Урок на тему Животные (2 класс)

Раздел Иностранные языки
Класс 2 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Тема урока Животные (2 класс)

К УМК Спотлайт 2: В. Эванс,Дж.Дудли,О. Подоляко

Цели урока:

Учебные

повторение изученной лексики по теме «Животные»;

развитие навыков чтения и говорения;

Развивающие

развивать языковую компетенцию;

развивать творческие способности учащихся.

Воспитательные

воспитывать уважение к собеседнику ;

воспитывать доброжелательное отношение к миру животных.

Задачи:

-активизировать речевые навыки на уровне представления информации о животных;

-использовать лексико-грамматические навыки при составлении диалогов в ситуациях, приближенных к условиям обще

Ход урока:

1. Greetings.

Good morning, boys and girls.

Let`s greet our dear guests. Glad to meet you here.

Речевая разминка:

What's your name?

How are you today?

How old are you?

Where do you live?

Фонетическая зарядка.
I can jump,
I can run,
I can swim out in the sun!

I can jump,

I can run,

I can dance out in the sun!

Учащиеся вытягивают букву алфавита и называют слова, начинающиеся с этой буквы. Счёт от 1 до 12, счёт через один, обратный счёт.

А сейчас отгадайте загадки:

2. Our world is colourful.

1) Презентация "Colours".

Look at the board. What can you see? It's a magic flower.

Let's decorate it. Let's make it colourful. Here are our colourful leaves.

Come to the board, take one , name its colour and decorate the flower.

What colour is our magic flower now?

Дети хором называют цвета, следуя учительской указке: green, red, yellow, pink…

2) Guessing game.

Now let's play a game. Guessing game. Look at our magic flower. Guess my colour.

Are you ready? Here we go.

Дети поднимают руки и спрашивают: Red? Blue? Purple?

No. No. Yes, that's right.

3). Физкультминутка.

Учащиеся встают и сопровождают стишок движениями:

Stand up, sit down,

Keep moving!

Stand up, sit down,

Keep moving!

We are all at school today!

4) I think the animals are always very active. Let's move a little bit. Please, stand up.
Hand up! Hands down!

Hands on hips! Sit down!

Stand up! On the tiptoes!
Turn around…
One, two, three… Hop!
One, two, three… Stop!
Hands up! To the sides! Bend left! Bend right!

Thank you. Sit down, please.

5). The animals. Презентация "Domestic and wild animals"

Who has got a pet? Ira, have you got a pet? What pet have you got?

I have something interesting for you.

(Учитель достаёт конверт, внутри которого находится картинка с изображением животного и загадывает загадку-образец.)

T. It's black. It can climb the tree. It can say mew-mew. What is it?

P1. It's a cat.

Карточки. Вставить по смыслу пропущенные слова и выражения.

Let's continue speaking about pets and animals. You should take the toy you like and answer the questions. Work in pairs.

Заполнение кроссворда.

Dear pupils. You know lots of animals, there are pets in your families. To know what it is you should do a crossword. Start, please. Now come to the blackboard, one by one and fill in the crossword. What`s the animal? The animal is elephant. It is big, strong and clever.

6). Favourite colour:

Нарядная ёлка, разноцветная бабочка, радуга. Такой яркий, цветной мир. И у каждого есть свой любимый цвет. Как сказать по-английски: "Мой любимый цвет"?

My favourite colour.

That's right. My favourite colour is (violet).

What's your favourite colour?

Name, please, this animal. For example, my favourite animal is a lion. Its name is Simba. I write here jump, run, climb.

Listen, please: Simba can jump. Simba can run and climb.

Далее учитель подводит итог урока: You were good/very good/excellent.

And you, my dear boys and girls are very clever and talented. I wish you good luck in everything. Thank you for the lesson. Good bye.







© 2010-2022