- Преподавателю
- Иностранные языки
- Урок для начальных классов
Урок для начальных классов
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 2 класс |
Тип | Другие методич. материалы |
Автор | Бекниязова Г.И. |
Дата | 14.02.2016 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Урок
PEOPLE IN THE FAMILY
Цели урока:
-
Введение и первичное закрепление лексического материала;
-
Обучение чтению;
-
Обучение диалогическому высказыванию.
Оборудование:
Кассета, магнитофон, карточки, игрушки
Ход урока
I. Приветствие в сообщение целей урока
- Hello, hello, hello to you, (Hello, hello, hello to you, hello dear teacher, nice to meet you too!)
- Hello, hello nice to meet you!
- Seat down please.
Приветствуют учителя.
- Well, today we speak about toys, learn the new words and get to if dogs and cats are friends.
II. Речевая разминка
- What toys have you got? (I have got .....)
- Where do you put the toys, ( I put my toys on/into/under/near ....)
- Where do you take them from? (I take them from?)
Отвечают на вопросы, слабым ученикам можно раздать опоры.
- Thank you for your answers.
III. Основной этап
- Look at the picture and try to guess what words you'll learn.
Высказывают предположения.
- Let's listen to the tape recorder (48) and repeat the words.
Работа с кассетой повторяют за диктором.
- Now, look at the picture again and say where are you put the toys.
Ученики работают фронтально, затем учитель может попросить учеников разделиться на команды и попробовать по памяти сказать, где находятся игрушки.
- Thank you for your answers, I see you've learnt the new words well.
- It's time to read.
- Open your books and p. 5 and find ex. 4. Children, read the task after me.
Читают слова.
- Help me to make a rule. (Правило чтения)
- Буквосочетание - the letters - читается как звук - name the sound, sound the symbol - в слове - the word.
- Буквосочетание - the letters - читается как звук - name the sound, sound the symbol - в слове - the word.
- Now, let's read ex. 4 p. 5. Children, read the task after me.
- Read this exercise one by one. Helen, start please,
Учащиеся читают слова по цепочке.
IV. Физкультминутка
- Are you tired? Let's have a rest, work in groups.
У учителя на столе находятся игрушки, он говорит команды членам команды, куда положить игрушки. Побеждает та команда, которая выполнила команды без ошибок.
- Thank you children.
V. Продолжение работы
- You now if dogs and cats are friends?
- What do you think? (Ученики высказывают свое мнение)
- Let's read the story "Rex and the picture" and find the answer.
Чтение рассказа.
- Let's read and translate one by one. ( Ученики читают, а затем переводят по одному предложению.)
- Do you like the story? Then tell us why you like it. Can you answer the question?
- What does Nick like to do?
- Can he draw well?
- What does he draw?
- Are Rex and Nick good friends?
- Does Rex like cats?
- What does he begin to do?
- What does Nick say to dog?
- Well, thank you I see you've read the story very attentive, so you can do next exercise well/
- Find ex. 6 read the task. Let's work in the three groups and one group proves on sentence.
Каждой группе лается одно утверждение, которое она должна доказать, используя текст в качестве опоры.
- Read out your sentences from the text to prove tour statement.
Для проверки задания можно вызвать по одному ученики из группы, остальные ученики могут дополнять своего одноклассника.
- Thank you a lot.
- Have you got pets at home?
- Work in pairs and ask each other about your pets.
Слабым ученикам нужно раздать карточки-опоры со следующими вопросами:
1) Have you got a pet?
2) What pet have you got?
3) Do you like it?
4) What is its name?
5) Do you go for a walk with it?
Работа в парах, контроль диалога осуществляется учителям во время работы в парах.
- Let's listen to you and the other must ask you the questions about your pets then. (Ученики продолжают работать с карточками-опорами.)
VI. Подведение итогов урока и выставление оценок
Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.
- What new words do you know?
- What did we do today?
- Who is number one today?
- Today I like your work. Give me your record-books.
Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.
- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell?
VII. Объяснение домашнего задания
- Pupils, open your record-books and put down your home task: L 47 (4, 9), WB (47).
Good morning, when it's morning,
Good night, when it's night,
And when it's time to go away
Good-bye, good-bye, good-bye.
- Good-bye, children.