Урок для начальных классов

Раздел Иностранные языки
Класс 2 класс
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок

PEOPLE IN THE FAMILY

Цели урока:

  • Введение и первичное закрепление лексического материала;

  • Обучение чтению;

  • Обучение диалогическому высказыванию.

Оборудование:

Кассета, магнитофон, карточки, игрушки

Ход урока

I. Приветствие в сообщение целей урока

- Hello, hello, hello to you, (Hello, hello, hello to you, hello dear teacher, nice to meet you too!)

- Hello, hello nice to meet you!

- Seat down please.

Приветствуют учителя.

- Well, today we speak about toys, learn the new words and get to if dogs and cats are friends.

II. Речевая разминка

- What toys have you got? (I have got .....)

- Where do you put the toys, ( I put my toys on/into/under/near ....)

- Where do you take them from? (I take them from?)

Отвечают на вопросы, слабым ученикам можно раздать опоры.

- Thank you for your answers.

III. Основной этап

- Look at the picture and try to guess what words you'll learn.

Высказывают предположения.

- Let's listen to the tape recorder (48) and repeat the words.

Работа с кассетой повторяют за диктором.

- Now, look at the picture again and say where are you put the toys.

Ученики работают фронтально, затем учитель может попросить учеников разделиться на команды и попробовать по памяти сказать, где находятся игрушки.

- Thank you for your answers, I see you've learnt the new words well.

- It's time to read.

- Open your books and p. 5 and find ex. 4. Children, read the task after me.

Читают слова.

- Help me to make a rule. (Правило чтения)

- Буквосочетание - the letters - читается как звук - name the sound, sound the symbol - в слове - the word.

- Буквосочетание - the letters - читается как звук - name the sound, sound the symbol - в слове - the word.

- Now, let's read ex. 4 p. 5. Children, read the task after me.

- Read this exercise one by one. Helen, start please,

Учащиеся читают слова по цепочке.

IV. Физкультминутка

- Are you tired? Let's have a rest, work in groups.

У учителя на столе находятся игрушки, он говорит команды членам команды, куда положить игрушки. Побеждает та команда, которая выполнила команды без ошибок.

- Thank you children.

V. Продолжение работы

- You now if dogs and cats are friends?

- What do you think? (Ученики высказывают свое мнение)

- Let's read the story "Rex and the picture" and find the answer.

Чтение рассказа.

- Let's read and translate one by one. ( Ученики читают, а затем переводят по одному предложению.)

- Do you like the story? Then tell us why you like it. Can you answer the question?

- What does Nick like to do?

- Can he draw well?

- What does he draw?

- Are Rex and Nick good friends?

- Does Rex like cats?

- What does he begin to do?

- What does Nick say to dog?

- Well, thank you I see you've read the story very attentive, so you can do next exercise well/

- Find ex. 6 read the task. Let's work in the three groups and one group proves on sentence.

Каждой группе лается одно утверждение, которое она должна доказать, используя текст в качестве опоры.

- Read out your sentences from the text to prove tour statement.

Для проверки задания можно вызвать по одному ученики из группы, остальные ученики могут дополнять своего одноклассника.

- Thank you a lot.

- Have you got pets at home?

- Work in pairs and ask each other about your pets.

Слабым ученикам нужно раздать карточки-опоры со следующими вопросами:

1) Have you got a pet?

2) What pet have you got?

3) Do you like it?

4) What is its name?

5) Do you go for a walk with it?

Работа в парах, контроль диалога осуществляется учителям во время работы в парах.

- Let's listen to you and the other must ask you the questions about your pets then. (Ученики продолжают работать с карточками-опорами.)

VI. Подведение итогов урока и выставление оценок

Учитель спрашивает детей, что нового они узнали, чем занимались на уроке, чья работа на уроке была лучшей.

- What new words do you know?

- What did we do today?

- Who is number one today?

- Today I like your work. Give me your record-books.

Учитель выставляет каждому ученику оценку, комментируя ее.

- Have a look at your previous dictations. Who has got any questions come to me after the bell?

VII. Объяснение домашнего задания

- Pupils, open your record-books and put down your home task: L 47 (4, 9), WB (47).

Good morning, when it's morning,

Good night, when it's night,

And when it's time to go away

Good-bye, good-bye, good-bye.

- Good-bye, children.



© 2010-2022