Открытый урок 6 класс Биболетова по теме Семья

Цель урока:   1. Приобретение  лексических навыков  по теме « Семья» Задачи урока:       Образовательные: 1.     Совершенствовать навыки  аудирования, чтения, монологической речи 2.     Совершенствовать  речевые  навыки  по теме «Семья» 3.     Отрабатывать  произносительные  навыки 4.     Формировать  грамматические  навыки ( PastSimple,  PresentPerfect)                                   Развивающие: 1.     Развивать способность учащихся обобщать материал и делать выводы 2.     Расширять  позна...
Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок английского языка в 6 классе

по теме «FAMILY RELATIONS. Relatives»

( по учебнику « Enjoy English» для 5-6 классов,

авторы Биболетова М.З. и др.)

Учитель английского языка

МБОУ ООШ с. Асметовка

Богомолова Наталья Анатольевна



Асметовка 2014 г.

Цель урока: 1. Приобретение лексических навыков по теме « Семья»

Задачи урока: Образовательные:

  1. Совершенствовать навыки аудирования, чтения, монологической речи

  2. Совершенствовать речевые навыки по теме «Семья»

  3. Отрабатывать произносительные навыки

  4. Формировать грамматические навыки ( Past Simple, Present Perfect)

Развивающие:

  1. Развивать способность учащихся обобщать материал и делать выводы

  2. Расширять познавательную активность обучающихся

  3. Развивать навыки индивидуальной и групповой работы

Воспитательные:

  1. Продолжать развивать умение общаться на иностранном языке

  2. Воспитывать чувство любви и уважения к семье, к родителям

  3. Воспитывать культуру общения и готовность к коммуникации

Оборудование и наглядные пособия:

  1. Учебник «Enjoy English» для 5-6 кл. ( Биболетова М.З. и др.)

  2. Рабочая тетрадь «Enjoy English» 5-6 класс

  3. Транскрипционные знаки, раздаточный материал

План урока:

  1. Организационный момент.

  2. Тема и задачи урока.

  3. Фонетическая зарядка

  4. Речевая зарядка

  5. Работа с лексикой и грамматикой (выполнение грамматического теста)

  6. Физ. разминка

  7. Проверка домашнего задания (Проекты « Семейное дерево»)

  8. Домашнее задание.

  9. Итоги урока. Выводы. Рефлексия.

ХОД УРОКА

  1. Организационный момент

Good morning! I'm glad to see you again. How are you? I hope everything is OK. Who is on duty today? What day of the week is it today? What date is it today? Who is absent today?



  1. Тема урока. Задачи урока.

Today we are going to speak about your family ,relatives and your family relations.

Our purposes for the lesson are:

1.To discuss some aspects about family relations

2. To practice grammar



  1. Phonetic Drill

( ТРАНСКРИПЦИОННЫЕ ЗНАКИ )

At first let's practice the English sounds. I'll show you the sounds and you'll name them.

What is the sound? Give your own examples with these sound.

Mind your pronunciation.

[ i: ] - feed, eagle, need, see

[ æ ] - natural, parrot, habit, camel

[ ʤ ] - giant, cage, giraffe

[ w ] - walk, wing, world, watchdog

[ k ] - clever, kind, speak, cage

[ ð ]- mother, father, brother, grandmother

[ Ɵ ] - think, thanks, tablecloth, thing

[ ʧ ]-chair, children, grandchildren, catch

[ r ]- relative, relation, brother, angry



  1. Речевая зарядка. Listen to the poem and repeat it after me.

But first of all, let's start our lesson with the phonetic drill and train our tongues. Look at the screen! Listen to me, please!

I have got a father,

I have got a mother,

I have got a sister,

I have got a brother.

Father, mother,

Sister, brother,

Hand and hand with one another!

So, repeat after me line by line. Ok! Let's read the whole poem all together! Good for you! Who can translate this poem? Thank you, you are right! And who wants to read this poem from the beginning up to the end? Read! Well done!

  1. Работа с лексикой и грамматикой.

1).Match the words from the columns.

Grandfather внук

Nephew внучка

Niece сын

Aunt дочь

Uncle родственник

Grandmother двоюродный брат(сестра)

Cousin лицо женского пола

Relative лицо мужского пола

Son дедушка

Daughter бабушка

Grandson семья

Granddaughter муж

Male жена

Family племянник

Female племянница

Husband тетя

Wife дядя

Parents родители

2)Guess who they are.

My father and my mother are my…(parents)

My mother's daughter is my … (sister)

My father's mother is my …(grandmother)

My father's brother is my …(uncle)

My mother's sister is my …( aunt)

My aunt's son is my …(cousin)

The daughter of my brother or a sister is my…(niece)

The son of my brother or a sister is my … (nephew)

3). Fill in: ( самостоят. Работа на карточках)

h.sb.nd, r.lat.ve, .ncle, .unt, d..ghter, s.n, n..ce, n.ph.w, m.le, w.fe ,

p.rents, m.ther, f.ther

4). Проверка домашнего задания (Проекты « Семейное дерево»)

PROJECTS

Tell us about your Family Tree , using the tables.

  1. Физ.разминка.

Are you tired? It's high time to have a rest. Now we'll sing and do some exercise

7)Now let's practice grammar - Past Simple and Present Perfect (РАЗДАТОЧНЫЙ МАТЕРИАЛ)

a) Let's play again. We have 2 teams. Each team gets a set of cards. Each card has a form of irregular verbs. Collect all cards correctly. Who will be the first?

b) Let's revise the grammar rules.



Past Simple

Present Perfect

V2

Have/has + V3

Yesterday, …ago, last…, in…, When….?

Already, never, ever, not yet, just, this morning, this week, this month, this year, recently, today

c) Grammar Test. Open BOOKS: Ex. 16, p. 127

Use the words in brackets to complete the sentences.

Open your notebooks , write down the date. When you finish the test, collect the notebooks.

7.Домашнее задание

(НА ДОСКЕ )

Тест на листочках, подготовиться к контр. Работе с 142- 143

  1. Итоги урока . Выводы. Решение проблемы, поставленной на уроке.

Рефлексия.

In conclusion, I'd like to say, that we fulfilled the purposes of our lesson. What have you learnt today? Was it interesting for you? Is it important for your relations in your family?

Учащиеся делают выводы.

Your work was perfect today .You were active and hard-working.

Thank you very much.

Your marks are: ……

Comments: ……

The lesson is over. Bye-bye!















Grandfather дедушка

Nephew племянник

Niece племянница

Aunt тетя

Uncle дядя

Grandmother бабушка

Cousin двоюродный

брат(сестра)

Relative родственник

Son сын

Daughter дочь

Grandson внук

Granddaughter внучка

Male лицо мужского

пола

Family семья

Female лицо женского

пола

Husband муж

Wife жена

Parents родители

Открытый урок 6 класс Биболетова по теме Семья

VERY GOOD !!!

Открытый урок 6 класс Биболетова по теме Семья

GOOD!!!

Открытый урок 6 класс Биболетова по теме Семья

OK!

Our Family

I have got a father,

I have got a mother,

I have got a sister,

I have got a brother.

Father, mother,

Sister, brother,

Hand and hand with one another!

Past Simple

Present Perfect

V2

Have/has + V3

Yesterday, …ago, last…, in…, When….?

Already, never, ever, not yet, just, this morning, this week, this month, this year, recently, today

[ i: ]

[ æ ]

[ ʤ ]

[ w ]

[ k ]

[ ð ]

[ Ɵ ]

[ ʧ ]

[ r ]











Fill in:

h.sb.nd, r.lat.ve, .ncle, .unt, d..ghter, s.n, n..ce, n.ph.w, m.le, w.fe , p.rents, m.ther, f.ther

Fill in:

h.sb.nd, r.lat.ve, .ncle, .unt, d..ghter, s.n, n..ce, n.ph.w, m.le, w.fe , p.rents, m.ther, f.ther

Fill in:

h.sb.nd, r.lat.ve, .ncle, .unt, d..ghter, s.n, n..ce, n.ph.w, m.le, w.fe , p.rents, m.ther, f.ther

Fill in:

h.sb.nd, r.lat.ve, .ncle, .unt, d..ghter, s.n, n..ce, n.ph.w, m.le, w.fe , p.rents, m.ther, f.ther

Fill in:

h.sb.nd, r.lat.ve, .ncle, .unt, d..ghter, s.n, n..ce, n.ph.w, m.le, w.fe , p.rents, m.ther, f.ther



Fill in:

husband, relative, uncle, aunt, daughter, son, niece, nephew, male, wife , parents, mother, father

parents

sister uncle grandmother

aunt cousin

niece nephew



© 2010-2022