- Преподавателю
- Иностранные языки
- Разработка урока английского языка на тему Human body
Разработка урока английского языка на тему Human body
Раздел | Иностранные языки |
Класс | - |
Тип | Конспекты |
Автор | Дорофеева Ю.Е. |
Дата | 15.06.2015 |
Формат | docx |
Изображения | Нет |
Урок английского языка на тему «Тело человека» в 5-м классе
- Good morning, children. Clad to see you. Today we must learn a lot of new words. But at first guess the topic of our lesson. Please, look at the blackboard. (На экране картинки с изображением небесного тела, геометрического тела и человеческого тела. СЛАЙД 2,3,4) Find the connection these pictures have. Do you guess? What is the topic of our lesson? (Учащиеся делают вывод, что изображены различные тела: небесное, человеческое, геометрическое. И приходят к выводу, что тема урока «Тело») Yes, today we'll speak about our body and the theme is "Human body". We'll revise a grammar rule plural form and the verb to have got. Let's start our work.
- Look at the blackboard, please. You see a lot of new words here. (СЛАЙД 5) I show you and you translate. - "An eye" - What does it mean? (Учитель показывает на себе названное слово и призывает учащихся перевести его). - A head, an ear, a nose, a mouth, a neck, an arm, a hand, a leg, a foot, a chest, a stomach, a back.
- Olga, show me your nose and name it. (Ученик показывает на себе часть тела и называет её - It's my nose.)
- Look at the blackboard please. There are some words. Cross out the extra word. (СЛАЙД 6)
Hand - arm - chest
Foot - shoulders - leg
Eye - ear - stomach
Nose - eye - back
- Who wants to go to the blackboard? (все учащиеся выполняют задание в тетради, один у доски)
- Check up, please. Change your works with your neighbour.
- And now a grammar rule! (Учитель обращается к изображениям на экране) (СЛАЙД 7-18)
- It is а head. And what are they? - Ученики: - Heads.
- Make the plural!
Учитель показывает изображения на проекторе:
рука - руки
нога - ноги
ухо - уши
и так далее.
- But there are some exceptions to the rule. Copy out these exceptions. (СЛАЙД 19-22)
A tooth - teeth
A foot - feet
- And now we can relax. Stand up, please. Repeat after me.
Eyes, nose, mouth, head,
Ear, ear, shoulders, neck,
Arm, hand, foot, leg,
Chest, stomach, back.
На проекторе картинка с текстом рифмовки. (СЛАЙД 23)
- We must repeat it 3 times more and more quickly.
- Thanks. Sit down, please.
- Look at the board, please. It is an alien. Describe it, please.
- But at first we revise the verb to have got.
Слова на экране: It has got… It hasn't got…. (СЛАЙД 25)
Учащиеся составляют устно предложения.
- Wanted! (СЛАЙД 26)
- You must draw a portrait of the person who is wanted. Listen to me. I'll read a description twice. For this task you need a pencil and a sheet of paper.
It has got a big head with long hair. It has got 3 eyes and 2 big ears. Its stomach is big. It has got 4 arms, 3 legs. It has got 2 teeth. It is really a monster! Draw this monster, please!
- Sign your work and give me.
В конце урока.
- Make 3 groups. You have got a plasticine. Make your part of a body to produce a person in a group!
If you like our lesson, your person will smile. If you don't' like our lesson, your person will be sad.
Во время работы можно включить песню «Палка, палка, огуречик…»
- Show me your persons!
Подводятся итоги за урок.
-Thank you for your work, goodbye.