Разработка урока английского языка на тему Human body

Данная разработка урока английского языка в 5 классе по теме: «Тело человека». Урок проводится с использованием мультимедийного проектора. На уроке учащиеся познакомятся с новой лексикой, научатся употреблять её в речи. Также ученики повторят темы прошлых уроков: прилагательные, характеризующие человека, образование множественного числа существительных, выражение have got. В течение урока ребятам предлагаются разные задания, с помощью которых они без труда запомнят новые лексические единицы и б...
Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Конспекты
Автор
Дата
Формат docx
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Урок английского языка на тему «Тело человека» в 5-м классе

- Good morning, children. Clad to see you. Today we must learn a lot of new words. But at first guess the topic of our lesson. Please, look at the blackboard. (На экране картинки с изображением небесного тела, геометрического тела и человеческого тела. СЛАЙД 2,3,4) Find the connection these pictures have. Do you guess? What is the topic of our lesson? (Учащиеся делают вывод, что изображены различные тела: небесное, человеческое, геометрическое. И приходят к выводу, что тема урока «Тело») Yes, today we'll speak about our body and the theme is "Human body". We'll revise a grammar rule plural form and the verb to have got. Let's start our work.

- Look at the blackboard, please. You see a lot of new words here. (СЛАЙД 5) I show you and you translate. - "An eye" - What does it mean? (Учитель показывает на себе названное слово и призывает учащихся перевести его). - A head, an ear, a nose, a mouth, a neck, an arm, a hand, a leg, a foot, a chest, a stomach, a back.

- Olga, show me your nose and name it. (Ученик показывает на себе часть тела и называет её - It's my nose.)

- Look at the blackboard please. There are some words. Cross out the extra word. (СЛАЙД 6)

Hand - arm - chest

Foot - shoulders - leg

Eye - ear - stomach

Nose - eye - back

- Who wants to go to the blackboard? (все учащиеся выполняют задание в тетради, один у доски)

- Check up, please. Change your works with your neighbour.

- And now a grammar rule! (Учитель обращается к изображениям на экране) (СЛАЙД 7-18)

- It is а head. And what are they? - Ученики: - Heads.

- Make the plural!

Учитель показывает изображения на проекторе:

рука - руки

нога - ноги

ухо - уши

и так далее.

- But there are some exceptions to the rule. Copy out these exceptions. (СЛАЙД 19-22)

A tooth - teeth

A foot - feet

- And now we can relax. Stand up, please. Repeat after me.

Eyes, nose, mouth, head,

Ear, ear, shoulders, neck,

Arm, hand, foot, leg,

Chest, stomach, back.

На проекторе картинка с текстом рифмовки. (СЛАЙД 23)

- We must repeat it 3 times more and more quickly.

- Thanks. Sit down, please.

- Look at the board, please. It is an alien. Describe it, please.

- But at first we revise the verb to have got.

Слова на экране: It has got… It hasn't got…. (СЛАЙД 25)

Учащиеся составляют устно предложения.

- Wanted! (СЛАЙД 26)

- You must draw a portrait of the person who is wanted. Listen to me. I'll read a description twice. For this task you need a pencil and a sheet of paper.

It has got a big head with long hair. It has got 3 eyes and 2 big ears. Its stomach is big. It has got 4 arms, 3 legs. It has got 2 teeth. It is really a monster! Draw this monster, please!

- Sign your work and give me.

В конце урока.

- Make 3 groups. You have got a plasticine. Make your part of a body to produce a person in a group!

If you like our lesson, your person will smile. If you don't' like our lesson, your person will be sad.

Во время работы можно включить песню «Палка, палка, огуречик…»

- Show me your persons!

Подводятся итоги за урок.

-Thank you for your work, goodbye.

© 2010-2022