- Преподавателю
- Иностранные языки
- На тему: Computers - Компьютеры
На тему: Computers - Компьютеры
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Шашкина А.А. |
Дата | 21.02.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
Министерство образования и науки Самарской области
государственное бюджетное образовательное учреждение среднего профессионального образования
ТОЛЬЯТТИНСКИЙ МАШИНОСТРОИТЕЛЬНЫЙ КОЛЛЕДЖ
Методическая разработка открытого урока
по дисциплине «Английский язык»
на тему: «Computers»
Тольятти 2013-2014 уч. год
«одобрено»
методической комиссией
Председатель
_________ Шмелева Н.П.
_________________2013г.
«СОГЛАСОВАНО»
Зам. директора по НМР
__________С.А.Свитов
_______________2013г.
«УТВЕРЖДАЮ»
Зам. директора по учебной работе
_________________ А.Н. Мазаев
_______________________ 2013 г.
Составитель: ___________Шашкина А.А., преподаватель английского языка ГБОУ СПО ТМК
Методическая разработка по теме «Computers» разработана на основе Федерального государственного образовательного стандарта (далее - ФГОС) по специальности среднего профессионального образования (далее - СПО).
Методическая разработка предназначена для проведения открытого урока по английскому языку среди студентов I-ого курса.
ГБОУСПО ТМК, 2013
Пояснительная записка
В настоящее время компьютеризация прочно вошла в нашу жизнь. Компьютеры проникли во все сферы экономики и народного хозяйства: промышленность, управление, банковское дело, торговлю. Повышение уровня образования так же тесно связано с использованием компьютеров, что и обусловило выбор темы данной методической разработки.
Методическая разработка по теме «Computers - Компьютеры» разработана на основе Федерального государственного образовательного стандарта (далее - ФГОС) по специальности среднего профессионального образования (далее - СПО).
Методическая разработка предназначена для проведения открытого урока по английскому языку среди студентов I-ого курса. Разработка содержит информацию направлению на улучшение качества знаний в компьютерной сфере.
Цель разработки состоит в формирование основ информационной культуры на уроке английского языка. Основными задачами является:
-
развить интерес к английскому языку и информатике;
-
углубить и расширить знания по данной теме;
-
научить работать с текстом;
-
ознакомить со специальной лексикой;
-
развивать навыки говорения, чтения, письма.
Методическая разработка включает в себя тематический текст с выделенными новыми словами для тренировки компьютерной терминологии. Точное и полное понимание текста осуществляется путем изучающего чтения. Выполнение упражнений после прочтения поможет закрепить новую лексику и знания содержания текста. В конце разработки представлен тест из 10-ти вопросов для самостоятельной работы студентов, также имеется список используемой литературы.
Материал разработки позволит студентам овладеть компьютерной терминологий на английском языке и поможет, в будущем, использовать полученные знания на практике (в работе), также методическая разработка окажет действенную помощь преподавателям английского языка в осуществлении межпредметных связей.
Technological progress
Computers
Pre-reading task:
-
Do you have a computer at home?
-
Do you use a computer at college? What do you use it for?
-
What programs did you use and why?
-
What is the Internet?
-
Do you use the Internet at home?
-
Read and translate the text:
As well as the hardware (= the machines), you also need software (= the programs needed to work the machines). These programs are on disks, for example: the hard disk inside the computer, or floppy disks or on CD-ROMs (= Compact Disc Read Only Memory, a CD on which you can put a large amount of information).
В Operating a computer
Using the mouse, you can do a number of things by clicking on different icons (= moving the mouse to point at different pictures at the top of the screen).
С What do people use computers for?
-
Many people use their computers for word processing, for example: writing letters and reports.
-
A lot of business people use spreadsheets (= a program used to enter and arrange numbers and financial information) and databases (= programs which allow you to store, look at or change a large amount of information quickly and easily).
-
Some people also use graphics (= the pictures and symbols a computer program can produce).
D Important vocabulary
More and more people are becoming computer-literate (= have experience of working with computers and know how to use them) as many programs and machines are so user-friendly (= easy to use). You can now connect your computer to computers all over the world using the Internet. People send each other e-mail (electronic mail) messages using this system or network.
If your computer is slow it may need more memory. It may crash (= stop working) if there is not enough memory or if it has a bug (= a software problem; also a virus). Make sure you make a back-up copy of your work (= an extra copy on a floppy disk).
Exercises
-
Add another word, abbreviation, or part of a word, to complete common 'computer' words and phrases.
-
Can you remember what these symbols mean?
-
Complete this text about using a computer for word processing.
graphics (х2) printed computer down save (х2) back-up (х2) cut
I wrote a report on the 1) … this morning. When I finished, I 2) …. out two copies - one for me and one for my boss. Then, without any warning, the computer went 3) … and I'm afraid I lost the whole document. This is very unusual because normally I 4) … the data while I'm writing and then make a 5) … copy when I have finished; this morning I forgot.
Anyway, I gave the report to my boss, hoping that she would not ask me to change it in any way.
She did. She thought it was a bit long and said it would be better if I used more 6) … to illustrate some of the written information. She also thought it would make the report look more attractive.
I went back and rewrote most of the report when the computer was OK, only I 7) … part of
the middle section which was rather repetitive, and I added extra 8) … as my boss advised.
It did look better by the time I'd finished, and this time I remembered to 9) … it and make a 10) … copy.
Check your knowledge!
Answer the questions:
-
The programs needed to work the machines are …
-
software b) hardware
-
The machines needed to work the programs are …
a) software b) hardware
-
Using the …, you can do a number of things by clicking on different icons.
-
keyboard b) mouse
-
A program used to enter and arrange numbers and financial information.
-
spreadsheets b) graphics
-
A computer program can produce the pictures and symbols.
-
spreadsheets b) graphics
-
People who have experience of working with computers and know how to use them are …
-
computer-literate b) literate-computer
-
You can now connect your computer to computers all over the world using the …
-
another computer b) Internet
-
What is e-mail?
-
electrical mail b) electronic mail
-
An extra copy on a floppy disk is …
-
memory b) back-up copy
-
Bug is…
-
a hardware problem b) a software problem
Answers to the exercises
1 Exercise
-
Software
-
a word processor
-
floppy disk
-
user-friendly
-
computer-literate
-
keyboard
-
a computer program/programmer/game
-
CD-ROM
-
laser printer
-
laptop
-
spreadsheet
-
e-mail
2 Exercise
-
cut
-
print
-
save the data in this document
-
open a new document
-
open an existing document
-
copy
-
paste
3 Exercise
-
computer
-
printed
-
down
-
save
-
back-up
-
graphics
-
cut
-
graphics
-
save
-
back-up
Список используемой литературы
-
English Vocabulary in use - Stuart Redman. Pre-intermediate and Intermediate. Cambridge University Press, p. 266, 1997
-
Мюллер В.К. Англо-русский и русско-английский словарь. - М.: Эксмо, p.698, 2008.
-
macmillanenglish.com
-
onestopenglish.com