Технологическая карта урока английского языка в 6 классе по ФГОС. Тема People in my Family

Раздел Иностранные языки
Класс 6 класс
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Технологическая карта урока английского языка

Учебный предмет: английский язык

Класс: 6 класс

Тема урока: «People in my family»

Составила: Волкова Ольга Владимировна

Тип урока: Закрепление пройденного материала

Цель урока: создание условий для активизации ранее изученной лексики через разговорную тему «Семья»

Задачи урока:

Обучающие:

- создать условия для расширения словарного запаса по теме «Семья»;

- закрепить изученный грамматический материал

- активизировать навык самопроверки и самокоррекции.

Развивающие:

- совершенствовать творческие и речевые способности, психологические функции, связанные с речевой деятельностью (память, мышление, способность логически мыслить, умение анализировать).

- развитие навыков монологической речи и диалогической речи

Воспитательные:

- воспитывать эстетический вкус у учащихся

Формируемые УУД:

Личностные:

-формировать интерес (мотивацию) к учению, уметь адаптироваться к сложным ситуациям. Ценить и принимать следующие базовые ценности: «семья», «настоящий друг», доброжелательное отношение к другим участникам учебной и игровой деятельности на основе этических норм; ценностное отношение к своему здоровью. Осваивать личностный смысл учения, желания учиться, адекватного понимания причин успеха/неуспеха в учебной деятельности.

Коммуникативные:

- участвовать в диалоге; слушать и понимать других, строить высказывания в соответствии с коммуникативными задачами (с опорами и без использования опор); высказывать свою точку зрения, оформлять свои мысли в устной и письменной речи; читать вслух и про себя тексты учебников, понимать прочитанное,

сотрудничать в совместном решении проблемы.

Познавательные:

-отвечать на простые вопросы учителя, самим задавать простые вопросы, находить нужную информацию, наблюдать и делать простые выводы; развивать языковые способности к догадке (на основе иллюстративной наглядности).

Предметные:

-вести и поддерживать элементарный диалог, понимать речь педагога и товарищей на уроке.

Регулятивные:

-соотносить выполненное задание с образцом, предложенным учителем, оценивать свою работу по следующим параметрам: легко выполнять, возникли сложности при выполнении; определять материал для повторения дома.











Этап учебного занятия, время

Деятельность учителя

Деятельность ученика

Используемые электронные образовательные ресурсы

I.Оргмомент









Фонзарядка.







Речевая подготовка.

Актуализация навыков диалогической речи.









Проверка домашнего задания

Актуализация навыков чтения и устной речи.









Физминутка.



Актуализация навыков письма



Актуализация навыков устной речи.















Актуализация лексических навыков.







Подведение итогов.



Задание на дом.



Рефлексия.

-Good morning, my dear boys and girls, our guests and teachers!



-I am glad to see you too and to meet you at our lesson! Sit down, please!

Draw a face. If you feel well , draw a happy face. If not, draw a sad one.

How do you think? What we'll talk about? What is our topic today? Open your bags №1 and tell me please.

Let' s read the words.



Let' s read the poem.



Ask and answer your classmates about your families.











Read the text







Let's speak about the family.





It is time to have a rest.



Open your copy book and work with the words.



'The Simpsons' is a very popular TV show, not just in America but all over the world. It is about a funny cartoon family from Springfield, USA.

Let's describer this family.











Let's guess the riddles.





A family may be:



Now we are going to make up a small poem which is called cinquain As far as you remember it consists of 5 lines.



Make up a story about your family(the members of your family, their hobbies, your responsibilities, good relations in your family

Draw a face again, please.

Thank you for the lesson.




- Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

We are glad to see you!



Составляют тему урока из разрезанных букв.



father aunt car plant Africa camel cat son husband Russia mother grandfather brother

Mr.Smith has got a son.

Mrs.Abb has got a daughter.

Father, mother, sister, brother

Hand in hand with one another.



  • Have you got a mother?

  • Have you got a father?

  • Is your mother elder than your father?

  • Have you got a sister?

  • How many sisters have you got?

  • How old is your sister?

  • Have you got a brother?

  • What is his name?

  • Have you got an aunt?

  • You have got an uncle, haven't you?



Hi! My name is Wilma Flintsone. This is my family. I have a daughter, a husband, a sister, a nephew, a brother-in-law and a pet. Look! This is my daughter. Her name is Pebbles Flintsones. Her eyes are black and her hair is red. Pebbles likes to ride Dino and to play with her cousin Bambam. Here is my husband and Pebbles' father, Fred Flintstone. He has got black eyes and black hair. Fred likes to play football with Dino. My husband can drive a car. Look! Here you can see my aunt Betty, my uncle Barney and my cousin Bambam. They often come to visit us. I love my family!

The Flintstones lives in Bedrock. This is a happy family of three.Fred Flintstone, Wilma Flintstone and their daughter Pebbles. The Flintstones has a pet called Dino. It's very loyal and loving pet.Betty and Barney Rubbles are their friends. They have a son called Bam-Bam. He is the world strongest kid! These families are very joyful, funny and happy

A Child's Wish (game)



a u n t
s i s t e r
m o t h e r
f a t h e r
b r o t h e r
g r a n m o t h e r
u n c l e
s o n h u s b a n d w i f e





Marge Simpson is the mother of the family. She is 38 years old. She is tall and slim and her hair is blue! She can cook well and she is very patient and kind. She is afraid of flying.

Homer Simpson is the father of the family. He is 39 years and is tall and fat. He likes eating and drinking very much. He is not very clever, but he's funny.

Lisa Simpson is 8 years old. She's short and she's got fair hair. She is very clever. She can sing and play the saxophone and she can speak Swedish and French

Bart Simpson is 10 years old. He is short with fair hair. He is naughty and noisy. He likes comic books and skateboarding. He can speak French. He has two sisters, Lisa and Maggie.

Maggie Simpson is the baby of the family. She is small and she has got fair hair. She can't walk and she can't talk, but she can play the saxophone. She is quiet, friendly and very clever



1.My mother's daughter is my ….

2.My father's mother is my ….

3.My grandmother's son is my ….

4.My mother and my father are my ….

5.My father's brother is my ….

6.My mother's sister is my ….

friendly

loving

close

caring

hospitable

traditional

conservative

Mother Father
Kind, wise Strong, busy
Cares, loves, helps Works, repairs, reads
Special person in my life It`s interesting to talk Friend Friend



(slide 2)



(slide 3)



(slide 4)

(slide 5)



(slide 6)

(slide 7)



(slide 8)











(slide 9-10)







(slide 11)





(slide 12)



(slide 13-14)



(slide15)



(slide 16-20)













(slide 21)





(slide 22)



(slide 23)



(slide 24)



(slide 25)

(slide 26)































© 2010-2022