Lesson Plan My House

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Есть
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

№ 15-16 оқу - әдістемелік жоспар

Учебно-методический план № 15-16

Күні

Дата

Топ

Группа

Сабақтың тақырыбы

Тема урока: Зачет. Обобщение изученного. Введение лексики. Практика чтения и перевода. Введение структуры there is/are.

Үш біртұтас сабақтың жоспары

Триединые цели урока

  1. Білімділік

Учебная: Ввести грамматический и лексический материал. Практиковать студентов в диалогической и монологической речи. Совершенствовать технику чтения.

Тәрбиелілік

Воспитательная: Воспитывать интерес к изучению иностранного языка.

Дамытушылық

Развивающая: Развивать чтение, говорение, аудтрование.

Сабақтың үлгісі

Тип урока: комбинированный

Оқытудың әдістері

Методы обучения:словесный, наглядный

Пәнаралық байланыс

Межпредметная связь: этикет, правила культурного поведения, эстетика

Оқу материалының мазмұны және көрнекі құралдары

Содержание учебного материала и средства: Учебник. Дифференцированные задания (карточки). Картинки. Грамматические таблицы.

Сабақтың барысы:

Структура урока:

1. Ұйымдастыру кезені

Мобилизирующее начало: Орг. момент.Приветствие, проверка готовности к уроку, сообщение целей и задачи урока.

  1. Үй жұмысы

Проверка домашнего задания: Revision. Oral test. Written work.

3.Жаңа материалды оқып білу

Изучение нового материала: Сообщение темы и цели урока.

Boys and girls, today we shall revise grammar of previous lessons, learn some new grammar rules, learn new vocabulary on the theme "My house" and make a dialogue.

  1. Presentation of the new lexis:

Outside:

Flat - квартира

House - дом

Garden - сад

Rooms:

Bedroom - спальня

Bathroom - ванная

Toilet - туалет

Kitchen - кухня

Living room - зал

Dining room -столовая

Things inside:

A bed -кровать

A CD player -ЦДплеер

A cooker -газ плита

An armchair -кресло

A sofa -софа, диван

A lamp -лампа

A TV - телевизор

A picture -картина

A shower -душ

A magazine -журнал

A table -стол

A video recorder - видеомагнитофон

    Game "What is it?"


    1. Grammar presentation:

    There is /are.

    • Употребляется в английском языке, когда мы говорим о местонахождении какого-либо предмета по следующей схеме:

    • Находится

    • Что?

    • Где?

    Example:

    There is a book on the table.

    Находится что? Гдe?

    There is flower on the table.

    There are flowers on the table.

    There isn't flower on the table.

    There aren't flowers on the table.

    • Предложения с конструкцией There is / There are переводятся на русский язык с конца.

    Example:

    There are pupils in the class.

    В классе ученики.

    There are apples in the basket.

    В корзине яблоки.

    There is a book on the table.

    На столе книга.

    There is

    • Употребляется в единственном числе:

    There is a boy in the room.

    • При перечислении предметов, если первое существительное стоит в ед.числе:

    There is a door and two windows in the room.

    • Если первое существительное неисчисляемое:

    There is milk in the cup.

    There are

    • Употребляется перед существительным во множественном числе:

    There are pupils in the class.

    There are many books on the shelf.

    There are apples in the basket.

    Вопросительные предложения с There is /are.

    • Образуются по схеме:

    Is/ Are + there + что + где?

    • Example:

    There is a book on the table.

    Is there a book on the table?

    There are pupils in the class.

    Are there pupils in the class?

    • Make sentences:

      There is

      There are

      Not

      a church

      a café

      a river

      children

      a bicycle

      markets

      caves

      books

      photos

      computer games

      pets

      On the table

      In the classroom

      In the street

      In my city

      In my album

      In the library

      In this book

      In the countryside

      On the corner

      On the playground

      Opposite the park

      On the wall

    • Describe a picture:

    c) Listening comprehension:

    Pre - listening: answer:

    1. Is there a TV in your living room?

    2. Is there a sofa in your living room?

    3. Are there books in your living room?

    4. Is there a table in your living room?

    Etc.

    While - listening: now we are going t listen to the description of the room. We shall listen two times. While listening you should complete the sentences.

    Lesson Plan My House

    After - listening:

    1. Make sentences about Nicole's living room: a sofa, a lot of books, a CD player, a TV, armchairs, some CD's.

    2. Ask and answer the questions about Nicole's living room: TV, photos, a radio, a CD player, a telephone, a video recorder, lamps, pictures.

    3. Work with the partner, describe your living room.

    4. Өздік жұмысы

    Самостоятельная работа: Закрепление пройденной грамматики.

    Задайте вопросы

    1. There is a table in the room.

    2. There are some flowers on the window.

    3. There is a man in the street.

    4. There are books on the desk.

    5. There is a shop on the corner.

    6. There are parks in our city.

    7. There is a stadium near my house.

    8. There is a Reader in my schoolbag.

    9. There are 28 pupils in my class.

    10. There are many cafes in my city.

    Ответьте на вопросы.

    1. Is there an interesting film on TV?

    2. Are there any pencils in your pencil box?

    3. How many rooms are there in your flat?

    4. What is there on your desk?

    5. Is there a shop near your house?

    6. Are there pet shops in your city?

    7. Is there a lamp on your table?

    8. Are there pictures in your Student's book?

    Вставьте there is / there are:

    1. ……………… no table in the room.

    2. ……………… some balls there.

    3. ……………… a black car near the house.

    4. ……………… shelves on the wall.

    5. ……………… juice in the glass.

    6. ……………… a hen and four chickens in the cage.

    7. ……………… many trees in the park.

    8. ……………... not a picture on the page.

    Выберите правильный перевод предложения:

    1. There is a cake on the plate.

    а) Торт на тарелке. б) На тарелке торт.

    1. The pen is in the pencil box.

    а) ручка в пенале. б) В пенале ручка.

    3. The toys are in the box.

    а) Игрушки в коробке. б) В коробке игрушки.

    1. There are books on the shelf.

    а) На полке книги. б) Книги на полке.

    5.Қорытындылау

    Подведение итогов: Завершающая часть. Выставление оценок.

    6.Үй тапсырмасы

    Домашнее задание: выучить слова, диалог.

    1. Мұғалімнін колы.

    Подпись преподавателя_____________________

    © 2010-2022