Разработка урока для 4 класса по теме Meals and Food. Pirate’s Fruit Salad

Тема:Meals and Food            Pirate’s Fruit Salad! Цели: Образовательная:  Дальнейшее развитие навыков лексических, грамматических, аудирования , монологической, диалогической речи. Дальнейшее совершенствование фонетического аспекта речи Развитие языковой догадк. Воспитательная: воспитание культуры поведения во время трапезы, манеры поведения за столом, воспитание эстетического восприятия мира и эстетического отношения к нему.(окружающей обстановке) Оснащение: Учебник N. Bykova               ...
Раздел Иностранные языки
Класс 4 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Открытый урок 4кл

Тема: Meals and Food

Pirate's Fruit Salad

Учитель Pogodina T.L.

Разработка урока для 4 класса по теме Meals and Food. Pirate’s Fruit Salad





Погодина Т.Л.

сот. 89200597032

Lesson №18 4 кл

Тема:Meals and Food

Pirate's Fruit Salad!

Цели:

Образовательная: Дальнейшее развитие навыков лексических, грамматических, аудирования , монологической, диалогической речи.

Дальнейшее совершенствование фонетического аспекта речи

Развитие языковой догадк.

Воспитательная: воспитание культуры поведения во время трапезы, манеры поведения за столом, воспитание эстетического восприятия мира и эстетического отношения к нему.(окружающей обстановке)

Оснащение: Учебник N. Bykova

M.Pospelova "Sportlight"

Рабочая тетрадь-Work book 4кл

Компьютерный диск к учебнику

Видеомагнитофон

Раздаточный материал: photos with food(breakfast, lunch)

Языковой материал урока

Лексика: Грамматика:

BРазработка урока для 4 класса по теме Meals and Food. Pirate’s Fruit Saladreakfast, lunch dinner, super, Present Simple

To cook to eat, coffee , tea,milk, Do/Does

Juice, dish, food, meal , bananas, вопросительная форма и

porridge, chicken, sandwich, salad, утвердительная

hot-dogs, carrot, meat, potatoes, New

pasta, vegetables, clips, ice-cream, Any/a lot of/many/much

lemonade, cola, pizza, eggs, biscuits

New words pipeapple

Lemon

Tomato

Coconut

Pepper

Разработка урока для 4 класса по теме Meals and Food. Pirate’s Fruit SaladSugar

Butter

Mongo

Beans

Salt

Flour

Olive oil

Ход урока:

  1. Подготовительный этап

  1. Организационный момент

  2. Фонетическая зарядка

  3. Управляемый разговор

  1. Установка

And food

Mr. Brown`s favorite dish

What are the dishes you like?

  1. Фонетическая зарядка

Coffee is for breakfast

Juice is for lunch

Milk is for supper

Tea is for dinner

Now let me see

Who likes coffee

And who likes tea

  1. Отработка вкусов

[au] now

[i:] tea, see

[h] who

[ai] like

[л] lunch, supper

Режим работы



  1. Управляемый разговор

Do you like tea?

Do you like milk for lunch?

Do you like fruit for dinner?

Do you eat my bananas for supper?

  1. Введение нового материала

Установка: now, let us look at

What do they like to eat?

New words: Coconut, pineapple, lemon, tomato, beans, pepper, salt, olive oil, sugar, mango, butter

Режим T-T; T-Cl;T-P1 P2 P3

1)учебник стр

Режим T-Cl

2) рабочая тетрадь стр22. упр 1

P1, P2 , P3

Грамматический материал

Is there any pepper?

Yes, but not much.

3) выполнять упражнение рабочая тетрадь

а)стр23 упр3

b) стр23 упр2

4) учебник стр42 упр2 аудирование

Т-Т; Т-Сl; Р1-Р2;Р3-Р4; Р5-Р6.

5) учебник стр43 упр.3

Listen and read

Режим Т-Cl: Р1-Р2

Р3-Р4

Р5-Р6

6) стр 44 упр1

How many

How muchRead and complete

A lot/not many

A lot/ not much

Вывод: when do we use many/much

7)упр2 стр 44

Уст-ка : look at the screen and say

A:How much bread is there

B: A lot(bread, butter, oil, pepper, lemon juice, eggs)

8) How good is your memory?

Close your book and talk with your friend.

Диологи: P1-P2; P3-P4; P5-P6

III Повторение ранее изученного материала

Установка: Mr. Brown works in a café.

He lickes to cook.

What is his favorite dish?

When does he cook?

  1. Раздаточный материал

- Who is it?

- Mr. Brown.

- Where does he work?

- He works in a café.

- Is it nice?

- Yes, very.

- Does Mr. Brown like to cook?

- Yes he does. He likes to cook very much.

- When does he cook?

- He cooks in the morning?

- What is his favorite dish?

- I think, it is a salad.



  1. монологическая речь по теме "My day"

  1. вопросы к рассказам P1-P2, P3 ,P4

  1. When do you get up?

  2. When do you go to school?

  3. Do you have lunch at school?

  4. When do you have dinner?

  5. When do you do homework?

  6. When do you have dinner?

  7. Do you help your mum to cook?

  8. What is your favorite dish?

  1. And now we shell cook "Apple Salad" .

No, we don't

Режим

Р1, Р2, Р3- Т

Yes, we do

No, we dontWhat do we need for it?

Do we need any apples?

Do we need any sugar?

Do we need any salt?

Some

Much

Not muchDo we need any olive oil?

Do we need any pepper?

Cheese, onions, bananas, coconuts, beans, carrots?

So we nee: Olive oil - much

Cheese- much

Apples- 2-3

Onions- 2

Pepper- not much

Sugar- not much

Salt- not much

IV Заключительный этап

  1. Оценки

  2. Д.з. порфолио «My favorite dish»





© 2010-2022