- Преподавателю
- Иностранные языки
- Конспект по английскому языку для 4 класса «Past Simple»
Конспект по английскому языку для 4 класса «Past Simple»
Раздел | Иностранные языки |
Класс | 4 класс |
Тип | Конспекты |
Автор | Тяпкина С.В. |
Дата | 02.02.2014 |
Формат | docx |
Изображения | Есть |
«Past Simple. » 4 класс
Цель:
выявить уровень актуализации знаний по теме «Past Simple ».
Задачи:
-коммуникативная: научить общаться на английском языке
-образовательные: закрепить знания, совершенствовать речевую деятельность, совершенствовать диалогическую речь.
-развивающие: развивать фонологические навыки, развивать память, речь, мышление, умение слушать других
- воспитательные: воспитывать любовь к предмету, трудолюбие, аккуратность, уважение друг к другу.
Литература:
Virginia Evans, Jenny Dooley «Английский в фокусе 4 класс»
Оборудование:
-
Мультимедийный проектор, экран
-
Spotlight 4 DVD-ROM
-
Spotlight 4 СD
-
Лист c заданием, клей
-
Картинки (разрезанные) «Английский в фокусе 4 класс» - Workbook стр.46
Ход урока.
Орг. момент: Hello, children!
I'm glad to see you. Let's begin our work.
What date is it today?
What day of the week is it today?
Who is absent today?
What season is it now?
What's the weather like today?
Речевая разминка:
What did you do yesterday? (опрос всех учащихся)
- What did your father (mother, sister, brother) do last weekend?
- Did you do your homework yesterday?
- Did you clearn your room (watch TV, listen to music, read a book, play chess, ride a
bike etc.) yesterday?
- В каком времени вы отвечали на вопросы? (в Past Simple).
- Значит, какая же тема нашего сегодняшнего урока? (Past Simple).
- Ok, the theme of our lesson is Past Simple.
- Now, phonetic exercises.
Фонетическая разминка Repeat after me.
I play I played
I talk I talked
I dance I danced
I walk I walked
(Дети хором повторяют за учителем) Ребята, давайте сравним глаголы в данных рифмовках (Play-played, talk-talked, dance-danced, walk-walked). Чем отличаются глаголы? Найдите различия. Какой смысл передает -ed
Актуализация знаний:
Что общего у этих слов?
-Везде ли окончание -ed читается одинаково?
-Почему? На какой звук оканчивается слово?
-Окончание -ed читается по-разному. Произношение новой формы зависит от того, на какой звук заканчивается основа.
Let's remember? When we say /t/, /d/, /id/?
|t| после глухих согласных (кроме t) helped, liked.
|d| после гласных и звонких согласных (кроме d) lived, played.
|id| после букв t , d skated, needed.
- Ok, look at the screen, and repeat after me:
[t]
Watched
Walked
Talked
Finished
Looked
[d]
Played
Learned
Tried
Cried
Smiled
Studied
[id]
Skated
Wanted
Collected
Painted
needed
Выполнение упражнений
Students book: Ex.1,2 Pg.92
Проверка дом .зад.
- Let's check up your homework?
- What was your home task
Физкультминутка
Let's have a rest.
I can hop like a rabbit. (прыкаем как кролик)
I can jump like a frog. (прыгаем как лягушка)
I can fly like a bird. (летаем как птичка)
I can run like a foх. (бегаем как лисичка)
I can walk like a duck. (ходим как уточка)
I can swim like a fish. (плаваем как рыбка)
And be still - as this. (и становимся хорошими вот так)
Аудирование.
Students book Ex.1Pg.90 The Hare and the Tortoise
Fast, hare, slow, tortoise, laugh at, tired of, race, next, soon, rest, pass, finish line, winner, keep on, cross;
Once upon a time…
What lesson do you learn from the story?
---Keep on going and don't stop until you cross the finish line!
Students book Ex.2 .Pg.9
Let's sing a song!
Работа по цепочке
Давайте и мы с вами вспомним и расскажем о том, что делали вчера. Let us work in a chain now. Firstly ask then answer the question. What did you do yesterday? (.)
Pl.- 1 - What did you do yesterday?
Pl.- 2 - I helped my mother yesterday. What did you do yesterday?
Pl.- 3 - ……..
Составление диалога.
Make up dialogues. Ask your classmates what they did in the past.
- Hello!
- Hello!
- How are you?
- I am O'k (fine), thank you. And how are you?
- I am O'K. Thank you.
- Did you……?
- Yes, I did. (Now, I didn't)
- Did you…..?
Работа в группах
-Now let's play. I give you a piece of paper with the task. Open the brackets in the Past Simple. -I give you 5 minutes. (дети вспоминая в Past Simple)
Постройте отрицательные предложения
I washed my hands and face ten times.
I played chess with a champion.
I helped my friends to do their homework.
I cleaned my teeth three times.
Постройте вопросительные предложения
I washed my hands and face ten times.
I played chess with a champion.
I helped my friends to do their homework.
I cleaned my teeth three times.
1. We (visit) our granny a week ago.
2. Last year the winter (be) cold and snowу.
3. My brother (repair) his bike last summer.
4. I (play) tennis last Saturday.
5. She (wash) her face and hands.
6. I (phone) my mum a week ago.
.
Reflection. Рефлексия
Did you like the lesson? Is it clear how to ask and answer the questions in the Past Simple Tense? Take a paper face ☺and stick it on the board if you can do it, can't do it or you need some help to do it.
Подведение итогов:
Ok. Thanks. Open your dairy, write your homework: WB № 1, 2, 3 p. 46
Today we have done a lot of different exercises. You were very active. Your marks are… Thank you. The lesson is over.
5