• Преподавателю
  • Иностранные языки
  • Сценарий «Хаврин тег-2». Второй вариант школьного представления «Весенняя степь». Дополнен и проведен 2008г. – в Год калмыцкого языка

Сценарий «Хаврин тег-2». Второй вариант школьного представления «Весенняя степь». Дополнен и проведен 2008г. – в Год калмыцкого языка

Раздел Иностранные языки
Класс -
Тип Другие методич. материалы
Автор
Дата
Формат doc
Изображения Нет
For-Teacher.ru - все для учителя
Поделитесь с коллегами:

Сценарий «Хаврин тег-2». Второй вариант школьного представления «Весенняя степь». Дополнен и проведен 2008г. - в Год калмыцкого языка.

«Хаврин тег» (нәр - наадн).

Багш: Мендүт күндтә гиичнр! «Хаврин тег» гиидг наадан эклҗәнәвидн!

(шум и голоса за кулисами «не хочу учить, не буду учить калмыцкий)

Кен шуугад бәәнә? Что за шум? Юн болв?

(подходит к кулисам, «черный квадрат» уводит багш, возглас «яглав»)

Когҗмч Н.С. : А где багш В.Б.? В.Б., где Вы? Что же случилось?

Голос из-за кулис: Внимание, земляне! Мы - представители планеты «Буру». Прибыли на вашу землю с целью: заразить всех жителей Калмыкии опасным вирусом. Вирус вызывает - НЕЖЕЛАНИЕ учить родной язык. Мы похищаем всех знатоков калмыцкого языка.

Көгҗмч Н.С.: Вы слышали, ребята? Теперь понятно - где В.Б. Что же делать, как спастись нам от опасного вируса?!

Сүрһмҗлач Л.Б. : Я знаю, что делать! Мы должны доказать инопланетянам - что мы учим и знаем калмыцкий язык. Тогда нам не опасен будет это вирус!

Ну что , ребята, мы справимся? Сами проведем наш спектакль и спасем всех!

Все: Да!

Багш: Мендвт, күндтә гиичнр!

Боря, Альмана, Юля, Дарина - Мендвт, гиичнр!

Боря: Ирсн гиичнрт, цуглрсн әмтнд йөрәлән илгәҗәнәвидн!

Альмана, Дарина: Цасн шулун хәәлҗ

Цандг-усн элвгдҗ

Нарн герл дуладҗ

Ноһан өвсн нәәхлҗ

Хулха - худл уга

Хов -хуҗ уга

Әмтн делкә цуһарн

Амулң менд бәәтхә!

Все: Йөрәл бүттхә!

Юля (хоңх җиңнүлчкәд): Сурһлңгин хоңх җиңнв, завср эклв. Эн завсрт

болсн күүндвр соңсий!

Никита, Боря (шог күүндвр):

- сурһульчин шүдн кезә өвднә?

- сурһульд одхар эс седхлә.

- теңгсин усн юнгад давста болна?

- заһсн бичә үртхә гиһәд.

- аю юнгад үвлд унтна?

- хотан әрвләд.

- кезә салькн көдлнә?

- модна бүчрмүд нәәхлхлә

- кезә хавр болна?

- дулан болсн цагт.

Юля (өөрдәд): Кезә хавр болна?

Көвүд: Дулан болсн цагт!

Альма, Дарина (һарарн бәрлдчкәд): Нарн нарн наар

Намаг сәәнәр халул!

Ноһан, ноһан урһ

Намчрулад теегм кеерүл!

3 класс: Дун «Хаврин тег»

Булгун : Бодвасн нарна нааһур

Бор үүлд давцхана

Зеллсн олн шовуд

Зүтклдсн урлдсн болцхана

Хамг олн шовуд

Хама бист шууглдна.

3 класс: «Шовудын күр» - харада, богшурһа, шаазһа.

Андрей: Эднәс зәрмнь тасрад

Еңсг айсар дууллдна

Минь иим өңгәр

Мини хаврм эклнә

Хаврин байрин дөңгәр

Халун зүркм мишәнә.

4 класс: «Хаврин дун»

Юля: Ода цугтан медв - хавр кезә ирдгинь.

Хавр - сәәхн цаг !

Энүнд цугтан байрлна - әмтн, шовуд, аңгуд!

2 класс: «Зара» дун.

Боря: «Соңсхин чикн, үзхин - нүдн» гидг үлгүр бәәнә. Мана күүкд танд

бииһән үзүлх.

4 класс: вальс «Бамб цецг»

Оксана: Каңкнсн сәәхн үнртә

Камб щарлҗ таслнав

Ундан хәрүлҗ үнринь

Ууҗ ут наслнав.

Бадм улан цецгиг

Байсч ширтәд хәләнәв.

2 класс: дун «Бамб цецг»

Дарина : Үнндән тер нанла

Үгәр мендлхинь күләнәв.

Агчмд цецг оңдарад

Арагнин дүрс зүүнә

Мишә нанур өкәһәд

Мини зүрк шүүнә.

4 класс: «Дарцг» дун

Боря: теегт хавр ирв. Үвләс эрүл - менд һарснла йөрәҗәнәвидн!

Йөрәл: Оньдин дөрвн цагт

Цугтан байрта, кишгтә бәәҗ,

Мөңгн хаалһар эрүл- менд йовтн!

Вова: Сансн санантн күцтхә

Сәксн бурхнтн өршәтхә

Оньдин дөрвн цагт гем-шалтг уга

Ут наста бат кишгтә ир

Өлзәтә цаһан хаалһар йовтн!

Багш В.Б. «Зальврһн» гидг шүлг умшна

4 класс: «Цецгәрич Хальмг минь» дун

Цецгәрич Хальмг минь

Деләд цервич!

Цецн билгәрн

Делкәднь туурич!

Цугтан: байрта харһий!

Дөңцл:

  1. Хар кенчр

  2. Шовуд титс

  3. Бамб цецгуд

  4. Көгҗм

  5. Хаврин дун вальс

  6. Микрофон

  7. Хальмг бүшмүд

  8. Хоңх

Орлцачнр: 1 - 4 классин сурһульчнр.





МОУ «Начальная школа - детский сад №1»





«Хаврин тег»

Нәр- наадна зура.







Давулснь:

хальмг келнә багш

Басанкиева В.Б.

көгҗмин багш

Мирошниченко Н.С.

23. 04.08

© 2010-2022