Диагностическая работа по английскому языку в 6 классе

Область контроля: МФ И ЛЕ темы « Мой родной край»   Цель контроля : выявить уровень  сформированности коммуникативных навыков уч-ся в аудировании,  письме, чтении, уровень знания ЛЕ темы. Разработана учителем английского языка   Рубановой М..А. на основе учебника 6 класса (автор В.П.Кузовлев, 2006 г.) и «Mynativeland,Iloveyou!» (авторы И.Румянцева, Т.Заварская, 2004 г.).       1. Опиши достопримечательности нашего района:   a)   Вставь вместо точек: is, are, isn`t, aren`t   1.   InBelayaKalitvathere …….. an interesting museum of Don Cossacks` culture.   2.   There …..kurens in our khutor.   3.   In our Boguraev there…..a swimming pool.   4.   In my khutor there……cinemas.      
Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Тесты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Диагностическая работа по английскому языку

в 6 классе ( I полугодие)

Область контроля: МФ И ЛЕ темы « Мой родной край»

Цель контроля: выявить уровень сформированности коммуникативных навыков уч-ся в аудировании, письме, чтении, уровень знания ЛЕ темы.

Разработана учителем английского языка Рубановой М..А. на основе учебника 6 класса (автор В.П.Кузовлев, 2006 г.) и «My native land,I love you!» (авторы И.Румянцева, Т.Заварская, 2004 г.).

1. Опиши достопримечательности нашего района:

  1. Вставь вместо точек: is, are, isn`t, aren`t

  1. In Belaya Kalitva there …….. an interesting museum of Don Cossacks` culture.

  2. There …..kurens in our khutor.

  3. In our Boguraev there…..a swimming pool.

  4. In my khutor there……cinemas.


  1. Вставь вместо точек предлоги near, in, to, at и переведи получившиеся предложения.

  1. On sunny days we often go……the fine park of Belaya Kalitva……the river Kalitva.

  2. Our guests traditionally listen …..the Don Cossacks` choirs.

  3. …….our sport centre people play volley and swim.

  4. Sholohov was born……1905.


  1. Выдели глагол, больше всего подходящий по смыслу.

Образец- He lives/ lived in Boguraev last summer.

  1. D. Mendeleev lives/ lived in Rostov many years ago.

  2. A. Tchekhov born/ was born in Taganrog.

  3. Many people visit/ are visiting Novotcherkassk every year.

  4. Next month my family will go/ goes to Rostov, the main city of Rostov region.

Определи времена.

2. Восстанови страницу энциклопедии. Напиши предложения по-английски.

1.Peter

Tchaikovsky

2.Ivan Pavlov

3.Nikolay

Dubovskoy

4.Anton Tchekhov

5.Mikhail

Sholohov

6.Matvey

Platov

7.Alexander

Kravtchtenko

8.Ivan Kolodkin

Was

Is

Were

are

A

An

the

World- famous

Well- known

Popular

Brilliant

Famous

Wonderful

great

Ataman

Composer

Scientist

Painter

Writer

Historian

doctor


3.Прослушай письмо и выполни задание к нему.

Dear Bill,

I want to tell you about my last week- ends.

During the May holidays my family and I visited my grandparents in Boguraev, Rostov region. It`s a very beautiful khutor among the green hills. My grandparents live near the river Lihaya. There`s a big bridge over it. We went fishing there. I like fishing! My dad and I climbed the hill fyd saw many interesting places in this khutor- the monument for soldiers, the St. Paul and Peter`s church the forest.

We met I. Kolodkin, my dad`s friend. He is a writer and historian and he wears the Don Cossacks` uniform.He talked us about the legend of Two sisters, the unusual mountains.

Our picnic in the steppe was fantastic! There are bright flowers and green grass there.

On Sunday we visited an interesting museum of Belaya Kalitva.

I hope I shall go to Boguraev this summer.

Please write me about your weekends.

Sasha.

1) Распредели предложения по порядку их следования в тексте:

- Sasha will visit Boguraev again.

- The Steppe is beautiful.

- Boguraev is near Belaya Kalitva.

- I.Kolodkin lives in Boguraev.

- There is a church.

2) Yes or No

- I.Kolodkin is interested in the Don Cossacks` history.

- There are many flowers in the steppe.

- Sasha didn`t enjoy fishing.

- «Two sisters» have their own legends.

- Sasha and his dad went to the church.

3) Приведи примеры времён, которые ты услышал и узнал в предложениях текста:

- Present Simple

- Past Simple

- Future Simple

- Present Progressive

- Present Perfect.

Критерии оценки: 5- выполнено 90 % от полного объема работы ( возможна 1 ошибка)

4- выполнено 80 % от полного объема

работы ( возможна 1 ошибка)

3- выполнено 60% от полного объема работы


© 2010-2022