Урок для 5 класса по учебнику Английский в фокусе

Раздел Иностранные языки
Класс 5 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

План-конспект урока для 5 класса по теме «Семья».

Тип урока: повторение и закрепление полученных знаний с использованием компьютерных технологий.

Оборудование: УМК, телевизор, карточки для игры, магнитофон, диски.

Цель урока: развитие навыков употребления в речи изученной ранее тематической лексики, развитие мотивации к дальнейшему изучению темы «Семья».

Задачи урока:

  1. Обучающие: мотивировать учащихся к дальнейшему изучению темы «Семья», активизировать и категоризировать лексику по теме «»Внешность». 2. Развивающие: развивать умения поискового и изучающего чтения, прогнозировать содержание текста, запрашивать и сообщать информацию; развивать навыки диалогической речи; развивать умения самоконтроля и самооценки в процессе коммуникативной деятельности. 3. Воспитательные: способствовать осознанию возможностей самореализации средствами иностранного языка.

ХОД УРОКА.

1.Организационный момент.

( приветствие, сообщение целей и задач урока)

Teacher: Good morning, children. I'm glad to see you. (ответ детей). Thanks. How are you? OK. Smile to each other. Say "Good morning" to our guests and sit down, please. Let's begin our lesson.

-What date is it today? What day of the week is it today? What is the weather like today? (возможны наводящие вопросы по погоде)

Teacher: Today we are having an interesting time together. We continue to study the theme "Family" and talk about the appearance, you present your projects, work in pairs and act out the dialogues.

2.Фонетическая зарядка.

Teacher: Let's do a phonetic drill first and remember some words about family with the sound th - / / - th, th, with, without, mother, father, brother, grandmother, grandfather.

Repeat after me. That's right.

3.Речевая зарядка.

Teacher: Now look at the screen. You see the poem ( слайд 1). There is a new word "without" in this poem. Who can translate it? I want to read it for you and then we read it together (учитель читает).

Without your tongue you cannot talk,

Without your feet you cannot walk,

Without your eyes you cannot see,

Without your heart you cannot be.

(учитель обращается к детям)

Teacher: Who can translate this poem? ( желающие пытаются перевести стих).

Let's read the poem together. One, two three…( допускается чтение по желанию детей по строчкам).

4.Проверка домашнего задания.

Teacher: Your homework was to write a project about your family. We can see them on the board. Who wants to show it and tell us about your family.

( дети по желанию выходят к доске и рассказывают свой проект)

Teacher: Thank you, children. I like your projects, and you? Whose project (or projects) do you like?

5.Активизация использованной лексики.

Teacher: And now I have a crossword about the family for you. Look at the screen (слайд 2)

Your task is to write the letters and do it (дети по очереди вставляют буквы в кроссворд).

6. Опрос учащихся. ( приём припоминания).

Teacher: Well done, children. Let's continue and talk about the appearance. Look at the screen again (слайд 3). You see four headings: facial features (черты лица), height (рост), hair (волосы) and build (телосложение). You know the word "hair", but the other words may be new for you. Let's repeat them with me: facial features, height, build (дети хором повторяют за учителем). Below the heading facial features I've written the word "moustache". Who knows it?

Look at the next slide. You see the famous cartoon character. Who is he? (postman Pechkin).He has got a "moustache" ( усы).

Далее учитель предлагает учащимся вспомнить знакомые им слова по каждому заголовку.

Now your task is to remember other words to each heading. Name them please.

7. Развитие навыков чтения и письма с последующей отработкой их в речи.

Teacher: And now open your books page 58. You see some cartoon characters. And you can see them on the screen too. Name them, please (ответы детей). You know them, of course. So let's do ex.1. Read the description of the character and guess who he/she is (дети читают по очереди и называют имена героев).

Don't close your books, open your exercise-books, write down the date and the headings from the slide: appearance: facial features (черты лица), height (рост), hair (волосы) and build (телосложение). And from ex.1 of your books write down the words below each heading. For example: facial features (черты лица) - a big nose…).

(форма работы индивидуальная)

Now change your works with your classmates and let's check them together. Take the pencils. Who starts reading? (ученики по очереди зачитывают варианты ответов и проверяют). Give your classmate a mark and pass me the exercise-books. (форма работы парная)

8. Физкультминутка.

Teacher: Let's have a rest now, do the exercise and sing the song "If you are happy".

( дети выполняют движения под музыку и поют).

9. Аудирование. Развитие диалогической речи.

Teacher: Sit down, please. We continue our work. Look at the exercise 3 page 59 in your book. You can see the dialogue. May I ask you, Vika, read Janet's line? (ученик читает). What is the dialogue about? (about the party)

Fill in the gaps in the dialogue with the missing sentences. But don't forget: there is one extra sentence (лишнее предложение). Do the task with your pencil.

Учащиеся выполняют задание (форма работы индивидуальная).

Teacher: Now listen to the dialogue and check yourself (дети прослушивают диалог и проверяют себя). Raise your hand if you do this task correctly. Be honest, please.(учитель подводит итог по результатам задания). Who wants to read this dialogue in pairs? (дети читают диалог по ролям - форма работы парная).

10. Подведение итогов.

Teacher: Thank you for the lesson. I think you liked it. Your marks are …(называю фамилии и оценки тех учащихся, кто работал на уроке). Today we have talked about the family and the appearance, listened to your projects, worked in pairs, acted out the dialogues.Your projects and exercise-books I'll give you out at the next lesson. We have known the new words "moustache" and "without".Open your diaries and write down your homework ex.8 page 59 (look at it, please). At home write a short paragraph describing your friend. Have you any questions?

I think you remember all you know and some new words too. Stand up. Say good-bye to our guests and you may be free.

В уроке использованы групповые, игровые, коммуникативного обучения иноязычной культуре, компьютерные (новые информационные) технологии, личностно-ориентированные технологии, здоровьесберегающие технологии.



© 2010-2022