Конспект урока по теме «Дружба»

конспект урока английского языка для учащихся 7 класса с приложением на интерактивную доску и необходимыми материалами к нему.Представленный конспект урока посвящен обучению чтения. Урок обучения чтению полностью соответствует методике обучения иностранному языку. Он состоит из следующих этапов: 1. Организационный момент (где преподаватель приветствует учащихся  и проводит речевую зарядку); 2. Этап обучения чтению, который включает в себя: а) предтекстовый этап (где преподаватель проводит работу...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат rar
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Методическая разработка урока английского языка в 7 классе.

Преподаватель: Ахметдинова Екатерина Владимировна.

Обучающиеся: студенты 2 курса, специальности «Преподавание в начальных классах с дополнительной подготовкой в области иностранного языка»

Тема: «Friendship».

Задачи:

Практические: 1.Развитие навыков ознакомительного вида чтения.

2. Развитие коммуникативных навыков у учащихся.

Общеобразовательные: 1. Знакомство с творчеством О.Уайльда (сказка «Преданный друг»).

2. Развитие навыков техники чтения.

3. Развитие грамматических навыков по теме «Past Simple».

Развивающие: 1.Развитие фонетических навыков у учащихся.

2.Развитие умения быстро переключать внимание с одного задания на другое.

Воспитывающие: Содействие воспитанию дружелюбия и сочувствия.

Языковой материал: 1. Новые лексические единицы: once upon a time, bother, pasture, mend, indeed, sack, reach, noble ideas.

2. Грамматический материал по теме «Past Simple».

Речевой материал: 1. Сказка О. Уайльда «Преданный друг».

2.Задания по развитию навыков изучающего вида чтения.

Оснащение урока: сказка «Преданный друг», карточки с заданиями, название темы, слова по теме, интерактивная доска.

Ход урока:



№ этапа

Вре-мя

Содержание урока

Методические указания

I.Орг.момент.

1.приветствие

2.речевая зарядка.



II.Обучение чтению.

1.предтекст. этап





1.1.Введение НовыхЛексическихЕдиниц



1.2.Работа со словами





2.текстовый

этап

3.послетекстовый этап

(ознакомител. чтение)





III.Развитие грамматических навыков





IV.итог урока

(рефлексия).



V.запись и объяснение д.з.



00



01









04



















09











11

















17





22





























30



















37













39

-Good morning, dear students!

-I am glad to see you. Sit down, please.

-Today we will speak about friendship.

-Look at the blackboard and tell me what your associations with the word friendship are and explain your choice. (Understanding, because we can trust everything to our friend. Happiness, because you and your friend have good time together…)

-Come to the blackboard and write down the words.

-Great associations!

-At our lesson we will read the text which is called «Devoted friend». It is about friendship.

-Before reading I want you to ask some questions on this theme.

-What is friendship for you? (It is very important because you have a person who suggest you and understand)

-Who is a friend? (Friend is a person whom you can trust)

-What is the most important thing in friendship? (The most important thing in friendship is good relationship)

-What do you do with your friends? (go for a walk, celebrate holidays, tell secrets…)

-Thank you very much.

-Now we will read the text, but let's start getting acquainted with the words from the text.

-Let's read them repeat after me (Teacher-Class), then one by one (Pupil1-Pupil2), Pupil3 read them for us (Pupil1, Pupil2, Pupil3).

-Thank you.

-Now I will give you the cards with the definitions of these words you should try to understand their meaning in pairs.

-Then come to the blackboard and match the translation with the words.

-Well done!

-To know the words better let's do one exercise.

-You will work in pairs again. You should put the missing words to the sentences.

-Let's check it up and then read the text.

-So now you are ready to read the text and understand it better.

-That is why let's read it during 5 minutes.

-To know how you understand the text I have some tasks for you.

-You will work in 2 teams to have opportunity discuss the text.

-The first team will answer on the questions according to the text.

-The second team will mark the sentences true or false.

-Then we will discuss your answers altogether.

-Let's discuss your answers.

-So what conclusion can we make? (Friendship is really important for people)

-How should we behavior with our friends? (we should help them, trust and understand)

-Was the Miller a true friend? Why? (No, he was not because he told the lies and betrayed Hans)

-I see that you understand the text very well.

-But to confirm your knowledge in grammar tell me please: in what tense did this text write? (Past Simple)

-Right! Remember me please the form of this tense. (regular verbs-verb+ed, irregular verbs-the second form)

-Well. Now find from the text 3 regular and 3 irregular verbs from the text and make up the sentences with it, also negative and interrogative forms of it. (worked: My parents worked yesterday. My parents did not work yesterday/ Did my parents work yesterday?)

-I will give you the marks for this work that is why do it at the sheet of paper.

-Pass me your sheets of paper.

-And to sum up our lesson.

-What words have you known today? (pasture, sack, indeed…)

-What can you tell me about friendship after reading? (We should take care of our friends…)

-What was interesting for you? (to match the words and definitions, work in pairs…)

-You did the tasks very well.

-Thank you for your working today.

-Now write down your home task.

-You should write down your attitude to the text and to friendship. Also find the information about O.Wilde and make up the presentation.

-Thank you for the lesson, goodbye!

Игра «Ассоциации», запись слов на интерактивной доске, высказывание своего мнения.

Речевой образец на доске: The word … is associated with… because…

Беседа по теме: «Что значит дружба для тебя».



Снятие фонетических и лексических трудностей.

Работа с дефинициями. Приложение 1(интерактивная доска)

Парная работа.

Индивидуальная работа.

Приложение 2

Парная работа.

Приложение 3

Фронтальная работа.

Чтение «Devoted friend».

Приложение 4(интерактивная доска)

Групповая работа.

Приложение 5(интерактивная доска)

Обсуждение ответов.

Вывод по тексту.

Фронтальная работа.



Индивидуальна работа.





Рефлексия по уроку.

Домашнее здание.





© 2010-2022