопросы.__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 15 *.Вставьте нужные по смыслу слова, опираясь на упражнение 11.
Ex. 16. В следующих предложениях определите видо-временные формы глагола и укажите их инфинитив. Переведите.
1. The first Russian trucks came off the assembly lines in 1924.
2. There are many sources of power.
3. The motor car will be much greater.
4. He was shown the way to the plant.
5. This method will be widely used in automobile industry
Ex. 17*.Сделайте письменный перевод статьи.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 18*.Дополните пропуски словами из предыдущего упражнения.
Ex. 19*.Раскройте скобки, употребив глагол в нужной форме.
Ex.20. Закончите предложения, выбрав соответствующие по смыслу окончание.
Ex. 21*.Вставьте в пропуске слова из списка
Ex. 22.Соедините начало и конец высказывания.
1. The power plant includes
a) the major components of the control system, by which the driver directs the car.
2. The power train includes
b) the engine, fuel, electrical, exhaust, lubrication, and coolant systems.
3. Steering and brake systems are
c) the transmission and drive systems, including the clutch, differential, and drive shaft.
4. Suspension, stabilizers, wheels, and tires
d) are all part of the running gear, or support system.
Ex. 23.Откройте скобки, выбрав нужный глагол по смыслу.
Suspension systems, which (include/make) springs and shock absorbers, cushion the ride and help protect the vehicle from being (damaged/used) by bumps, heavy loads, and other stresses.
Ex. 24. Дополните предложения словами из списка.
by; support; starts; as; over.
Wheels and tires ________the vehicle on the roadway and, when rotated ____ powered axles, propel the vehicle forward or backward. Steering and braking systems provide control ____ direction and speed. An electrical system _______ and operates the engine, monitors and controls many aspects of the vehicle's operation, and powers such components _____ headlights and radios.
Ex. 25.Соедините цифры и названия
Ex. 26.Переведите следующие слова.
Ex. 27. Прочитайте текст и выполните задание.
Заполните пропуски в предложениях в соответствии с текстом.
Ex. 28*. Прочитайте текст, и выполните задание: отметьте верны ли утверждения.
Ex. 29. Ответьте на вопросы.
Ex. 30.Соедините английские и американские эквиваленты.
Ex.31. Дополните схему словами из списка.
Ex.32. Переведите слова на английский язык.
Ex. 33*. Заполните таблицу, с помощью словаря.
34. Какие материалы чаще используются в машиностроении? Распределите по популярности.
Ex. 35.Прочитайте текст. Подчеркните подходящееслово.
Ex. 36. Поставьте слова в правильном порядке.
Ex. 37*. Выберите верное значение для данных слов.
jumble, piston, hood, core, wire, plug, combustion
1. the metal cover over the engine of a motor car (protective cover over the engine of a motor car).
2. piece or length of metal in the form of a thread.
3. a lot of different things mixed together in an untidy order, without any order.
4. chemical activity which uses oxygen to produce light and heat.
5. central or most important part of anything (of an engine).
6. a part of an engine consisting of a short solid piece of metal inside a tube, which moves up and down
Ex. 38. Дополните предложени словами.
UNIT 5. ОБОРУДОВАНИЕ, РАБОТА.
Ex.1. Подчеркните в каждом из предложений модальный глагол или его эквивалент. Переведитенарусскийязык.
1. Drivers must be very attentive on the roads.
2. The mechanic should repair our car for three days.
3. The students are to do their laboratory work on Friday.
4. I shall be able to inspect your automobile tomorrow.
Ex. 2. Заполните таблицу, образуя указанные части речи, и переведите их.
VERB
NOUN
ADJECTIVE
move
…
…
connect
…
compress
…
…
…
increase
…
ignition
…
…
mixture
…
…
displacement
leakage
….
…
…
useful
…
…
…
rotational
….
…
…
Ex. 3. Переведите предложения.
Ex. 4. Расположите пункты в правильном порядке.
Ex.5. Вставьте слова на месте пропусков.
Ex. 6. Переведите предложения. Поставьте их в вопросительную и отрицательную форму.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 7. Дополните предложения подходящими по смыслу словами из рамочки.
use; allows; arranged; delivers; raises.
Some premium batteries also _____ a new type of "spiral-wound" cell construction instead of flat plates. This _______ a greater surface area for higher power density. The six battery cells are __________ like beverage cans in a six-pack. The result is a very compact, efficient design that ________ more cranking amps during the initial three to five seconds of cranking. The spiral-wound cells also produce a slightly higher voltage that _________ the battery's overall voltage output by 15 percent for added cranking power.
1.Mechanism which is used to stop the car.
a) clutch; b) brakes; c) gearbox; d) steering system.
2.Mechanism which is used to guide the car.
a) clutch; b) brakes; c) gearbox; d) steering system.
3.Mechanism which engages or disengages the engine and the car wheels.
a) clutch; b) brakes; c) gearbox; d) steering system.Ex. 8. Выберите и запишите соответствующий описанию механизм.
3.Mechanism which engages or disengages the engine and the
car wheels.
a) clutch; b) brakes; c) gearbox; d) steering system.
4.Mechanism which is used to change the speed of the car.
a) clutch; b) brakes; c) gearbox; d) accelerator.
Ex. 9. Ответьте на вопросы письменно.
-_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ex. 10*.Соедините слова с их значениями.
Ex.11. Прочитайте текст. Заполните таблицу.
Ex.12. Отметьте согласны ли вы с утверждениями.
Ex. 13.Прочитайте и переведите текст. Ответьте на вопросы.
Ex. 14.Заполните таблицу.
Ex. 15.Прочитайте и переведите текст.
Ex. 16.Поставьте слова в нужную форму.
Приложения.
Список используемой литературы
-
Сахарова Н.С. «Современный автомобиль простыми словами». Оренбург,1999
-
Шляхова «Автомобиль простыми словами»
-
Мари Каванах «Английский для автомобильной индустрии», Оксфорд , 2010
-
Бгашев В.Н. «Английский для студентов технических специальностей», Москва, 2005
-
ДевидБонеми «Английский для технических специальностей»,Longman, 1996
-
«Технология и будущее», Richmond, 2008
-
Дубровская С.Г. «Английский для технических вузов», Москва, 2010
-
Хоменко С.А. «Базовый курс английского языка», Минск, 2004
-
Марк Иббатсон «Профессиональный английский для инженеров», Cambridge , 2009