What do you want to be?

Мауен Инара Мейрамқызы 5 класс. English   Theme:  What do you want to be?   Aims of the lesson: 1) To enable students to speak about their future occupation by asking: “What do you want to be?”, “Do you want to be a____?” 2) To enable students to speak about their future occupation by asking: “What does she want to be?”, “Does she want to be a _____?”   Procedure   № Этапы  урока Образовательные задачи I Warm-up (мотивационный этап).  Этап «включения» в урок. I see a cat – The cat is fat. I see a pig – The pig is big. I see a ball – The ball is small. I see a star – The star is far. О.З: нацелить учащихся на усвоение материала. Время:_5__мин. Режим работы: групповой, индивидуальный. II Checkhomework (проверка домашнего задания). Check exercises from the Workbook. О.З: проверить знания учащихся . Время:_5__мин.   Режим работы: индивидуальный.   III Updating of students’ knowledge (актуализациязнанийучащихся).  Students read and translate the dialogue in pairs. О.З: актуализировать  ранее приобретенные базовые знания.   Время:_5__мин.   Режим работы: в парах   IV Presentation of the questions and its answers. 1) Teacher presents the question “What do you want to be?”. Students practice the pronunciation and its answer “I want to be a __”. 2) Teacher presents the question “Do you want to be a __?”. Students practice the pronunciation and its answer “Yes, I do/ No, I don’t” О.З: развитие личности учащегося, его способности, интересы, научить умению анализировать, делать выводы, воспитывать самостоятельность Режим работы: индивидуальный. Время:_10__мин.   Режим работы: индивидуальный,   V Practice (закрепление). 1) Teacher asks every student new questions and students answer them. 2) Students do ex.4 in pairs 3) Students do ex. 5, 6 in groups О.З: умение выделить главное. Время:_7__мин. Режим работы: индивидуальный, в парах, групповой   VI Control (контроль). A Guessing Game. One student comes to the blackboard and the rest of the students guess what he (she) wants to be by asking the question “Do you want to be a ____?” О.З: проверить применение усвоенных знаний. Время:_7__мин.   Режим работы:  индивидуальный     VII Feedback (рефлексия). - What new did you know? - What was difficult for you? О.З: узнать затруднения по данной теме. Время:_2__мин.   Режим работы: индивидуальный.   VIII Homework (информация о домашнем задании). Write what you want to be and what you don’t want to be.   О.З: научить учащихся работать самостоятельно.   Время:_2__мин.   Режим работы: индивидуальный.   IX Sum-up (подведение итогов). Поощрение, выставление оценок. О.З: Взаимооценка.   Время:__2__мин.    
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Рабочие программы
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Мауен Инара Мейрамқызы

5 класс. English

Theme: What do you want to be?

Aims of the lesson: 1) To enable students to speak about their future occupation by asking: "What do you want to be?", "Do you want to be a____?"

2) To enable students to speak about their future occupation by asking: "What does she want to be?", "Does she want to be a _____?"


Procedure


Этапы урока

Образовательные задачи

I

Warm-up (мотивационный этап).

Этап «включения» в урок.

I see a cat - The cat is fat.

I see a pig - The pig is big.

I see a ball - The ball is small.

I see a star - The star is far.

О.З: нацелить учащихся на усвоение материала.

Время:_5__мин.

Режим работы: групповой, индивидуальный.

II

Check home work (проверка домашнего задания).

Check exercises from the Workbook.

О.З: проверить знания учащихся

.

Время:_5__мин.

Режим работы: индивидуальный.


III

Updating of students' knowledge (актуализация знаний учащихся).

Students read and translate the dialogue in pairs.

О.З: актуализировать ранее приобретенные базовые знания.

Время:_5__мин.

Режим работы: в парах


IV

Presentation of the questions and its answers.

1) Teacher presents the question "What do you want to be?". Students practice the pronunciation and its answer "I want to be a __".

2) Teacher presents the question "Do you want to be a __?". Students practice the pronunciation and its answer "Yes, I do/ No, I don't"

О.З: развитие личности учащегося, его способности, интересы, научить умению анализировать, делать выводы, воспитывать самостоятельность

Режим работы: индивидуальный.

Время:_10__мин.

Режим работы: индивидуальный,


V

Practice (закрепление).

1) Teacher asks every student new questions and students answer them.

2) Students do ex.4 in pairs

3) Students do ex. 5, 6 in groups

О.З: умение выделить главное.

Время:_7__мин.

Режим работы: индивидуальный, в парах, групповой


VI

Control (контроль).

A Guessing Game. One student comes to the blackboard and the rest of the students guess what he (she) wants to be by asking the question "Do you want to be a ____?"

О.З: проверить применение усвоенных знаний.

Время:_7__мин.

Режим работы: индивидуальный


VII

Feedback (рефлексия).

- What new did you know?

- What was difficult for you?

О.З: узнать затруднения по данной теме.

Время:_2__мин.

Режим работы: индивидуальный.


VIII

Homework (информация о домашнем задании).

Write what you want to be and what you don't want to be.

О.З: научить учащихся работать самостоятельно.

Время:_2__мин.

Режим работы: индивидуальный.


IX

Sum-up (подведение итогов).

Поощрение, выставление оценок.

О.З: Взаимооценка.

Время:__2__мин.



© 2010-2022