План урока с презентацией «Activ Inspire» по теме «Мебель»

Цели создания: 1)повышение мотивации учащихся к изучению иностранного языка; 2) активизация познавательной деятельности учащихся; 3) повышение эффективности обучения иностранному языку; 4)создание условий для одновременной активизации всех видов речевой деятельности. Ожидаемый результат: в процессе урока учащиеся научатся использовать следующие возможности интерактивной доски: инструмент пера, инструмент произвольного выбора, инструмент маркера ластика, инструмент выбора цветов, инструмент выбора фиксированной толщины пера, инструмент отмены и повтора.  Актуальность: использование интерактивных досок в школах делает возможным внедрение передовых технологий на различных уроках, включая иностранный язык. Работа предусматривает простое, но творческое использование материалов. Файлы и страницы можно подготовить заранее. Передвижение по экрану доски грамматических структур, картинок; выделение, уточнение, добавление дополнительной информации посредством электронных маркеров доставляет огромное удовольствие учащимся разных уровней.
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Предмет: Английский язык

Grade (Класс): 2

Theme (Тема): Furniture.

Цели создания: 1)повышение мотивации учащихся к изучению иностранного языка;

2) активизация познавательной деятельности учащихся;

3) повышение эффективности обучения иностранному языку;

4)создание условий для одновременной активизации всех видов речевой деятельности.

Ожидаемый результат: в процессе урока учащиеся научатся использовать следующие возможности интерактивной доски: инструмент пера, инструмент произвольного выбора, инструмент маркера ластика, инструмент выбора цветов, инструмент выбора фиксированной толщины пера, инструмент отмены и повтора.

Актуальность: использование интерактивных досок в школах делает возможным внедрение передовых технологий на различных уроках, включая иностранный язык. Работа предусматривает простое, но творческое использование материалов. Файлы и страницы можно подготовить заранее. Передвижение по экрану доски грамматических структур, картинок; выделение, уточнение, добавление дополнительной информации посредством электронных маркеров доставляет огромное удовольствие учащимся разных уровней.









Lesson plan.

Unit 8 The duck is in the bath.

Step (lesson) 1

Theme: Furniture.

Language focus: prepositions of place.

Aims: 1. the students will be able to make up sentences using new vocabulary;

2. the students will be able to use the prepositions of place in the written and spoken speech

Preparation: 1. a box and an apple,

2. word cards of prepositions,

3. flipchart

The total time of working with interactive board is 14 minutes.

Stages

Lesson content

Regime

Task

Time

Warm-up


Greeting the students.

Playing a game "A snow ball"

T-Cl

S1 comes up to the board, points to an object and says "This is a kite". S2 comes up to the board, points and says "This is a kite. This is a ball" etc. (Slide 1)

Show the picture with the furniture and ask the students about the theme of the lesson. (Slide 2,3)

2 min

Presentation






Break







Practice




Reflection

Introducing the furniture

Introducing the words of the furniture


Matching

Reading

PB p.41 ex.1 (read and find)

Speaking

PB p.41 ex.2 (point and say)


Having a rest


Introducing the prepositions


Reading and speaking

PB p.41 ex.3 (look, read and say)



Reading

WB p.49 ex.1 (read and match)

Writing

WB p.49 ex.2 (look and write)

Reading

WB p.50 ex.1 (read and circle)

Writing

WB p.50 ex.2 (write)

Summing up the results

T-Cl



T-Cl


T-Cl




T-Cl


T-Cl



T-Cl



Pair work











T-Cl






T-Cl



T-Cl


T-Cl




Group work




Individual work


Individual work


T-Cl




T - Cl




T-Cl

Show the pictures and name the words. Students look, listen and repeat (Slides 4-9).

Show the pictures with the words above. Pay attention to the words. (Slides 10-15 )

Show the pictures of furniture, ask children to name the objects.

(Slide 16)

Children match the words with the pictures. (Slide 17)

Children look at the pictures, read the words and find the item in the picture of the house below.

Children look at the house, read the speech bubbles and point to the items in the house.

Children work in pairs, point to the house and name the furniture they can see in each room.

Sample: This is the fridge. (... bath, chair, bed, phone, table, TV).

Children listen to the song and make gymnastics. (use the tape-recorder song "Hands up, hands down")

Listen to a song and do the exercises.

Present the preposisions. Make the statements. Children repeat.

Sample: It's on the box. Continue with in/next to/ under the box.

Children come forward and place the object: the class says where it is.

Use the word cards of prepositions to practise reading.

Children look at the pictures and read the words below. The they make sentences like the example in speech bubble.

The class is divided into the groups of three. In each group S1 makes statements at random; the other children point in their books.

Children read the words and draw lines matching them to the pictures.

Children find the number in the house, identify the furniture and write the sentence.

Children read the description and circle the correct picture. (Slides 18-21)

Children read the questions, look at the pictures and write the answers. (Slides 22-25)

Children answer the teacher's questions.

2 min

2 min

2 min

2 min

2 min



3 min


3 min


5 min

3 min

3 min

2 min


2 min

5 min

2 min

3 min

2 min


© 2010-2022